تحجر فکری یکی از عوامل تکفیری‎ها در کافر دانستن اکثریت مسلمانان 93/09/03

http://bushehri.net/images/accordiongallery/gallery/IMG10113082.jpgمدیر حوزه‎های علمیه کشور صبح امروز در دومین روز کنگره جریان‎های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام تحجر فکری را یکی از عوامل تکفیری‎ها در  کافر دانستن اکثریت مسلمانان دانستند و ابراز داشتند: عدم توجه به متون اسلامی موجود در کتاب‎های ما موجب این مسئله شده است؛ چرا که پایبندی به یک متن بدون توجه به متون فقهی و روایی دیگر نمی‎تواند موجب صدور حکم گردد. 

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه این مسئله موجب شده تا تکفیری‎ها فقط به چند آیه متمسک شوند و به سایر آیات قرآن کریم مراجعه نکنند.

امام جمعه قم  بیان داشتند: تکفیری‎ها بر اساس فکر غلط دیگران را کافر و گمراه می‎دانند و سر آنها را از گردن جدا می‎کنند و روز به روز آبروی مؤمنان را خدشه دار می‎کنند و در نهایت فقط خودشان را بر حق می‎دانند و حاضر نیستند با افکار دیگر آشنا شده و گفتگو نمایند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به اینکه تکفیر ابزار استکبار شده است، فرمودند: امروز مسجدالاقصی در معرض تخریب است و کودکان و زنان فلسطینی کشتار می‎شوند، اما اینها می‎خواهند اسلام هراسی را ترویج نمایند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه بدون تردید حضور تکفیری‎ها در جهان اسلام دامنه اسلام هراسی را گسترش داده است، ابراز داشتند: همچنین تبعیض‎ها علیه مسلمین و اقدامات سرکوبگرایان را افزایش داده است.

ایشان با بیان اینکه تکفیری‎ها به دنبال فتنه گری و تشتت در جوامع اسلام هستند، اظهار کردند: این مسئله همچنین زمینه رخنه غربی‎ها را در امت اسلامی افزایش می‎دهد و توجه اسلام را از مسائل اصلی باز می‎دارد.

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تکفیری‎ها به جای مبارزه با دشمنان اسلام با آنها تعامل دارند، ابراز داشتند: باید به اقدامات فرهنگی بپردازیم که برعهده علمای اسلام می‎باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه اگر علما به روشنگری نپردازند، دامنه تکفیری‎ها گسترش می‎یابد و نسل جوان مسلمان دچار ویروس مهلک خواهند شد، تصریح کردند: جامعه را باید از نقشه‎های دشمنان آگاه کنیم و همچنین باید فتواهای صریح و شفاف در خصوص حرام بودن رویه تکفیر تدوین شود.

Please publish modules in offcanvas position.