خلاصه خطبه های نماز جمعه قم مورخ 93/01/22 به امامت حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری

امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه امروز قم که در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد فرمودند : تحقیقات ما در عرصه فناوری هسته‌ای به هیچ وجه نباید متوقف شود و این موضوع به هیچ وجه قابل معامله و تبادل نیست.

حضرت آیت الله سید هاشم  حسینی بوشهری با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) اظهار کردند: باید انسان به دنبال علم باشد تا قدر و منزل انسان حفظ شود و باید انسان تقوا پیشه کند تا احساس بی‌نیازی کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشوردر ادامه فرمودند: علم و قناعت و بی‌نیازی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید انسان در تمامی زندگی خود به کار ببرد تا بتواند سعادت زندگی خود را بدست بیاورد.

امام جمعه قم اظهار داشتند: برخی از مرز‌ها در جامعه امروز و در خانواده‌ها شکسته شده زیرا حتی کشوری که مرز‌هایش کنترل نشود دشمن به آن حمله می‌کند و به صورت حتم خانواده‌ای که نتواند مرزهای زندگی خود را حفظ کند دشمن به آن حمله می‌کند و این موضوعی است که باید به آن توجه کرد.

ایشان با اشاره به اینکه حتی زمین فوتبال دارای مرز است عنوان کردند: برخی عنوان می‌کنند نباید قرآن و دستورات الهی دارای مرز باشند و این موضوع در حالی است که مرزهای بسیار زیادی در دین اسلام وجود دارد.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشتند: در روایات توصیه شده حتی به مرزهای الهی نیز نزدیک نشویم چه برسد به اینکه مرزهای الهی را زیر پا بگذارد.

استاد حوزه علمیه قم انجام برخی از اعمال مشتبه نیز در اسلام توصیه نشده است تصریح کردند: اگر خداوند مرزی تعیین کرده نباید انسان از آن عبور کند و این موضوعی است که به صورت مشخص در قرآن مورد اشاره قرار گرفته است.

استاد سطوح عالی حوزه‌ علمیه قم با اشاره به اینکه انسان باید واجبات الهی را انجام دهد و آن‌ها را دست کم نگیرد عنوان کردند: این‌‌ همان مرزهایی است که در اسلام مورد تاکید قرار گرفته و بر همین اساس پیامبران امامان و علما مرزبانان این حدود الهی هستند.

ایشان با تاکید بر اینکه هر تکلیفی که توسط خداوند برای ما مشخص شده است دارای حکمتی است تصریح کردند: خداوند برای تمامی موضوعایت که در زندگی انسان جاری است تکلیفی را مشخص کرده است و ما باید بتوانیم این موضوعات را در ذهن خود بررسی کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: نباید نسبت به حق کوتاهی کرد و نباید از حدود الهی که برای ما مشخص کرده است عدول کنیم زیرا بسیاری از مشکلاتی که امروز دامان جامعه ما را گرفته است عدول از همین تکالیف است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) اجازه نمی‌دهد هیچ حقی زیر پا گذاشته شود و در مقابل آن حدود الهی را بازگو می‌کند خاطر نشان کردند: حدود الهی در موضوعات عبادی، سیاسی، خانواده مشخص شده است که انسان باید این موضوعات را مورد تاکید قرار دهد.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اینکه سلامت جامعه یکی از موضوعاتی است که مسئولان نظام اسلامی باید به آن توجه کنند اظهار کردند: پیامبر فرموده است که می‌ترسم برای امت من سختی به وجود بیاید و الا قبل از نماز مسواک زدن را واجب می‌کردم.

ایشان سلامت دینی و سلامت جسمی را دو مولفه بسیار مهم برای پیشرفت جامعه اسلامی دانستند و افزودند: باید این موضوع که توسط مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته توسط مسئولان نظام جنبه عملی به خود پیدا کند.

عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه با اشاره به اینکه باید حضرت‌ام البنین به عنوان الگویی مناسب به زنان جامعه اسلامی معرفی شود خاطر نشان کردند: حضرت‌ام البنین بعد از عاشورا هر روز به قبرستان بقیع می‌رفت و آنجا گریه می‌کرد و همیشه از کاروان‌هایی که از کربلا می‌آمد سراغ فرزندانش را می‌گرفت.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کردند: زمانی که شهادت امام حسین (ع) را به حضرت‌ام البنین گفتند او گفت از این پس به من‌ام البنین نگویید چون من دیگر فرزندی ندارم.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه هسته‌ای را بسیار خوب عنوان و خاطر‌نشان کردند: جمهوری اسلامی ایران طراز بسیار خوبی را به‌دست آورده و دانشمندان ما بدون کمک از بیگانگان این پیشرفت‌ها را به‌دست آورده‌اند.

ایشان خاطر نشان کردند: تحقیقات ما در عرصه فناوری هسته‌ای به هیچ وجه نباید متوقف شود و این موضوع به هیچ وجه قابل معامله و تبادل نیست.

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اینکه مذاکرات برای بدست آوردن عزت جمهوری اسلامی ایران است تصریح کردند: برخی بر این باورند که تحریم‌ها به خاطر انرژی هسته‌ای است و این در حالی است که دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه دست از دشمنی بر نمی‌دارند و پس از موضوهع هسته‌ای نکته‌ای دیگری را عنوان می‌کنند.

امام جمعه قم افزودند: جمهوری اسلامی به هیچ وجه دنبال سلاح هسته‌ای نیست و دشمنان نیز به این موضوعات آگاهی دارند و حتی خود آمریکایی‌ها می‌دانند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان بیان داشتند: افرادی که جنگ جهانی اول و دوم را راه انداخته‌اند و سر انسان‌ها را از تن جدا می‌کنند اکنون خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند.

ایشان با اشاره به اینکه از حوزه به دلیل اعتراض به قطعنامه وقیحانه پارلمان اروپا باید تشکر کرد تصریح کردند: امیدواریم دولت نیز در عرصه اقتصادی و هدفمندی یارانه‌ها درست عمل کند تا جامعه اسلامی بتواند زندگی خوب را برای مردم کشورش فراهم کند.

 

Please publish modules in offcanvas position.