حوزویان نمی توانند نسبت به دغدغه های رهبری بی تفاوت باشند95/01/27

http://bushehri.net/images/01/20/200000/456/IMG14303964.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» پیش از ظهر  دیروز در همایش «حوزه علمیه، مهد انقلاب»، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه فرمودند: این اجتماع و حضور، در پاسخگویی و لبیک به امر رهبر انقلاب اسلامی است.

ایشان افزودند: حوزویان نمی توانند نسبت به دغدغه های رهبر عزیز خود که پرچمدار بزرگ انقلاب اسلامی است بی تفاوت باشند؛ کمترین گام و کمترین حرکت، تشکیل این اجتماع است.

معاون جامعه مدرسین یادآور شدند: در این اجتماع باید دغدعه های ایشان بیان شود و بزرگان حوزه بیان کنند که چه مقدماتی برای دغدغه های ایشان تدارک دیده شده است و یا چه امری را تدارک خواهند دید.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان طلاب، بیان کردند: رهبر انقلاب مسایل حوزه را به دو بخش تقسیم کردند؛ در بخش اول به بحث تحقیق، تربیت، اخلاق، مسایل مدیریت و سازمانی و...پرداختند و اینکه فرمودند که سالها است در قم مدیریت و سازمان حوزوی وجود دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبري بیان کردند: بحث دوم ایشان، بیان وضعیت انقلابی و رشد و بلوغ تفکر انقلابی در حوزه علمیه قم بود؛ تداوم روحیه انقلابی، بینش انقلابی در حوزه علمیه قم و سایر حوزه ها بود؛ ایشان بیان کردند که اگر بحث اول را با بحث دوم مقایسه کنیم، اگر نگوییم که مقوله دوم از بحث اول مهمتر است، لااقل به همان اندازه دارای وزانت است.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارکردند: مقام معظم رهبری در ادامه به سیر انقلاب اشاره کردند و فرمودند که حوزه و دانشگاه در انقلاب نقش داشتند؛ ولی ایشان نقش حوزه را بسیار پررنگ دانستند؛ ایشان نقش طلاب، روحانیت و مراجع را بسیار مهم برشمردند و فرمودند که حرکت طلاب دارای دو خصوصیت است؛ نخستین ویژگی این حرکت، فراگیر بودن و همه گیر بودن است؛ دومین این حرکت نیز اثرگذاری خاص آن بود.

استاد سطوح عالي حوزه علميه قم افزودند: آن قشری که فکر و نیت امام(ره) را تحقق بخشید، حوزه و طلاب حوزه علمیه قم بودند؛ ایشان در پایان به بیان دغدغه خود پرداختند و بیان کردند؛ حالا اگر بخواهند حوزه را از روحیه انقلابی تهی کنند چه اتفاقی رخ می دهد؛ ایشان فرمودند که انگیزه هایی برای این امر وجود دارد؛ ولی اگر بخواهیم این انقلاب بماند حوزه علمیه نیز باید انقلابی بماند و اگر حوزه انقلابی نماند نظام در خطر انحراف قرار می گیرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه یادآورشدند: بقا، دوام و استمرار نظام به تلاش و انقلابی ماندن حوزه علمیه و حوزویان است؛ ایشان، حوزه علمیه قم را پشتوانه و مهد انقلاب معرفی کردند؛ پشتوانه انقلابی به این عظمت حوزویان است؛ ایشان طبیعت حوزویان را طبیعت دین، قناعت و حضور مرجعیت دانستند؛ یعنی چتر مرجعیت به عنوان کسانی که در اوج تقوا و کمال هستند باید بر سر حوزویان گسترده باشد.

Please publish modules in offcanvas position.