تواضع و بعد اخلاقی و محبوبیت آیت الله کمالوند در بین مردم93/02/31

http://www.bushehri.net/images/busshehri/IMG16050812.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» طی سخنانی به ویژگیهای اخلاقی آیت الله کمالوند اشاره کردند وفرمودند: همه احوال زندگی آیت الله کمالوند را نمی توان به تصویر کشید. آیت الله کمالوند روح خستگی ناپذیر تلاش عینی بود، در شرایط حکومت رضاخانی به خرم آباد برگشت و با کمک مردم لرستان جبهه قوی در برابر رضا خان ایجاد کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه آیت الله کمالوند در اصول هم مباحثه با امام(ره) بودند و در محضر عالمان وارسته زمان در قم تحصیل می کردند، یادآور شدند: آیت الله کمالوند بعد از مدتی به محل زندگی خود برگشت و به کمک عشایر غیور لرستان جبهه قوی در برابر رضاخان ایجاد کرد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ایشان در کنار آیت الله بروجردی بودند و هم دستگاههای حکومتی از ایشان حساب می بردند و هم مردم حمایت می کردند، افزودند: ایشان علما را از مناطق مختلف کشور برای مباحثه به استان دعوت می کردند و به انجام کارهای فرهنگی می پرداختند.

آیت الله حسینی بوشهری به تواضع و بعد اخلاقی و محبوبیت آیت الله کمالوند در بین مردم اشاره کردند و یادآور شدند: طلاب خرم آبادی و لرستانی باید خوب تحصیل کنند تا به مردم و نظام خدمت کنند و مردمی را که در مناطق دوردست منتظر سیراب شدن از معارف اسلامی هستند را فراموش نکنند.

ایشان با بیان اینکه امروز جامعه ما نیاز به حضور عالمان دینی دارد زیرا دشمن در صدد انتقام گیری از ماست، عنوان کردند: دشمن هم در جنگ تحمیلی و هم در تحریم ها شکست خورد، دشمن تصور می کرد در ماههای اول تحریم ما را به زانو درخواهد آورد اما اینگونه نشد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه دشمن ابتذال فرهنگی در جامعه ما ایجاد کرد و شعارهایی مثل اختلاط زن و مرد را سرداد، افزودند: امروز روحانیت و متدینین خیال نکنند که چون انقلاب پیروز شده نیازی به کمک آنها نیست چرا که رهبر معظم انقلاب نیاز به کمک و همراهی همه ما دارد.

مدیر حوزه های علمیه کشور یادآور شدند: دولت نیاز به کمک دارد و اگر جایی مشکل و کمبودی است باید به صورت دلسوزانه و خیرخواهانه گوشزد شده و به گونه‎ای صحبت کرد که آنها احساس نکنند عده‎ای مقابل آنها ایستاده‏‎‏اند.

ایشان در پایان عنوان کردند: در یک کلام باید ظرفیت‎های بالقوه کشور را به بالفعل تبدیل کنیم و این امر در گرو همراهی و همدلی مردم و مسئولان است.

Please publish modules in offcanvas position.