تقويت پايه‎هاي اعتقادي، تضمين امنيت اجتماعي است93/11/30

http://bushehri.net/images/busshehri/500/IMAGE11424252345080.jpgمدير حوزه‎هاي علميه سراسر کشور کاهش جرايم را در افزايش باورهاي ديني و اعتقادي مهم ارزيابي کردند و بیان داشتند: تقويت پايه‎هاي اعتقادي تضمين امنيت اجتماعي است.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در هشتمين جلسه شوراي پژوهشي که با حضور فرمانده انتظامي استان قم و رئيس سازمان تحقيقات و مطالعات ناجا در خصوص طرح تحقيقاتي با موضوعيت دين و امنيت که از سوي حجت الاسلام «ساجدي نيا» استاديار دانشگاه قرآن و حديث ارائه و دفاع شد، به تأثير فرايض ديني و دين پذيري افراد در کاهش جرايم تأکيد کردند.

ایشان کاهش جرايم را باعث افزايش باورهاي ديني و اعتقادي دانستند و تصريح کردند: وقتي آمار جرم و جنايت در ماه هاي رمضان و محرم کاهش مي‎يابد، اين کارکرد دين است دين مباحثش تنها فردي نيست بلکه داراي ساحت فردي و اجتماعي است.

مدير حوزه‎هاي علميه سراسر کشور در بيان باورهاي افراد به نقش فطرت در اين زمينه اشاره و تأکيد کردند: مردم بايد خودشان به سمت قسط بروند، هر چقدر پايه‎هاي اعتقادي تقويت شود، خروجي آن در بحث امنيت اجتماعي تضمين شده است.

آيت الله حسيني بوشهري سپس با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند، اگر به عزت ملتي خدشه وارد شد امنيت آن خدشه دار مي‎شود، بیان کردند: اگر به جايگاه عزت خدشه وارد شود خاکريز امنيت از بين مي‎رود.

ایشان با بيان اينکه دين مجموعه ايست که براي فرد و جامعه تعيين تکليف مي‎کند، افزودند: موضوع به دست عرف است و احکام به دست فقه، فقيه علاوه بر شناخت حکم بايد موضوع را نيز به خوبي بشناسد.

مدير حوزه‎هاي علميه سراسر کشور تأکيد کردند: نيروي انتظامي در بين دستگاه‎هاي دولتي و در بخش تحقيقات خوب درخشيده است.

Please publish modules in offcanvas position.