نبايد به وضع موجود حوزه قانع بود94/01/19

http://bushehri.net/images/0000/2/1/1222222222222.jpgآيت الله حسيني بوشهري فرمودند: در حوزه‌هاي علميه از گذشته تا به امروز گام‌هاي خوبي برداشته شده و بزرگان زيادي تحويل اين جامعه شده‌اند؛ البته نقدهايي نيز وجود دارد که بايد آن را مرتفع کرد.

مدير حوزه‌هاي علميه کشور حضرت آيت الله سید هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته»، در ديدار نوروزي با مديران مدارس علميه استان قم،  با تأکيد بر اينکه نبايد به وضع موجود قانع بود، بيان داشتند: در ابعادي همچون ابعاد علمي، اخلاقي و وظيفه شناسي و مسئوليت شناسي نبايد به وضع موجود بسنده کرد، بلکه بايد پله‎هاي ترقي را پيمود و برنامه ريزي داشت.

عضو خبرگان رهبري خطاب به مديران تأکيد کردند: هرچه بيشتر براي طلاب وقت بگذاريد و سرمايه گذاري کنيد، در آينده نتيجه بهتري خواهيم داشت.

آيت الله حسيني بوشهري با اشاره به مراقبت مباحثه طلاب، اظهار داشتند: طلاب نبايد دبيرستاني درس بخوانند بلکه مباحثه از موارد بسيار مهم رشد اين عزيزان است.

ایشان با تأکيد بر مراقبت بيشتر طلاب، ابراز داشتند: امروز فضاي بيرون جامعه، آنچنان مناسب نيست و شما مديران، بايد در عمق جان طلاب نفوذ کرده و مراقبت کنيد.

مدير حوزه‌هاي علميه کشور با اشاره به اينکه با سينه زني مخالف نيستيم بلکه افتخار نيز مي‌کنيم، فرمودند: اگر طلبه‌اي در هيئتي، افراطي شد، به درد حوزه نمي‌خورد. البته ما با سينه زني مخالف نيستيم و افتخار مي‌کنيم، اما طلاب بايد برنامه ريزي داشته و به تحصيل بپردازند.

عضو خبرگان رهبري تصريح کردند: طلاب بايد به فعاليت‌هاي پژوهشي عادت کنند و به تقرير دروس بپردازند، البته مديران نيز بايد در اين زمينه برنامه ريزي داشته و به طلاب منابع مورد نياز را معرفي کنند.

آيت الله حسيني بوشهري ادامه دادند: سرمايه گذاري روي زبان عربي، از ديگر برنامه‌هايي است که مديران محترم بايد انجام دهند.

مدير حوزه‌هاي علميه کشور در پايان اظهار داشتند: سرمايه گذاري روي طلاب نخبه، آشناکردن طلاب با روش تبليغ و فن خطابه و جديت بر تلبس طلاب، از ديگر توصيه‌هاي ما است.

دیدگاه‌ها   

رحیمی
#2 رحیمی 1395-08-01 16:16
مطلب رو خوندم برام جالب بود مثل یک ایده یا یک طرح یا یک را نرفته می مانه که کسی این کار رو نکرده به نظرم جذب این طور مطالب بیشتره
نقل قول کردن
ممدوحی
#1 ممدوحی 1395-07-06 03:34
خیلی برای بنده حقیر جالب بود که نکاتی اخلاقی از همه کتب آسمانی ذکر کردید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.