در برخی عروسی ها شاهد مسائل غیر اسلامی هستیم94/08/30

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2016.jpegمدیر حوزه های علمیه کشور فرمودند: مجالس عروسی بسیاری از کشورهای اسلامی با قرآن عجین است؛ ولی متاسفانه در مجالس عروسی هایی که در کشور برگزار می شود، بعضا شاهد برخی مسائل دیگر هستیم.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته»، دیشب در مراسم اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن استان قم، در مجتمع فرهنگی امام زاده سیدعلی(ع) بیان داشتند: قرآن، یک گلایه سختی را از زبان پیامبر(ص) بیان می کند که نشان دهنده مهر و امضای قرآن بر این گلایه است.

ایشان افزودند: پیامبر اکرم(ص) فرمودند، این امت من، قرآن را مهجور کردند؛ یعنی یا سراغ قرآن نمی روند و یا اگر آن را نیز می خوانند به خوبی به آن عمل نمی کنند.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کردند: پیامبر(ص) در طول حیات و پس از رحلتشان، نسبت به قرآن و عترت نیز تاکیدات فراوانی داشتند و فرمودند، اجازه ندهید که قرآن و عترت از هم جدا شوند.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کردند: پیامبر اکرم(ص) همیشه بر ثقل اکبر و عترت تاکید دارند و به عنوان یک دستورالعمل این دو نعمت و امانت را ارایه کردند که اسلام و دین از بین نرود؛ پیامبر اکرم(ص) فرمودند، در جایی که دچار شبهه می شوید و مسایل برای شما شبهه ناک است، به قرآن پناه ببرید.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کردند: بر اساس یک بررسی اجمالی پیامبر اکرم(ص) 9 وظیفه را نسبت به قرآن برای ما بیان کرده اند؛ اولین وظیفه این است که هر مسلمانی باید در خانه خود، قرآن داشته باشد.

معاون جامعه مدرسین افزودند: امام باقر(ع) فرمودند؛ ما خوش می داریم که در خانه شما، قرآن وجود داشته باشد و خداوند متعال به برکت این قرآن از خانه شما، دفع شر شیطان کند.

ایشان خاطرنشان کردند: دومین سفارش آن است که قرآن را احترام کنیم؛ قرآن یک کتاب معمولی نیست و باید آن را در منازل خود تجلیل کنیم؛ بی احترامی به قرآن بی احترامی به خداست.

مدیر حوزه های علمیه کشور فرمودند: وظیفه سوم این است که کسانی که حتی سواد خواندن قرآن را ندارند باید قرآن را باز کنند و به صفحات آن نگاه کنند؛ افراد بی سواد با باز کردن قرآن نیز عبادت می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کردند: وظیفه چهارم که در روایات ما نیز آمده است، تشویق به شنیدن قرآن است؛ یعنی در جایی که قرآن خوانده می شود، باید دقت کرده و آیات را گوش دهیم؛ امام صادق(ع) فرمودند، اگر کسی حرفی از کتاب قرآن را بشنود و حتی اگر آن را نخواند، خداوند متعال به او پاداش می دهد و گناهی از او برداشته و درجه ای بر درجات او اضافه می کند.

ایشان افزودند: وظیفه پنجم این است که مسلمانان باید قرآن را فرا بگیرند و نمی توان نسبت به فراگیری آن بی تفاوت بود؛ در گذشته در مکتب خانه ها اول قرآن آموزش داده می شد و امروز نیز باید خانواده ها نسبت به این امر اقدام کنند.

نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان کردند: وظیفه ششم، قرائت قرآن است؛ پیامبر اکرم(ص) فرمودند،قرائت قرآن، کفاره گناهان است؛ امام باقر(ع) در وصف شیعیان بیان می کنند که ویژگی شیعیان امام علی(ع) این است که قرآن را زیاد می خوانند؛ آیت الله العظمی گلپایگانی مقید بودند که هر قرآنی که به ایشان هدیه می دادند، تا این قرآن را یک دور ختم نکنند قرآن را کنار نمی گذاشتند.

مدیر حوزه های علمیه کشور فرمودند: وظیفه هفتم، حفظ آیات الهی است؛ حفظ قرآن بسیار مهم است؛ کشور سودان، قرائت‎خانه های بسیار دارد و افراد بالای دیپلم عموما حافظ قرآن هستند و دیگران مقداری از قرآن را حفظ می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کردند: وظیفه هشتم، تدبر در قرآن است که در این زمینه تاکیدات بسیاری شده است و امیدواریم که جامعه ما به این مساله توجه کند.

ایشان افزودند: مساله بعد نیز تعلیم قرآن است که بر همه لازم است که هم قرآن را فرابگیرند و به دیگران نیز آموزش دهند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.