تا زماني که نگاه مسؤولان به خارج از کشور باشد رشد نخواهيم کرد94/02/17

http://bushehri.net/images/busshehri/2/20/IMAGE635463761847399803.jpgمدير حوزه‎هاي علميه کشور با تأکيد بر اينکه تا زماني که نگاه مسؤولان به خارج از کشور باشد به رشد و تعالي دست نخواهيم يافت، فرمودند: تا زماني که تصور و احساس شود که ديگران از خارج کشور مي‎توانند به اقتصاد و پيشرفت جامعه و کشور رونق بدهند، به يقين به فکر نخواهيم افتاد که در داخل بايد چه اقداماتي انجام شود.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري«دامت برکاته» مدير حوزه‎هاي علميه سراسر کشور در گفت‎وگو با خبرنگار یکی از خبرگزاري‎ها با اشاره به تأکيد مجدد رهبر معظم انقلاب بر لزوم توجه به ظرفيت‎هاي داخلي براي حل مشکلات عنوان داشتند: همان‎گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند که در کشورهاي ظرفيت‎هاي عظيم و فراواني وجود دارد که اگر به آنها توجه شود در مسير اقتصاد مقاومتي با سرعت پبيشتري حرکت خواهيم کرد.

ایشان افزودند: تا زماني که نگاه کشور و مسؤولان به خارج از کشور باشد و از کالاهاي خارجي استفاده شود، به يقين کشور به رشد لازم نخواهد رسيد؛ تأکيدي که رهبر معظم انقلاب در زمينه استفاده ادارات و وزارتخانه براي استفاده از توليد داخلي داشتند که برخي نيز لبيک گفتند قدم بسيار مبارکي است.

امام جمعه قم با بيان اينکه اگر توليد کننده داخلي بداند کالايش در داخل کشور خريده و جلوي واردات گرفته مي‎شود، به ادامه کار خود اميدوار مي‎شود، اظهار داشتند: استفاده از کالاي داخلي سبب نفع رساندن به توليد کننده داخل کشور مي‎شود و زمينه را براي به وجود آمدن گفتمان بالابردن کيفيت را در بين توليد کنندگان داخلي را فراهم می‎کند.

ایشان ادامه دادند: متأسفانه امروزه نگاه جامعه به توليد داخلي نيست، از همين رو توليد کنندگان داخلي اجناس خود را با برند خارجي به فروش می‎رسانند؛ ادامه اين کار و داشتن چنين روحيه‎اي بسيار خطرناک است و جلوي رشد و پيشرفت کشور را می‎گيرد.

نماينده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بيان اينکه اگر روند استفاده از کالاهاي خارجي ادامه پيدا کند مقابله جامعه در برابر اقدامات دشمن تحت تأثير قرار می‎گيرد، ابراز داشتند: اگر به توصيه‎های رهبر معظم انقلاب در عرصه توليدات داخلي و نگاه به درون توجه شود، کشور در زمان و شرايط مناسب می‎تواند به اهداف بلند مورد نظر رهبري انقلاب دست پيدا کند.

ایشان با انتقاد از نگاه اعتمادي برخي مسؤولان به خارج از کشور عنوان کردند: متأسفانه چنين نگاهي همچنان وجود دارد، تأکيداتي که از ناحيه رهبر معظم انقلاب مطرح می‎شود به اين دليل است که نگاه جامعه به ويژه مسؤولان تغيير پيدا کند.

آيت الله حسيني بوشهري خاطرنشان کردند: تا زماني که تصور و احساس شود که ديگران از خارج کشور می‎توانند به اقتصاد و پيشرفت جامعه و کشور رونق بدهند، به يقين به فکر نخواهيم افتاد که در داخل بايد چه اقداماتي انجام شود تا بتواند در رشد و تعالي کشور تأثير گذار باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم  با بيان اينکه پيشرفت کشور در زمينه انرژي هسته‎اي و بسياري از زمينه‎هاي ديگر در سال‎هاي اخير به دليل توجه نداشتن و عدم اعتماد به خارج از کشور بوده است، بیان داشتند: تحريم هاي ظالمانه‎اي که دشمنان بر عليه ملت ايران اعمال کردند، سبب شد تا مسؤولان با تکيه بر ظرفيت‎ها، استعدادها و امکانات داخلي موجبات پيشرفت کشور را فراهم کنند.

مدير حوزه‎هاي علميه سراسر کشور افزودند: تا زماني که نگاه جامعه به درون کشور معطوف نباشد همواره در زمينه‎هاي گوناگون مشکل خواهيم داشت؛ دشمنان در صدد هستند که پول و امکانات از کشور گرفته و اجناس خود را به جامعه وارد کنند تا نيروي کار ايراني و ظرفيت کارخانجات دروني هيچ گاه به کار نيفتد.

ایشان با بيان اين که بسياري از کشورهاي اطراف به وابستگي به غرب دچار هستند، اظهار داشتند: اين کشورها نفت و پول نفت را در اخيار غرب قرار داده و در عوض ماشين و امکانات غربي و آمريکايي وارد می‎کنند که با اين کار هيچ گاه نمی‎توانند در عرصه توليد و تکيه بر ظرفيت‎هاي دروني خود پيشرفت کنند و به استقلال نخواهند رسيد.

امام جمعه قم ادامه دادند: اينکه رهبر معظم انقلاب مي فرمايند که کليد حل مشکلات در لوزان و ژنو نبوده بلکه در داخل کشور قرار دارد به اين دليل است که اگر روزي تحريم‎ها برداشته شود تمام مشکلات حل نمي‎شود؛ بنابراين نبايد تمام مشکلات کشور را به تحريم‎ها گره زد.

Please publish modules in offcanvas position.