آیت‌الله حسینی بوشهری: استعدادهای مدیریتی کشور معطل نمانند 92/10/14

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman%2055.jpegمدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور  با تاکید بر شناسایی و جذب استعدادهای برتر کشوربیان داشتند:استعدادهای خوب کشور نباید معطل بمانند، بلکه باید طرح هایی برای جذب آنها داشته باشیم. 

حضرت  آیت‎الله سید هاشم حسینی بوشهری، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای هسته‎های گزینش استان قم، با اشاره به اهمیت اسلام به گزینش کارگزاران اظهار داشتند: نیروی انسانی از مهمترین ارکان هر حکومت است و قطعا گزینش آن نیز از مهمترین کارها در یک حکومت است.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري افزودند: اگر کشوری بخواهد به سوی جلو حرکت کند و حرکتی سازنده در متن جریان سازندگی داشته باشد، باید در انتخاب نیروهای خود دقت  کند.

عضو خبرگان رهبری بیان کردند: نظام اسلامی و حکومت دینی بیشتر از همه نظام ها و حکومت ها بر جذب نیروی انسانی دقت و ظرافت به خرج می دهد.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کردند: مدیران گزینش نباید در شغل خود دچار ضعف و خلل و روزمرگی شوند، زیرا انتخاب‎های آنها بسیار مهم است  و باید برای تک تک این انتخاب‎ها در درگاه الهی و حقوق ملت و نظام پاسخگو باشند.

رئيس هيات علمي بعثه مقام معظم رهبري، عهدنامه مالک اشتر را از مهمترین اسناد دینی در زمینه چگونگی جذب و به کار گیری نیروهای مدیریتی عنوان کردند و افزودند: هیچ نظامی به اندازه اسلام روی مسئله جذب نیرو حساسیت ندارد؛ کارگزار نظام اسلامی باید مدیری لایق، خلاق، قوی و ثابت قدم و با ایمان باشد.

ایشان ادامه دادند: آنچه امام علی(ع) در این نامه به آن اشاره دارد آن است که هر شغل باید متناسب با شاغل باشد و نباید فردی که روحیه و شرایط ذهنی یک کار را ندارد، بر یک کار گمارده شود، حتی اگر آن فرد انسان بسیار خوبی  هم باشد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  اظهارکردند: امام علی (ع) به لیاقت و شایستگی کارگزاران اهمیت می‌دادند و ترجیح می دادند نیرویی به کار بگیرند در عین ایمان و تقوی، شایستگی لازم را نیز داشته باشد.

ایشان فرمودند: در سیستم مدیریتی اسلام، مدیری، لایق است  که توان خلاقیت در مدیریت بحران را داشته باشد ودر شرایط حساس بتواند بهترین تصمیم‎ها را اخذ کند؛ یک مدیر فقط نباید در شرایط آرمانی و بودجه بالا و بدون دغدغه مدیریت کند، بلکه هنر مدیر در شرایط بحرانی و ریسک های مدیریتی مشخص می شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور اظهارکردند: در جذب نیرو تلاش کنیم به دنبال نیروهای خلاق و با استعداد باشیم و هسته‌های گزینش با تشکیل تیم های مشورتی سوالات و مراحلی را پیش بینی کنند که افراد در آنها به خوبی آزمایش شوند و توان مدیریتی و خلاقیت آنها محک زده شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره مراحل نزول و اضمحلال یک سیستم و دولت از منظر امام علی(ع)، تصریح کردند: ایشان  به حاشیه رفتن اصل و اصلی شدن حواشی، روی کار آمدن انسان‎های سست عنصر و به حاشیه بردن انسان‎ها و مدیران قوی و لایق و فاضل را به عنوان چهار عنصر اصلی اضمحلال هر سیستم مدیریتی عنوان کردند که ما باید دقت کنیم به این آسیب‌‎ها دچار نشویم.

Please publish modules in offcanvas position.