خلاصه خطبه های نماز جمعه مورخ 93/06/07 به امامت حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»

امام جمعه قم با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دولت تدبیر و امید، خواستار عمل دولتمردان به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب شدند و فرمودند: در طول این مدت دولت خدمات خوبی انجام داده که می‌توان ایجاد آرامش روحی و روانی در جامعه، کنترل تورم و طرح نظام سلامت را از جمله مهم‌ترین کارهای آن برشمرد.

حضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد با تبریک هفته دولت خواستار الگوگیری دولتمردان از شهیدان رجایی و باهنر شد و اظهار داشت: ساده زیستی، دوری از هوای نفس و حرکت برای کسب رضای خدا از مهم‌ترین ویژگی‌های این شهیدان بودند.

ایشان در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر دولتمردان فرمودند: ایشان در این دیدار ضمن بیان نکات برجسته، دولتمردان را بر حفظ جهت‌گیری و روحیه انقلابی، تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، تقویت رشد علمی، موضع گیری صریح در برابر مستکبران، دادن آمارهای دقیق به مردم، دوری از حاشیه سازی، پیگیری کار مردم و دوری از خطوط قرمز تأکید کردند؛ توصیه‌های مهم رهبری باید مورد توجه دولتمردان قرار گیرد.

امام جمعه قم ارزیابی خود درباره عملکرد دولت تدیبر و امید را نیز این‌گونه بیان داشتند: در طول این مدت دولت خدمات خوبی انجام داده که می‌توان ایجاد آرامش روحی و روانی در جامعه، کنترل تورم و طرح نظام سلامت را از جمله مهم‌ترین کارهای آن برشمرد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ادامه دادند: برای تمام دولتمردان آرزوی توفیق داریم؛ در قم نیز تلاش‌های قابل تقدیریی از سوی مسؤولان صورت گرفته است.

 

حضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی در غزه بیان داشتند: خروجی حوادث غزه قهرمانی و پیروزی برای ملت فلسطین و مقاومت بود؛ چرا که کشتن زن و کودک در جهان امروز پیروزی تلقی نمی‌شود.

ایشان تصریح کردند: اهداف اسرائیل غاصب از حمله به سرزمین‌های اشغالی خلع سلاح مردم فلسطین، جلوگیری از شلیک موشک‌ها، ویران کردن تونل‌ها، شکستن اراده مردم و تنگ‌تر کردن محاصره بود که به هیچ یک از این خواسته‌های خود نرسید.

 مدیر حوزه‌های علیمه سراسر کشور با اشاره به این‌که آتش بس سبب ننگ و شکست رژیم صهیونیستی شد، تأکید کردند: برخی از مسؤولان این رژیم اعتراف می‌کنند که این آتش بس ننگی برای اسرائیل غاصب است؛ به تعبیر خودشان رژیم صهیونیستی در اوج ضعف شکست خورد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به سالروز بانکداری اسلامی نیز خاطرنشان کردند: بانک‌ها نباید به صورت بنگاه اقتصادی باشند بلکه رسالت آن‌ها باید رونق تولید باشد که متأسفانه در هر دو موارد می‌لنگنند.

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در پایان به هفته حج اشاره کردند و این فریضه الهی را از جمله مهم‌ترین ارکان اسلام دانستند و بیان داشتند: حج افزون‌بر بعد اجتماعی بعد سیاسی نیز دارد که بعد سیاسی آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفت.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری بیان داشتند: گناه دارای پیامدهای منفی فراوانی در این دنیا از جمله فساد قلب و از دست رفتن عقلانیت و خرد است.
امام جمعه قم در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کردند: گناه دارای پیامدهای منفی زیادی است زیرا عبور از مرزهای الهی به شمار می رود.
ایشان افزودند: انسان نباید گمان کند مصیبت هایی که بر او وارد می شود بدون دلیل بوده اند بلکه بیشتر آنها نتیجه گناهانی هستند که در گذشته انجام شده اند.
حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه گناه در همین دنیا هم در عرصه های معنوی دارای پیامدهای منفی است فرمودند: گناه ممکن است موجب عدم استجابت دعاها شود هرچند در زمان هایی مانند شب قدر دعا شده باشد.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ادامه دادند: از دست دادن جنبه ای از عقلانیت یکی دیگر از پیامدهای منفی گناه به شمار می رود؛ گویا گناه کردن مساوی با این است که انسان عقل و خرد لازم را از دست داده و وارد این عرصه شده است.
نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فاسد شدن قلب انسان به عنوان یکی دیگر از آثار منفی گناه و معصیت خاطرنشان کردند: بر اساس روایات، چیزی بالاتر از گناه برای فساد قلب تاثیر منفی ندارد؛ شادمانی شخص گناهکار هم به تدریج کمتر شده و فردی که مرتکب گناهان مختلف می شود اگر عمل شایسته ای برای جبران نداشته باشد مبتلا به حزن و اندوه خواهد شد.
آیت الله حسینی بوشهری به پیامدهای اخروی گناه اشاره و تصریح کردند: قرآن می فرماید آنانکه اعمال بدی انجام داده اند با صورت در آتش انداخته می شوند؛ این امر نتیجه طبیعی اعمال شخص گناهکار است.
امام جمعه قم افزودند: گاهی گناه آنقدر زندگی یک انسان را سیاه می کند که خداوند می فرماید هرگز او را نمی آمرزم و دست رد به سینه او می زند؛ در روایات اهل بیت(ع) آمده است اگر کسی قصد گناه دارد به سمت آن نرود زیرا خداوند شاهد آن خواهد بود و سوگند یاد می کند که این گناه را هرگز نخواهم آمرزید.
حضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»، به دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)اشاره کردند و فرمودند: طی سال های اخیر برنامه های مدونی برای برگزاری جشن های ویژه این دهه صورت گرفته که امیدواریم راهکاری مناسب برای مقابله با هجمه فرهنگی و ماهواره ای غرب علیه جوانان مسلمان باشد.
ایشان با اشاره به دهم شهریورماه روز بانکداری اسلامی اضافه کردند: بانک ‌ها با رسالتی که دارند نباید از بانکداری اسلامی فاصله بگیرند و تنها به عنوان یک بنگاه اقتصادی عمل کنند بلکه باید در رونق تولید نقش آفرین باشند هرچند مشکلاتی در هر دو عرصه مشاهده می کنیم و کمتر به این موارد پرداخته شده است.
آیت الله حسینی بوشهری به روز مبارزه با استعمار هم اشاره کردند و عنوان داشتند: در طول تاریخ ایران همواره قهرمانانی وجود داشته اند که با استعمار و استبداد جنگیده اند و بر آنها پیروز شده اند.
خطیب جمعه قم همچنین حج را یکی از ارکان مهم سیاسی، عبادی و اجتماعی اسلام دانستند و تصریح کردند: در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جنبه سیاسی حج مورد توجه قرار گرفته و چهره زائران ایرانی در میان همه حجاج بسیار برجسته است.
ایشان در بخش دیگری از خطبه دوم به آتش بس در غزه اشاره کردند و عنوان داشتند: نتیجه این جنگ، قهرمانی و پیروزی مقاومت بود زیرا حملات مکرر هوایی رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان و مردم بی دفاع نتوانستند کاری از پیش ببرند و همه جهانیان، تحقق وعده های الهی را مشاهده کردند هرچند دیرباوران و دین گریزان نمی خواهند این مسائل را بپذیرند.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به مواردی همچون خلع سلاح مقاومت، متوقف کردن شلیک موشک‌ های حماس، شکستن اراده مردم در زمینه مقاومت و افزایش محاصره به عنوان اهداف رژیم صهیونیستی از حمله به غزه تصریح کردند: با این حال و سرانجام هیچ یک از این اهداف محقق نشد و بندهای آتش ‌بس اخیر، به تعبیر خود صهیونیست ‌ها، ننگی برایشان محسوب می ‌شود.

 

 

Please publish modules in offcanvas position.