معیارهای تدوین برنامه های فرهنگی حوزه93/01/25

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2023.jpegمدیر حوزه های علمیه سراسر کشور حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در جواب این سوال که برنامه های فرهنگی حوزه بر اساس چه معیارهایی تدوین می شود؟ تصریح کردند: امروز حوزه های علمیه در عرصه های مختلف از پویایی برخودار هستند. به عنوان مثال در مباحث اقتصادی کارشناسانی داریم که علاوه بر آگاهی از مسائل روز به مبانی دین نیز تسلط دارند و می توانند دیدگاه های خود را مطرح کنند و دولت و مجلس می توانند بر اساس این گونه نظرات، برنامه ریزی هایی داشته باشند تا در آینده شاهد رشد و بالندگی خوبی باشیم.

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري حوزه علمیه برنامه ریزی و اقدامات فرهنگی خود را متناسب با نیازها و شرایط جامعه پیش بینی کرده و اکنون در حال تدوین برنامه هایی در راستای تبیین نقطه نظرات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید در زمینه های فرهگی هستیم؛ البته باید به این نکته توجه داشت که برنامه های فرهنگی حوزه های علمیه مقطعی و منحصر به دوران خاصی نیست چرا که رسالت حوزه های علمیه، اقدام و ترویج مسائل فرهنگی و دینی است.

ایشان ادامه دادند: البته در مواقعی که رهبر معظم انقلاب مسائلی را مورد تاکید قرار می دهند، حوزه به تدوین و پیش بینی برنامه های بیشتری در آن زمینه خاص می پردازد.

رئيس هيات علمي بعثه مقام معظم رهبري افزودند: حوزه علمیه برنامه های فرهنگی خود را بر اساس شناخت و نیاز مخاطب و مجموعه مسائلی که نیازمند کار فرهنگی بیشتری است، تدوین می کند و مبلغان، واعظان و مولفان در مسیر نیاز مخاطب حرکت می کنند، چرا که اگر روحانیت به بحث های گذشته بسنده کند و بدون نیاز های امروز مخاطب گام بردارد، تاثیرگذاری لازم را نخواهد داشت.

ایشان در پایان ابراز داشتند: لذا حوزه با مجموعه اقدامات خود، جامعه تشنه معارف دین در داخل و خارج از کشور را از سرچشمه زلال دین بهره مند می کند و امیدواریم با دعای خیر پاکان و صالحان، در عرصه فرهنگی گام های خوبی برداریم و به سهم خود، دغدغه های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و دلسوزان نظام را برطرف کنیم.

 

دیدگاه‌ها   

علی تابانمهر
#2 علی تابانمهر 1395-06-01 13:27
سلفی به راحتی میتونه تو ایران تفرقه بندازه صحنه داخلی ایران خیلی به درد اختلاف و دو دستگی میخوره وزرای ایران به درد دشمنی با ایران میخورند
نقل قول کردن
قبادی
#1 قبادی 1395-06-01 05:33
مرگ بر هر کسی که دشمن شیعه و بچه شیعه هست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.