خود را به سيره امام حسن(ع) نزديک‌تر کنيم92/05/03

http://h-bushehri.ir/images/zamanm/boshehr_l_148258.jpgمدير حوزه هاي علميه سراسر کشور به ويژگي کرامت امام حسن(ع) اشاره کردند و با بيان اين که کرامت تنها با مال و ثروت به دست نمي آيد، فرمودند: بايد خود را به اين سيره امام مجتبي(ع) نزديک کنيم.

حضرت  آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري، در ويژه برنامه "باران" که به مناسبت چهاردهيمن سال آغاز به کار شبکه قرآن سيما، به صورت زنده پخش شد،‌ درسخناني ضمن تبريک ميلاد سبط اکبر رسول الله(ص) امام حسن مجتبي عليه‌السلام، به تبيين ويژگي‌هاي اخلاقي اين امام همام پرداختند.
ایشان با بيان اين که اهل‌بيت پيامبر(ص) بهترين الگو براي ما هستند؛ ادامه دادند: سالروز ميلاد، شهادت و ديگر مناسبت‌هايي که مربوط به ائمه معصوم عليهم‌السلام مي‌باشد، همگي فرصت و زمينه‌ مناسبي براي بررسي شيوه زندگي آنها براي الگوبرداري است.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه  با بيان اين که ممکن است نتوانيم به مقامات و راهي که ائمه اطهار عليهم‌السلام طي کرده اند، برسيم، افزودند: ما به اندازه استعداد‌ها و توانايي‌هاي خود مي‌توانيم در اين مسير طي طريق داشته باشيم.
ایشان با اشاره به رويکرد مختلف معصومين عليهم‌السلام در زمان ها و شرايط مختلف، تصريح کردند: ما بايد روز به روز، ماه به  ماه و سال‌ به  سال روش‌هاي ارائه آموزه‌هاي ديني را تغيير دهيم و بر اساس نيازها و مخاطبان اين الگوهاي رسيدن به  سعادت را به  جوانان معرفي کنيم.
آيت الله حسيني بوشهري به ويژگي کرامت امام حسن مجتبي عليه‌السلام اشاره کردند و با بيان اين که کرامت تنها با مال و ثروت به دست نمي آيد، فرمودند: هر کس به گونه‌اي مي‌تواند نسبت به ديگران کرامت داشته باشد، به اين معني که مي‌توان با لبخند، برخورد درست، سلام، تکريم يکديگر و...، خود را به اين سيره امام حسن عليه‌السلام نزديک کرد.
ارزيابي فعاليت هاي شبکه قرآن
ایشان در بخش ديگري از سخنان خود به بررسي و ارزيابي فعاليت‌هاي شبکه قرآن سيما در مدت 14 سال گذشته پرداختند و بیان کردند:‌ بنده علاقه‌مند به برنامه‌هاي شبکه قرآن هستم و مي‌بينم که سال به سال  پيشرفت کرده و نوآوري داشته و آموزه‌هاي قرآني را با نيازهاي مخاطبان ارائه مي‌کند.
امام جمعه قم با بيان اين که گمشده ديني و مذهبي مردم در اين شبکه وجود دارد، تصريح کردند: زماني که مردم از تمامي مسائل مادي خسته مي‌شوند، به مباحث ديني و معرفتي روي مي‌آورند تا ببينند خدا و اهل‌بيت عليهم‌السلام از آنها چه مي‌خواهند.
عضو خبرگان رهبري در پايان  يادآور شدند: شبکه قرآن بايد با توليد برنامه‌هاي متنوع قرآني و ديني، بتواند افرادي را تربيت کند که منتظر واقعي ولي عصر عجل الله تعالي فرجه باشند، همچنين مردم بايد بتوانند از طريق چنين برنامه‌هايي، آداب انتظار را بياموزند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.