نظام اسلامی به دنبال تبلیغ فرهنگ دینی است92/08/06

http://www.bushehri.net/images/zaman0mohammadrezapoor/3663725-240x180-cropped.jpgمدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه نظام اسلامی به لحاظ باورهای اعتقادی به دنبال تبلیغ فرهنگ دینی است فرمودند: تقوت بنیان فکری و فرهنگی باید در دستورکار سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری قرار گیرد

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار  مدیرکل و مدیران سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان قم، که در دفتر مدیر حوزه برگزار شد، مسئولیت این  سازمان را بسیار خطیر برشمردند و بیان کردند: تأثیرگذاری فوق العاده در زمینه ایرانگردی، صنایع دستی و میراث فرهنگی، یکی از خصوصیات این سازمان است.

ایشان با اشاره به توسعه صنعت توریسم در بسیاری از کشورهای جهان اظهار داشتند: امروزه بسیاری از کشورهای جهان که از نعمت معادن و ذخایر بی بهره‏اند، با سرمایه گذاری بر روی صنعت توریسم توانسته‌اند که این نقص خود را جبران کنند.

عضو خبرگان رهبری به اختلاف در معیار و ملاک‌های نظام اسلامی و کشورهای غربی در جذب توریسم اشاره کردند  و افزودند: ملاک و  معیار غرب برای جذب توریست، جنبه مادی دارد و کمتر به ابعاد فرهنگی آن توجه می‌شود، حال آنکه نظام اسلامی به لحاظ باورهای اعتقادی محدودیت‏هایی دارد و بیشتر در پی تبلیغ فرهنگ دینی است.

ایشان فعالیت سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان قم را فرهنگی دانستند و تصریح کردند: فعالیت سازمان میراث فرهنگی در زمینه فرهنگ است و در استان قم نباید به دنبال جاذبه‌های دیگری برای جذب توریست باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری تقویت بنیان فرهنگی را اولویت کاری این سازمان دانستند و خاطرنشان کردند: بنیان فکری و فرهنگی از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد، چرا که این کار سبب جذابیت می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم  طلبه‌های خارجی مشغول به تحصیل در حوزه علمیه قم را بهترین مبلغ برای فرهنگ ناب ایرانی - اسلامی معرفی کردند و فرمودند: اگر فعالیت در عرصه بنیان‌های فرهنگی به درستی صورت گیرد، طلبه‌های خارجی مشغول به تحصیل در قم، بهترین مبلغان فرهنگ ایرانی اسلامی هستند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ارائه طرح‌های مناسب در صنایع دستی و جهت دهی این رشته هنری را بسیار مهم دانستند و ابراز داشتند: توجه به صنایع دستی و ارائه طرح‌های جدید، از جمله کارهایی است که لازم است در زمینه صنایع دستی صورت پذیرد.

دیدگاه‌ها   

امیرحسین
#2 امیرحسین 1395-08-05 10:53
بعضی ها بجای زبان شمشیر دارند وقتی نیش می زنند برنده است کشنده است
نقل قول کردن
ناشناس
#1 ناشناس 1395-07-30 12:57
زبان باعث کشته شدن افراد بسیاری شده که اگر زبان نگه می داشتند شاید مرگ نصیبشان نمی شد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.