احزاب به دنبال اعتمادی سازی باشند/ شعار منهای روحانیت دوام نمی آورد95/11/28

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: افرادی که مدعی انقلاب هستند لازم است اساس نامه آنها با معیارهای دینی طراحی شده باشد و تکلیف گرایی، ملاک عمل باشد.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، عضو مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر دیروز در دیدار جوانان مطالبه گر انقلابی و دبیر گفتمان رویش های انقلاب اسلامی که در ساختمان جامعه مدرسین حوزه های علمیه قم برگزار شد، نسل جوان را یکی از سرمایه های مهم نظام و کشور عنوان کرد و گفت: جوانان از جمله قشرهایی می باشند که دل بسته به چیزی نیستند و هدف آنها تلاش و کوشش برای اعتلای نظام و کشور است.

امام جمعه قم عنوان کرد: جوانان کسانی هستند که اگر سرمایه گذاری روی آنها صورت گیرد، قطعا آثار و برکات زیادی برای جامعه و نظام خواهند داشت.

وی ابراز داشت: زمانی که تاریخ انقلاب را نگاه می کنیم جوانانی را می بینیم  که خالصانه و با تکیه بر ایمان و تقوا به فعالیت می پرداختند و امروز لازم است آن جوانان گذشته تجربه خود را در اختیار جوانان متعهد و انقلابی، کارآزموده و فعال که دارای پشتوانه دینی و الهی و ارزشی می باشند، قرار دهند تا این ها نیز بتوانند همان مسیر را ادامه دهند.

معاون جامعه مدرسین اظهار داشت: متاسفانه در شرایطی قرار داریم که بعضی از جوانان به دلیل بعضی مسائل به مسیرهای نادرست کشیده شده اند، اگر چه نباید از این افراد غفلت کرد و لازم است برای هدایت آنها فعالیت و برنامه داشت، ولی اگر جوان کشور دارای پشتوانه دینی و ارزشی باشد بهتر می تواند در ادامه مسیر موفق باشد.

آیت الله حسینی بوشهری داشتن پشتوانه دینی را یکی از عوامل جوانان انقلابی عنوان کرد و ابراز داشت: در دین سرمایه های بسیار ارزشی قرار دارد، لازم است آن برنامه های ارزشمند را استخراج و در اختیار جوانان جامعه قرار داد تا  بتوان این قوه جوانی را متعهد تربیت و فعال کرد و در مسیر درست قرار داد.

امام جمعه قم با بیان اینکه لازم است از زندگی اهل بیت(ع) در شرایط و اقتضائات خاص الگوگیری کرد، در توصیه به نسل جوانان گفت: جامعه جوان نباید از تاریخ انقلاب و افرادی که در نظام و حتی اسلام سرنوشت ساز بودند به راحتی بگذرد و غافل بماند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری افزود: جوانان لازم است از حالت جذب گرایی بیرون بیایند و اسلام را به عنوان دینی که برای ابعاد مختلف برنامه دارد، نگاه کنند.

وی ابراز داشت: در طول انقلاب جوانانی بودند که در مسیر درست قدم برمی داشتند و دارای ادبیات طلبکارانه نبودند، با وجود همه نوع مبارزه برای پیروزی انقلاب هیچ وقت، از انقلاب طلبکار نبودند بلکه دنبال این بودند چه وظیفه ای در حال حاضر نسبت به انقلاب داریم.

استاد حوزه افزود: این دسته از افراد تمام تلاش و هدف آنها به ثمر نشستن انقلاب و در ادامه تداوم آن بود و با وجود همه مشکلات و شکنجه هایی که برای پیروزی انقلاب کشیده اند هیچ مدعی نبودند، ولی بعضی افراد  با وجود اینکه  تلاشی برای به ثمر نشستن انقلاب نکرده بودند، اما می بینیم مدعی هستند و لحن طلبکارانه دارند.

آیت الله  حسینی بوشهری گفت: لازم است از سرمایه جوانانی در مسیر درست بهره برد و در عین حال جوانان هم نباید به مطالعات سطحی اکتفاء کنند؛ اگر جوانی، فعالیت درستی کرد لازم است تشویق کرد تا دلگرم به کار باشد و در این مسیر باقی بماند و با قوت بیشتر به فعالیت ادامه دهد.

معاون جامعه مدرسین اظهار داشت: باید کاری کرد تا پایه های اعتقادی جوانان قوی شود تا در ادامه راه تزلزلی در آنها ایجاد نشود.

امام جمعه قم با بیان اینکه شعار منهای روحانیت دوام نمی آورد بر ادامه راه در کنار روحانیت و با این نهاد تاکید کرد.

عضو خبرگان رهبری با توجه به انتخابات سال آینده گفت: جامعه اسلامی تجربه های خوبی از انتخابات دارند و لازم است از آن تجربه ها در انتخاب درست و صحیح بکار گرفت تا جامعه، نظام و کشور از هر لحاظ دارای اقتدار و پیشرفت باشد.

وی عنوان کرد: باید افرادی را برگزید که از هر لحاظ به ارکان انقلاب، آرمانهای انقلاب، ولایت فقیه، کشور و نظام پای بند و حامی باشد و برای تداوم انقلاب و عزت ایران اسلامی تلاش کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه نباید در گزینش دچار اشتباه شد، ابراز داشت: در تبلیغات نباید به دنبال تخریب و تخطئه دیگران باشیم، بلکه مهم رعایت شئونات اخلاقی، دینی و تبلیغ ارزشهای انقلاب است.

آیت الله حسینی بوشهری با توجه به شکل گیری احزاب عنوان کرد: احزاب در جامعه شکل لازم را پیدا نکردند؛ بیشتر احزاب مقطعی فکر می کنند. آنهایی که مدعی انقلاب هستند لازم است اساسنامه آنها با معیارهای دینی طراحی شده باشد و تکلیف گرایی ملاک عمل باشد.

امام جمعه قم عنوان کرد: جامعه از لحاظ اطلاع رسانی ضعفی ندارد، بلکه مهم اعتماد سازی است. با عملکرد خود اعتماد جامعه را نتوانستیم بدست بیاوریم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.