تفسیر المیزان تنها تراوش فکر و اندیشه علامه طباطبایی نبود94/08/27

http://bushehri.net/images/busshehri/boshehri_ll921015_204217.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور فرمودند: شهید مطهری در خصوص علامه بیان می کند که تفسیر المیزان با این قدرت و قوت، تراوش فکر و اندیشه تنها نیست، بلکه این مساله سر از الهامات غیبی در می آورد.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در مراسم دوازدهمین همایش اساتید تفسیر حوزه علمیه که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد بیان داشتند: علامه به پیاده روی علاقه فراوان داشت و همیشه در حال ذکر بود؛ ایشان از رفتن به سمت دنیا و منافع مادی، ما را به زهد دعوت می کنند و این مساله نشانه همان مساله ای است که امام کاظم(ع) فرمودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کردند: علامه، 10 سال پس از بازگشت از نجف در یکی از روستاهای تبریز کشاورزی می کردند؛ خداوند این انسان را رفعت می دهد و باعث می شود که این شخصیت در قله بماند؛ ایشان اراده ای قوی و استوار داشت.

ایشان افزودند: آیت الله سید احمد خوانساری در هنگامی که در اتاق عمل بود و زمانی که خواستند ایشان را بیهوش کنند گفت، من نیازی به بیهوشی ندارم من به اذکار خود مشغولم و شما کار خود را انجام دهید.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه دادند: ایشان به قدری غرق در مطالعه بود که پزشکان در اواخر عمرشان گفته بودند که سلول های مغزی ایشان به قدری کار کرده اند که این سلول ها اشباع شده اند.

ایشان تصریح کردند: باید قدر بزرگان حوزه امروز را بدانیم که اگر روزی دیگر در میان ما نبودند، افسوس فقدان این سرمایه ها را نخوریم.

 

Please publish modules in offcanvas position.