نشست استادان و مدیران حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری برگزار شد 92/06/04

http://h-bushehri.ir/images/zaman1/IMAGE635130343811562500.jpg نشست اساتید، مدیران و مسؤولان حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، با حضور حضرت آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور و نماینده ولی فقیه در استان، ظهر دیروز در مجتمع تفریحی حضرت ابوالفضل(ع) بنیاد شهید این استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، با اشاره به این که حوزه‌های علمیه در بحث‌های اجرایی بسیار موفق عمل کرده اند، تصریح کردند: مهم‌ترین مشکل امروز حوزه‌های علمیه بحث های محتوایی است که متأسفانه به رشد مطلوب خود نرسیده است.
عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه با اشاره به فاصله زیاد بین نیازها و انتظارات اظهار داشتند: عزت نفس حوزه های علمیه در طول انقلاب باعث شده است که حوزه های علمیه از لحاظ توسعه در یک محدوده خاصی باقی بماند و از دیگر مراکز علمی در این بحث عقب بماند.
مدیر حوزه های علمیه کشور به مشکلات حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری اشاره کردند و فرمودند: این گونه نیست که ما در جریان مشکلات شما نباشیم اما مهم ترین مشکل امروزی حوزه های علمیه بحث بودجه و طراحی و برنامه ریزی است.
حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، نیز در ادامه با بیان این که نبود زیرساخت‌های مناسب از جمله فضاهای آموزشی و پژوهشی مناسب، مهیانبودن محل اسکان طلاب و بودجه کافی مشکلاتی برای حوزه‌های علمیه ایجاد کرده است،گفت: هرچند توجه دولت در سال‌های اخیر به حوزه‌های علمیه مثبت ارزیابی می‌شود، ولی نمی‌تواند عقب افتادگی 30 سال قبل آن را جبران کند.
حجت الاسلام احمدی اضافه کرد: از اوایل انقلاب فعالیت حوزه علمیه در مرکز استان آغاز شد و اکنون 8 مرکز فعال استکه با صدور یک مجوز دیگر، فعالیت حوزه علمیه بن نیز به زودی آغازخواهد ‌شود.
در ادامه نیز حجت الاسلام موسی سلمان پور، امام جمعه اردل با اشاره به کمبود روحانی در این شهرستان اظهار داشت: اولویت نخست شهرستان اردل مسائل فرهنگی به ویژه فرهنگ مذهبی و دینی است که در این راستا باید به شهرستان اردل توجه ویژه شود.
حجت الاسلام سلمان‌پور از وجود 80 مسجد در شهرستان اردل خبر داد و بیان داشت: علاوه‌بر 80 مسجد 10 خانه عالم نیر در این شهرستان وجود دارد و این در حالی است که به اندازه این تعداد مسجد و خانه عالم روحانی موجود نیست و این شهرستان نیاز مبرمی به روحانی دارد.
حجت الاسلام سیدمصطفی هاشمی، مدیر حوزه علمیه شهرکرد، نیز ضمن انتقاد از فضای محدود حوزه علمیه مرکز استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: نبود فضای کافی و نبود امکانات آموزشی و رفاهی از مهم‌ترین مشکلات حوزه علمیه امامیه است.
حجت الاسلام هاشمی به مدارس علمیه استان اشاره کرد و گفت: مدارس علمیه در وضعیت نامطلوبی هستند، بودجه و امکانات مجموع مدارس علمیه چهارمحال و بختیاری به اندازه یک دانشگاه متوسط نیست

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.