تلاش براي جهاني سازي پيام غدير وظيفه حوزه است92/07/29

http://www.bushehri.net/images/busshehri/images.jpegمدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور تلاش براي جهاني سازي پيام غدير را از مهم‌ترين وظايف حوزه و مراکز ديني دانستند و فرمودند: غفلت از سخنان گهربار حضرت علي(ع)، جفا به خودمان و نسل‌هاي آينده است.
حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري با گراميداشت ايام دهه امامت و ولايت، تبيين پيام‌هاي غدير را يکي از موضوعات بسيار اساسي دانستند و اظهار داشتند: تعيين امير مومنان علي(ع) به عنوان جانشين پيامبر اکرم(ص) اقدامي در راستاي تثبيت حرکت نبوت و نقشه راهي براي هدايت بشريت بود.

عضو خبرگان رهبري تصريح کردند: اگر جامعه آن زمان و جوامع پس از آن، به اهميت مسئله غدير توجه مي‌کردند، امروز بخش زيادي از مشکلات جامعه بشري به ويژه در جوامع اسلامي بر طرف شده بود، چرا که بخش اعظمي از مشکلاتي که در درون جهان اسلام مشاهده مي‌کنيم، به دليل گم کردن نقشه راهي است که نبي مکرم اسلام(ص) آن را تبيين فرمودند.

آيت الله حسيني بوشهري يکي از مهم‌ترين وظايف حوزه‌هاي علميه و مراکز ديني را تلاش براي جهاني سازي پيام غدير دانستند و ابراز داشتند: معرفي شخصيت حضرت علي(ع)، به معناي گسترش و پايداري تمام ارزش‌ها و خوبي‌ها در دنيا است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با تاکيد بر اينکه حضرت علي(ع) زيباترين الگوي حکومت الهي را عرضه کردند، يادآور شدند: با معرفي خصايل عالي و انساني حضرت علي(ع) به تمام جهانيان، نگاه‌ها نسبت به اسلام و مکتب تشيع تغيير خواهد کرد.

معاون جامعه مدرسين حوزه علمیه قم تاکيد کردند: بايد علاوه بر توسعه آموزه‌هاي ديني در جوامع بشري، در راستاي پيشرفت اسلام نيز اقدام کنيم و در نهايت براي پيشبرد اسلام تلاش جدي داشته باشيم.

آيت الله حسيني بوشهري در پاسخ به سوالي مبني بر نقش دولت در معرفي پيام‌هاي غدير به جهانيان، اظهار داشتند: دولت با رفتار بر اساس منش و روش حضرت علي(ع)، مي‌تواند بهترين الگوي عالم را به دنيا معرفي کنند.

ایشان با تاکيد بر اينکه ميان گفتار و عمل در مسير علوي نبايد تناقضي مشاهده شود، تصريح کردند: نبايد اين گونه باشد که از علي(ع) سخن بگوئيم، اما در رفتار فردي و حکومت داري، متفاوت با رفتار اميرالمومنين(ع) عمل کنيم.

امام جمعه قم با بيان اينکه در گفتار و کردار حضرت علي(ع) درس‌هاي بزرگي براي اداره کنندگان جوامع اسلامي وجود دارد ابراز داشتند: غفلت از سخنان گهربار حضرت علي(ع) جفايي است که به خودمان و نسل‌هاي آينده مي‌کنيم.

آيت الله حسيني بوشهري در پايان با تاکيد بر لزوم بازنگري فردي و بازخواني کلمات پندآموز حضرت علي(ع) اظهار داشتند: اگر اين دو مسئله به شکل فردي و اجتماعي رخ دهد، فضاي جامعه علوي خواهد شد.

Please publish modules in offcanvas position.