تلاش براي امور زندگي از مصاديق جهاد است94/04/12

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2016.jpegمدير حوزه هاي علميه کشور با اشاره به تلاش انسانها براي تأمين مخارج زندگي فرمودند: اسلام به انسان‌ها دستور داده، براي امورات زندگي خود تلاش کنند تا آنجايي که اين تلاش در روايات به جهاد تعبير شده است.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» دیروز در جمع کارمندان مرکز خدمات حوزه هاي علميه، در ادامه شرح دعاي مکارم اخلاق صحيفه سجاديه و با اشاره به فرازي از اين دعا اظهار کردند: امام سجاد(ع) در اين دنيا مي‌فرمايند « وَاسْتَعْمِلْنى بِما تَسْئَلُنى غَداً عَنْهُ" " و مرا دركارى قرار ده كه فردا مرا از آن بازپرسى مى‏كنى»

ایشان با اشاره به روايتي از امام صادق(ع) بيان کردند: لقمان حکيم در موعظه‌اي به فرزند خود گفت، در قيامت در مورد چهار چيز از تو سؤال مي‌کنند جواني، عمر، به دست آوردن مال و مسئله هزينه کردن آن.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم  در ادامه با اشاره به روايتي از پيامبر(ص) در مورد سؤال روز قيامت عنوان داشتند: پيامبر(ص) مي‌فرمايد، فرداي قيامت از محبت ما اهل‌بيت(ع) سؤال مي‌کنند.

ایشان ادامه دادند: امام علي(ع) مي‌فرمايند، دو چيز است که ارزش آنها براي انسان‌ها روشن نيست، مگر کسي که آنها را از دست داده باشد يکي جواني است و ديگري سلامت.

آيت الله حسيني بوشهري با اشاره به تلاش براي تأمين مخارج زندگي فرمودند: اسلام به انسان‌ها دستور داده است که براي امورات زندگي خود تلاش کنند تا آنجايي که اين تلاش در روايات به جهاد تعبير شده است.

ایشان با اشاره به روايت ديگري از پيامبر (ص) تصريح کردند: پيامبر(ص) به ابوذر فرمودند کسي که باکي ندارد مال را چگونه به دست مي‌آورد خداوند هم باکي ندارد که اين انسان را از چه دري وارد جهنم مي‌کند.

مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور با اشاره به اينکه در انتخاب شغل بايد دقت کنيد اظهار داشتند: در انتخاب شغل قبل از اينکه سؤال کنيد که چقدر مزد مي‌دهند، بايد سؤال کنيد که آيا مزدي که مي‌دهند از راه حلال به دست مي‌آيد.

ایشان با بيان اينکه صرف مال نيز داراي اهميت زيادي است عنوان کردند: «تقدير المعيشه» از موارد مهمي است که بايد روي آن سرمايه‌گذاري کرد.

آيت الله حسيني بوشهري با اشاره به فراز ديگري از دعاي مکارم اخلاق بیان کردند: امام سجاد(ع) در ادامه اين دعا مي‌فرمايند « وَاسْتَفْرِغْ اَيّامى فيما خَلَقْتَنى لَهُ» « پروردگارا توان و نيروي من را به راهي قرار بده تا بتوانم به آنچه آفريده شده‌ام تلاش کنم»

ایشان اذعان داشتند: حضرت در اين دعا از خداوند مي‌خواهد که فلسفه وجودي من چه چيزي بوده است و مي‌خواهد که توان و نيرويش در راهي که براي آن آفريده شده است قرار گيرد.

نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه بر اساس آيات و روايات يکي از دلايلي که ما آفريده شده‌ايم عبادت خداوند است نه غير او ادامه دادند: امام صادق(ع) مي‌فرمايند اگر کسي اطاعت کسي را در يک معصيت کرد به گونه‌اي است که او را عبادت کرده است.

ایشان بيان کردند: ما بايد تلاش کنيم که در مسير اطاعت الهي قرار بگيريم و اگر اين اتفاق افتاد اين زبان گويا ذکر حق مي‌شود.

Please publish modules in offcanvas position.