تقویت گفتمان بین دولت و حوزه، ضمانت کارهای اجرایی را بیشتر خواهد کرد93/12/13

http://bushehri.net/images/busshehri/10/5855/m_img.jpgمدیر حوزه‎های علمیه کشور فرمودند: تقویت گفتمان و تعاملی که بین دولت، مراجع و حوزه علمیه برقرار می‎شود، ضمانت کارهای اجرایی را بیشتر خواهد کرد.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» روز سه شنبه در گفت و گو با یکی از خبرگزاری‎ها با اشاره به سفر اخیر هیئت دولت به قم، افزودند: سفر دو روزه دولت یازدهم به استان قم به خاطر ملاقاتهایی که با مراجع معظم، اساتید، فضلا و نخبگان حوزوی داشتند از یک طرف و از طرف دیگر ملاقات‎هایی که با سایر اقشار مردم داشتند، مثبت و مهم بود.

ایشان تصریح کردند: بنده معتقدم نفس این گونه ارتباطات موجب نزدیکی دیدگاه‎های مسئولان اجرایی کشور و بزرگان حوزوی به ویژه مراجع معظم می‎شود و همان طور که در بیانات حجت الاسلام و المسلمین روحانی بود، مسئولان خود را بی‎نیاز از شنیدن نقطه نظرات مراجع، اساتید و فضلای حوزه نمی‎دانند.

نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري با بیان اینکه کارهای اجرایی کشور مسائلی را به همراه دارد، تصریح کردند: گفت و گو و تبادل نظر میان دولت و حوزه اقدام مثبتی است و بطور طبیعی هنگامی که بزرگان حوزه و مراجع معظم پیرامون مسائلی اظهار رضایت کنند، مایه دلگرمی مسئولان نظام و دولت خواهد شد و مسئولان را در انجام مسئولیت‎های خود دلگرم تر خواهد کرد.

آیت الله حسینی بوشهری تأکید کردند: به خاطر گستردگی کارهای اجرایی ممکن است برخی کارها از منظر بزرگان حوزوی نیاز به راهنمایی‎ها و ارایه دیدگاه‎ها باشد که برای ادامه روند مثبت اقدامات مسئولان بسیار راهگشا خواهد بود.

ایشان با بیان اینکه بر پایه روایات نیز هیچ کس نباید خود را بی‎نیاز از راهنمایی بزرگان حوزه بداند، تصریح کردند: بعضی افراد، مسئولان را تشویق می‎کنند و بعضی افراد به مسئولان راهنمایی و تذکر می‎دهند که هر 2 این گروه به نفع مسئولان نظام عمل می‎کنند.

عضو خبرگان رهبری افزودند: کسانی که تشویق می‎کنند مایه دلگرمی مسئولان هستند و کسانی که تذکر می‎دهند نیز موجب می‎شوند مسئولان پیگیر امور شوند و در نتیجه اگر مسئولان به دلسوزی بزرگان توجه کنند، پایان کار همان تشویق‎ها خواهد بود.

ایشان بیان کردند: هم رئیس جمهوری و هم حوزویان معتقدند که ارتباطات بین دولت و حوزه از سفرهای رسمی به سفرهای غیررسمی رئیس جمهوری و مسئولان دولت تغییر کند تا تعامل و گفتمان میان حوزه و دولت تقویت شود و زمینه پیدا کردن راهکارها برای مسائل اساسی و مهم مهیا شود.

امام جمعه موقت قم ادامه دادند: با توجه به اینکه نظام ما، نظام دینی و اسلامی است، نیاز به عقبه فکری دارد و هر چه بر اساس دیدگاه حوزویان شکل بگیرد، ضمانت کارهایی که انجام می‎شود، بیشتر و بهتر خواهد بود.

ایشان با اشاره به اینکه رئیس جمهوری بطور رسمی تقاضا کردند حوزویان پیرامون برخی مسائل بحث و نظرات خود را اعلام کنند، فرمودند: این نقطه نظرات است که می‎تواند زمینه خوبی برای آینده ارتباط بهتر بین حوزویان و دولت باشد.

آیت الله حسینی بوشهری، افق آینده پیوند میان دولت و روحانیت را افق روشنی عنوان و تصریح کردند: این افق روشن مشروط بر 2 شرط است؛ نخست آنکه نقطه نظرات حوزویان بیان شود و مسئولان دولت آن را تلقی بر خیرخواهی کنند و دوم آنکه حوزویان نیز به طور مطلق از منظر خیرخواهی و دلسوزی آنچه در توان دارند، در اختیار مسئولان قرار دهند تا شاهد نظامی بر پایه مبانی دینی و اسلام باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری به همراه تعدادی از اعضای هیئت دولت چهارشنبه هفته گذشته در سفری 2 روزه وارد قم شد و مورد استقبال باشکوه مردم متدین و انقلابی این شهر قرار گرفت.

Please publish modules in offcanvas position.