انفاق و بخشش در راه خدا مهم‌ترین درس حضرت زهرا(س) است96/01/01

  حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»، عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سالروز میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) اظهار داشتند: حضرت فاطمه زهرا(س) عامل اتصال مقام نبوت به جایگاه امامت بودند و با پیوند میان امامت و نبوت از دین مبین اسلام دفاع و حمایت فرمودند که این رفتار حق‌طلبانه و وظیفه شناسانه به حمایت برخواست و این حق طلبی و وظیفه شناسی باید الگوی همه ما باشد.

ایشان افزودند: حضرت فاطمه(س) در همه لحظات نورانی زندگی بابرکتشان همواره برای رضایت الهی و خشوع دربرابر خداوند گام برداشتند به طوری که دوران زندگی با برکت این بانوی بزرگ اسلام، همواره برمبنای رضای الهی قرار داشت و این رضایت خداوند متعال را از هر موضوع و امر دیگری مهمتر و برتر می‌دانستند.

این اهمیت دادن به رضایت الهی و در نظرداشتن رضای خدای متعال از مهمترین خصلت‌های دخت نبی مکرم اسلام(ص) بود که باید امرور به عنوان الگو و اسوه مسلمانان و مردم جامعه اسلامی ما مورد توجه قرار گرفته و از زندگی ایشان الگوگیری کنیم.

بخشش در راه خدای متعال، تیمی به دیگران، خداترسی و عبادت و تقوا، مسئولیت و وظیفه شناسی دینی از مهم‌ترین خصایص حضرت زهرا(س) بود که همواره در دوران زندگی با برکتشان به ان همت و توجه داشتند.

این در حالی است که حضرت زهرا(س) همواره دستکیری از نیازمندان را مورد توجه قرار داده و براین موضوع تاکید فراوان داشتند.

جایگاه حضرت زهرا(س) آنچنان بالاست که خدای متعال از این بانوی بزرگ اسلام و عالم بشریت به عنوان الگوی حسنه و اسوه پاکدامنی و عصمت و عفت نام برده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کردند: این جایگاه و عظمت آن چنان بزرگ است که پیامبراسلام(ص) دختر خود را پاره تنشان معرفی کرده و بر محبت به حضرت زهرا(س) و خاندان پاکش همواره سفارش فرمودند و به امت اسلامی الگوگیری از حضرت زهرا(س) را سفارش فرموده‌اند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به کار خیر خیزان استان مرکزی در ساخت زائرسرای نوبران عنوان کردند: اقدام خیران استان مرکزی در پشتیبانی و حمایت از ساخت زائرسرای زوار کربلا در نوبران ساوه اقدامی مهم، ارزشمند و ماندگار است که از اجر معنوی بسیاری برخوردار است زیرا بخشش و انفاق در راه خدا یکی از مهم‌ترین دستورات دینی در دین مبین اسلام و در کلام پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به شمار می‌رود.

این کار خیری ارزشمند است که نوعی وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری دینی به حساب می‌آید زیرا این اقدام، گامی در مسیر خدمت به مردم و به ویژه عاشقان و دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که سبب رضای الهی می‌شود.

دیدگاه‌ها   

امیدافشاری
#2 امیدافشاری 1396-01-11 05:59
سلام ممنون ازینکه اطلاعاتی در اختیارمون گذاشتید.
نقل قول کردن
مهدی انصاری
#1 مهدی انصاری 1396-01-01 06:15
حضرت خدیجه ثروت داشت و بخشنده بود و حضرت زهرا ثروت نداشت و انچه داشت انفاق می کرد این کار ارزش کار را خیلی بالا می بره اینها چراغ راه تاریک ما هستند اما نمیدانم باز هم گمراهیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.