«وقف» بار بزرگی از دوش دولت برمی‌دارد95/11/07

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه منابع مالی که از سنت حسنه وقف به وجود خواهد آمد باعث یاری رساندن به دولت می‌شود، فرمودند: وقف بار بزرگی از روی دوش دولت برمی‌دارد و دولت می‌تواند بودجه‌ها را در مسیر تولید و مسائل دیگر مصرف کند.

حضرت آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در گفت‌وگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها درباره تاثیرات وقف در جامعه اسلامی اظهار کردند: امروز یکی از منابع درآمد سالم در یک جامعه دینی استفاده از سنت حسنه وقف است و اگر وقف گسترش پیدا کند یعنی به طور مثال هر فرد یک موقوفه داشته باشد، قدمهای موثری در اقتصاد مقاومتی و خودکفایی کشور برداشته می‌شود.

ایشان با بیان اینکه منابع مالی که از وقف به وجود خواهد آمد باعث یاری رساندن به دولت می‌شود، تصریح کردند: وقف بار بزرگی از روی دوش دولت برمی‌دارد و دولت می‌تواند بودجه‌ها را در مسیر تولید و مسائل دیگر مصرف کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کردند: یکی از کارهای ارزشمند در یک جامعه اسلامی، سنت حسنه وقف است؛ وقف فقط به کشورهای اسلامی اختصاص ندارد و دیگر جوامع و ادیان نیز از این سنت حسنه بهره‌مند می‌شوند و کارهای مهمی را انجام می‌دهند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه جامعه و مردم اگر در نهادینه شدن وقف تلاش کنند، آثار پرخیر و برکتی را حس خواهند کرد، یادآور شدند: عمر انسان جاودانه نیست اما آنچه نام انسان را ماندگار می‌کند، کارهای خیری است که گاهی به عنوان باقیات‌الصالحات و گاهی به عنوان وقف از آنها یاد می‌کنیم.

ایشان درباره احتمال تشکیل فراکسیون وقف در مجلس فعلی و لزوم توجه به مسئله وقف در مجلس تاکید کردند: اگر نگاه نمایندگان به مسئله وقف معطوف شود، این امر می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی داشته باشد زیرا نمایندگان با قانون‌گذاری می‌توانند در نهادینه شدن فرهنگ وقف، تاثیرگذاری لازم را داشته باشند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.