شخصیت حضرت آمنه(س) الگویی کامل برای انسان هاست95/09/16

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فرمودند: متأسفانه کارهای علمی و پژوهشی چندانی درباره حضرت آمنه(سلام الله علیها)، انجام نشده و کارهایی که انجام شده هم نتوانسته آن گونه که باید شخصیت این بانو را معرفی کند.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در دیدار اعضای کنگره حضرت آمنه(سلام الله علیها)که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، افزودند: متأسفانه کارهای علمی و پژوهشی چندانی درباره حضرت آمنه (سلام الله علیها)، انجام نشده و کارهای انجام شده هم نتوانسته آنگونه که باید شخصیت این بانو را معرفی کند.

ایشان با بیان این که حتی برخی کینه توزانه، اسلام حضرت آمنه (علیهاالسلام) را زیر سؤال برده اند، همانطور که درباره جناب ابوطالب علیه السلام نیز چنین کارهای شده است، بیان کردند: باید با کاری علمی و متقن این ادعاهای نادرست را اصلاح کنیم.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کردند: باید مهم ترین هدف شما از برگزاری کنگره حضرت آمنه(سلام الله علیها) معرفی الگویی کامل به انسان ها باشد، چراکه انسان به صورت فطری، به دنبال الگو است. اگر ما این الگوها را به درستی به مردم معرفی نکنیم، آنها افرادی نامناسب و ناشایست را الگوی خود قرار می دهند.

ایشان به نص صریح قرآن کریم نسبت به الگو قرار دادن صالحان و مؤمنان اشاره کردند و فرمودند: در کنار اینها، قصه هایی که در قرآن کریم وجود دارد، در این مسیر است که انسان ها با الگو قرار دادن پیامبران الهی، مسیر درست رادر پیش روی خود قرار دهند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که تأثیر الگوی درست، از فعالیت های تبلیغی اثرگذارتر است، بیان کردند: امروزه مردم بیش از آنکه به سخنان مبلغان دینی گوش دهند، تحت تأثیر رفتار و کردار آنها هستند.

معاون جامعه مدرسین در ادامه خاطرنشان کرد: در برگزاری کنگره حضرت آمنه(سلام الله علیها)، باید کاری جامع و بزرگ انجام شود، هرچند این کار موجب شود زمان برگزاری کنگره به تأخیر بیفتد. باید کارهای مطالعاتی و کتابخانه ای زیادی در این زمینه صورت گیرد و استفاده از منابع موجود در کتابخانه های کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی در این زمینه اهمیت دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.