تهدیدات داعش تأثیری در عزم راسخ شیعیان ندارد93/09/21

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman-mohammadrezapoor%205.jpgمدیر حوزه‎های علمیه سراسر کشور حضور میلیونی زائران در راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی را حاوی پیام‎های مهمی برای دوستداران و دشمنان فرهنگ اهل بیت دانستند و تأکید کردند که تهدیدهای گروهک های تکفیری مانند داعش، کوچکترین اثری در عزم راسخ شیعیان ندارد.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» مدیر حوزه‎های علمیه کشور، در گفتگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری‎ها با اشاره به پیام‎های اجتماع میلیونی زائران امام حسین(ع) در اربعین، فرمودند: روشن‎ترین پیام حضور مردم از سراسر دنیا در این راهپیمایی، عشق به امام حسین(ع) است.

ایشان با اشاره به آیه «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّ‌حْمَـنُ وُدًّا»، افزودند: ممکن است در برهه ای از تاریخ انسانی مظلومانه به شهادت برسد و دشمنان وی تصور برتری و پیروزی کنند، اما پیروزی حقیقی متعلق به آن کسی است که در راه خدا کشته شده باشد، امام حسین(ع) مصداق واقعی این آیه بوده که خداوند محبت ایشان را در دل مردم قرار داده است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دفع توطئه‎های دشمنان اهل بیت(ع) را از پیام‎های مهم این حضور میلیونی خواندند و اظهار داشتند: مردم بدون هیچ اعتنایی به تهدید گروهک‎های تروریستی، در این راهپیمایی شرکت و ثابت کردند که در راه امام حسین(ع) حاضر هستند جان خود را فدا کنند.

ایشان ادامه دادند: حضور عاشقانه مردم از سراسر جهان، نشان می‎دهد که مهم ترین مسأله برای انسان‎های هدفمند، رسیدن به آرمان‎ها است، تهدیدهای دشمنان برای افرادی که روح بلندی دارند، کوچکترین تأثیر را ندارد.

امام جمعه قم راهپیمایی بزرگ اربعین را سبب تحکیم و توسعه فرهنگ اهل بیت(ع) عنوان کردند و ابراز داشتند: امروزه دنیا به این اجتماع بی‎نظیر، توجه ویژه‎ای دارد، برای مردم جهان سؤال پیش می‎آید که این شخص کیست که هر ساله میلیون‎ها عاشق این گونه در سوگ عزای او بر سر و سینه می‎زنند؛ ایجاد این حس کنجکاوی، گام مهمی در معرفی شخصیت امام حسین(ع) و مذهب تشیع است.

ایشان با بیان اینکه تهدیدهای گروهک‎های تکفیری مانند داعش، کوچکترین اثری در عزم راسخ شیعیان ندارد، اظهار داشتند: در طول تاریخ، شیعیان اهل بیت(ع) ثابت کرده‎اند که از هیچ تهدیدی هراس نداشته و در راه ائمه(ع) پایدار هستند، به عنوان مثال در زمان متوکل عباسی شیعیان با وجود آگاهی از مجازات زیارت حرم ائمه(ع)، در این مکان‎های مقدس حضور پیدا می‎کردند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه افق رسانه‎ها نباید منحصر در داخل کشور باشد، خاطرنشان کردند: اگر پیام‎های این راهپیمایی بزرگ با تحلیل‎های صحیح، به جهان مخابره شود، شاهد فراگیری فرهنگ اهل بیت(ع) خواهیم بود.

Please publish modules in offcanvas position.