مکاتبه آيت الله العظمي مکارم و شيخ الازهر نويدبخش تحولات مثبت در جهان اسلام است94/06/09

http://bushehri.net/images/1222222222222.jpgمدير حوزه هاي علميه سراسر کشور با بيان اينکه نامه نگاري مرجعيت شيعه و شيخ الازهر اميد بررسي راهکارهاي برون رفت از اختلافات را در دل زنده مي کند، ابراز داشتند: اين مسئله زمينه ساز افزايش گفت وگو بين شخصيت هاي مطرح جهان تشيع و تسنن خواهد بود.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در گفت وگو با خبرنگار یکی از خبرگزاري ها با اشاره به نامه نگاري حضرت آيت الله مکارم شيرازي و احمد الطيب شيخ الازهر، اظهار داشتند: مکاتبه مرجعيت شيعه و شيخ الازهر را بايد به فال نيک گرفت.

ایشان به جان هم انداختن مسلمانان را از مهم ترين توطئه هاي دشمنان در منطقه عنوان کردند و فرمودند: دشمنان اسلام و مسلمانان همواره به دنبال ايجاد تفرقه و جنگ هستند.

مدير حوزه هاي علميه کشور با اشاره به جنگ افروزي در سوريه، عراق و ديگر کشورهاي اسلامي، ابراز داشتند: اين مسئله نشان مي دهد دشمنان با طراحي هاي حساب شده مي خواهند خيال خود را از مسلمانان راحت کنند.

معاون جامعه و روحانيت جامعه مدرسين تصريح کردند: امروز دشمنان توطئه جنگ هاي نيابتي در کشورهاي اسلامي را عملياتي مي کنند تا مسلمانان با يکديگر بجنگند و نسبت تکفير به يکديگر دهند.

عضو هيئت رئيسه خبرگان رهبري افزودند: کشتار و قتل عام مسلمين در منطقه موجب خوشحالي دشمنان شده است. 

آيت الله حسيني بوشهري با بيان اينکه نامه نگاري مرجعيت شيعه و شيخ الازهر اميد بررسي راهکارهاي برون رفت از اختلافات را در دل زنده مي کند، ابراز داشتند: اين مسئله زمينه ساز افزايش گفت وگو بين شخصيت هاي مطرح جهان تشيع و تسنن خواهد بود.

 

ایشان همچنين اين نامه نگاري را موجب افزايش رفت و آمدهاي ميان علماي شيعه و اهل سنت در سطح بالاتر عنوان کردند و فرمودند: ارتباط شخصيت هاي برتر شيعه و اهل تسنن سبب روشنگري در سطح جهاني و بين المللي خواهد شد تا مسلمانان متوجه خطر دشمنان باشند و بدانند عمل به تکاليف اسلام به سود امت اسلامي است.

مدير حوزه هاي علميه کشور در پايان خاطرنشان کردند: مکاتبه حضرت آيت الله مکارم شيرازي و احمد الطيب شيخ الازهر را حرکت مبارکي تلقي مي کنيم و اميدواريم زمينه ساز تحولات مثبت در امت اسلام باشد.

دیدگاه‌ها   

میرشجاعی
#3 میرشجاعی 1395-07-07 22:08
تاوقتی در غفلت هستیم مثل اینکه خوابیم هنر ما این است کاری کنیم که غافل نشیم وگرنه بعد از غفلت بیداری سخت است
نقل قول کردن
معصومی
#2 معصومی 1395-06-27 11:44
بزرگترين لحظه براي خداوند لحظه ايست كه به علت نياز به او متوسل نشوي !
نقل قول کردن
حامد
#1 حامد 1395-06-24 14:33
از خوندن توصیه های شما خیلی لذت می برم، عالی، ممنونم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.