نهم دی برای همیشه باید در اذهان باشد94/10/11

http://bushehri.net/images/s6.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري طی سخنانی درباره نهم دی فرمودند: در جریان حوادث قبل از نهم دی، مردم شاهد هشت ماه هنجارشکنی در سطح جامعه بودند و حتی احساس می‎شد که دشمن خود را آماده کرده است تا به آرزوهایش دست پیدا کند. ما همیشه نفوذ دشمن را احساس می‎کنیم و نسبت به خطرات آن آگاهی داریم، ولی متأسفانه عده‎ای همچنان با دشمن همراهی می‎کنند. مسأله انتخابات، سوژه و بهانه‎ای بود تا این عده عقده‎های خود را خالی کنند و لذا همین عقده‎ها و بهانه‎ها موجب شد تا در روز عاشورا به ساحت قدسی سید و سالار شهیدان (ع) حضرت ابی‎عبدالله الحسین (ع) اهانت و بی‎حرمتی شود.

ایشان ادامه دادند:  این افراد در نقاب انتخابات و طرفداری از کاندیداهای مورد نظر، از فضای ایجاد شده سوء استفاده کردند و این اقدامات را انجام دادند. البته عده‎ای بعد از اینکه سخنان رهبری را شنیدند، متوجه اشتباه خود شدند و خود را کنار کشیدند. تا قبل از وقایع روز عاشورا برخی گمان می‎کردند که این مسائل مربوط به انتخابات و مسائل داخلی است، اما بعد از اینکه در روز عاشورا، عوامل دشمن ضمیر و باطن خود را نشان داد، مردم متوجه عمق مسأله شدند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم عنوان کردند: در روز عاشورا فتنه‎گران با مردمِ نمازگزار و دسته‎های عزاداری به مقابله برخاستند و با این عمل ناپخته، باطن خود را به مردم نشان دادند و همان‎طور که در روایات نیز به این موضوع اشاره شده است، دشمنان اهل بیت (ع) از نادانان و جاهلانند. اینان با این کار جهالت خود را به اثبات رسانند. بعد از این وقایع بود که صبر مردم به پایان رسید و با حرکتی خودجوش به میدان آمدند؛ به گونه‎ای که در شهر قم، خیابان‎ها دیگر گنجایش مردم را نداشت. البته نباید از این نکته غفلت کرد که همه این عنایات به دلیل توجه خداوند متعال و دعای مؤمنین و مراجع و رهبر معظم انقلاب است. توجه به این نکته ضروری است که نهم دی برای همیشه باید در اذهان باشد لذا باید به برگزاری یادبود آن اهتمام داشت تا این واقعه بزرگ فراموش نشود زیرا این حماسه، برگ زرینی در تاریخ کشورمان است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.