نظام جمهوری اسلامی برمبانی ولایت فقیه استوار است 93/01/12

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2011.jpegمدیر حوزه های علمیه کشور  با تاکید بر این که مشروعیت نظام مرهون اسلامیت است فرمودند: نظام های دموکراتیک در دنیا بسیار هستند، اما نظام ما بر اساس مبانی ولایت فقیه استوار است.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفت وگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها، ضمن گرامیداشت12فروردین  روز جمهوری اسلامی، اظهار داشتند: دوازدهم فروردین ماه پس از رای «آری» مردم به نظام جمهوری اسلامی در تقویم تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شد و امام راحل(ره) این روز را از بزرگ ترین اعیاد ملی و مذهبی عنوان کردند.

ایشان با اشاره به این که شعار جمهوری اسلامی از دوران پیش از پیروزی انقلاب مطرح می شد، تصریح کردند: امام راحل(ره) با درایت و تیزبینی مثال زدنی خود، با برگزاری یک همه پرسی عمومی، تایید و خواست مردم را برای نوع حکومت در کشور اخذ کردند.   

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري تصریح کردند: مردم با رای بیش از 98درصدی خود به نظام جمهوری اسلامی زمینه تثبیت نظام را فراهم کردند و امروز نیز باید قدردان این نعمت الهی باشیم و برای رشد و تعالی این نظام مقدس در همه عرصه ها تلاش کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه جمهوریت را نماد مردمی بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی دانستند وفرمودند: در نظام ما نقش مردم در کشور، حقیقی و واقعی است و آرای آن ها تعیین کننده مراحل مختلف نظام می باشد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین اسلامیت را بیانگر محتوای نظام اسلامی عنوان کردند و ابراز داشتند: مردم ما بر اساس پایبندی های دینی، اسلامیت نظام را رقم می زنند و با حضور خود بر روی این مسئله تاکید می کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به مخالفت برخی افراد و گروه ها که مخالف نقش آفرینی جمهوریت و اسلامیت در نوع حکومت نظام بودند، اظهار داشتند: امام راحل(ره) با تکیه بر آرای مردم و مبانی اسلامی از جمهوریت و اسلامیت نظام دفاع کردند و در سخنان خود نیز تاکید می کردند «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد».

دیدگاه‌ها   

نوروزی
#2 نوروزی 1395-07-11 04:50
براش خیلی اشک ریخنم مثل پدرم هوامو داشت روی تخت بسیار ناتوان بود خیلی ضعیف شده آقا تو رو خدا دعاش کنید
نقل قول کردن
رضا کاظم لو
#1 رضا کاظم لو 1395-07-09 14:30
من یک طلبه هستم ایشان را می شناسم امروز در حوزه همه در پی کلاس و رتبه و مقام هستند اساتید خوب بسیار کم است ایشان بسیار ساده زیست و اهل خدا هستند برای سلامتی ایشان دعا کنید سید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.