تنها مادیات نیستند که در زندگی لذت بخش هستند93/06/25

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman%2014.jpegمعاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضرت آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» با اشاره به مفاهیم موجود در روایات اسلامی فرمودند: تنها مادیات نیستند که در زندگی لذت بخش هستند بلکه امور معنوی هم وجود دارند و می توانند شادی را در زندگی فراهم سازند؛ بر اساس حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مدارا با مردم نیمی از زندگی و محبت با دیگران نیمی از زندگی است.

ایشان با اشاره به روایات دیگری که ناظر به قناعت و جایگاه آن در زندگی انسان هستند تصریح کردند: زندگی در حد کفاف اصلی بزرگ در زندگی آدمی به شمار می رود و بیشتر از آن بر اساس روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، طلب کردن مرگ است در حالیکه انسان به آن توجهی هم ندارد.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه دادند: تنها راهکار این است که چند موضوع را مورد توجه قرار دهیم که با استفاده از حدیث ثقلین به خوبی قابل برداشت هستند؛ قانون مترقی، مجریان صالح و گرایش مردم به این دو اهمیت ویژه ای در این زمینه دارند به این معنا که باید قانونی مترقی یعنی قرآن، مجریان صالح یعنی اهل بیت(ع) و مردمی طاعت پذیر را در کنار هم قرار داد تا سعادت جامعه تحقق یابد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کردند: روحانیت باید پای کار بیاید و هدف زندگی را ابتدا برای مردم ترسیم کند، تفاوت میان ارزش و ضد ارزش را مشخص سازد و شناخت و همچنین رفتار و قوانین جامعه را نیز باید کاملا مورد توجه قرار داد.

ایشان خواستار بومی سازی سبک زندگی اسلامی با توجه به سیره ائمه اطهار(ع) شدند و فرمودند: در حقیقت باید اصول حاکم بر رفتارهای آنان را شناخت، استخراج کرد و بکار بست.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر الگو بودن روحانیون در جامعه برای معرفی سبک زندگی اسلامی خاطرنشان کردند: امروز رسانه ملی هم باید به کمک روحانیت بیاید و سبک زندگی اسلامی را ترویج کند؛ تمام امکانات تبلیغی باید در این زمینه بسیج شوند.

Please publish modules in offcanvas position.