سخنان برخی منبری ها و روشنفکران باعث گمراهی نسل جوان می شود95/09/28

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کردند: متاسفانه سخنان و عملکرد برخی منبری ها و روشنفکران باعث گمراهی نسل جوان و اشتباه فهم آن ها نسبت به مباحث دینی می شود.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»، عصر دیروز طی سخنانی در گردهمایی ائمه جماعات مساجد استان قم که در مسجد آبشار برگزار شد، با تاکید بر این که باید در همه حال خدا و اهل بیت(ع) به ویژه امام عصر(عج) را ناظر و شاهد بر اعمال خود بدانیم، اظهار داشتند: دوربین های مخصوص پروردگار عالم هر لحظه در حال ثبت اعمال و رفتار و گفتار ما هستند و از این رو باید مراقب باشیم که چه می گوییم و چکار می کنیم و چه توشه ای از این دنیا برای آخرت خود جمع آوری می نماییم.

ایشان ضمن انتقاد و گلایه از برخی روحانیون که بالای منابر حرف های نادرست و نسنجیده ای بر زبان می آورند، افزودند: برخی از آقایان بالای منبر طوری صحبت می کنند که گویا اصلاً جهنمی وجود ندارد و این باعث برداشت نادرست نسل جوان می شود و حال آن که آیات نورانی قرآن ما را از کج فهمی و درک تنها بخشی از آیات و بی توجهی به آیات دیگر برحذر می دارد.

عضو خبرگان رهبری تاکید کردند: آنچه مسلم است این که باید هم آیات رحمت الهی را نگریست و آن ها را برای مردم و به ویژه نسل جوان تبیین کرد و هم آیاتی که مربوط به غضب الهی است.

از سویی می بینیم که متاسفانه برخی روشنفکران با طرح مباحثی از قبیل اسلام رحمانی جامعه و جوانان را دچار اشتباه و گمراهی می کنند؛ البته ما با اسلام رحمانی مخالف نیستیم اما باید به مردم بگوییم که بر اساس آیات قرآن کریم، پیامبر (ص) هم مبشر است و هم نذیر و باید به هر دو بُعد توجه داشت.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه همچنین با اشاره به شان و جایگاه والای تبلیغ و امامت جماعت مساجد بیان کردند: کسانی که مبلغ واقعی دین هستند در واقع در مسیری گام برمی دارند که حضرت رسول(ص) و ائمه اطهار(ع) بودند و لذا باید به تاسی از سیره حضرات معصومین در تبلیغ دین جدیت و اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

ایشان در ادامه با بیان این که دغدغه جدی علما و ائمه جماعات مساجد، تبیین و توسعه فرهنگ ناب دینی است، خاطرنشان کردند: قم یک شهر نمونه اسلامی است و همه باید کاری کنیم که این شهر به عنوان عش آل محمد(ص) همچنان نمونه و الگو باقی بماند.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: همه چشم ها به این شهر دوخته شده و در همین اجلاس اخیر جامعه مدرسین و علمای بلاد، همه شخصیت های استان ها تاکید می کردند که چشم اُمید ما به شهر قم و حوزه علمیه آن است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.