دولت خسارت دیدگان حادثه شهرستان دیر را دریابد 96/01/02

  حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»، نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری روز سه شنبه در بازدید از منازل و معابر آسیب دیده از طغیان آب دریا در شهرستان دیر در گفت وگو با ایرنا گفتند: با توجه به وسعت حادثه خسارت زیادی به مردم این بندر وارد شده و مسئولان نسبت به تخصیص اعتبار لازم برای جبران خسارت باید اقدام کنند.

ایشان اظهار کردند: کشور در معرض بلایای طبیعی قراردارد و بروز چنین اتفاق هایی دور از انتظار نیست.

آیت الله حسینی بوشهری یادآور شدند: فروریختن دیوار خانه ها، نفوذ آب درعمق خانه ها، شکسته شدن قایق های صیادی مردم بندر دیر را با مشکلات زیادی روبه رو می کند.

با توجه به نقش مهم مسئولان مرکز در تسکین درد مردم، در این شرایط مسئولان نیز با اقدام به موقع خود نسبت به کاهش مشکلات این منطقه اقدام کنند.

گلایه مردم آسیب دیده سیل اخیر دراستان این بوده که مسئولان با وجود برآورد هزینه اما تاکنون چیزی به آنان پرداخت نشده است و نکند این مساله دوباره تکرار شود.

سیل 28و 29 بهمن ماه به بخشهای کشاورزی ،تاسیسات زیربنایی، زیرساختی، منازل مسکونی، تاسیسات آب و برق رسانی استان بوشهر چهار هزار و 570 میلیارد ریال برآورد شد که براساس اعلام مسئولان استان قرار است یکهزار و 717 میلیارد و 800 میلیون ریال برای جبران این خسارت پرداخت شود.

انتظار است مسئولان با ارزیابی میزان خسارتها و تخصیص به موقع اعتبار، مردم ترمیم خانه های خود را بیابند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزودند: شهرستان دیر قطعه ای ازخاک مقدس جمهوری اسلامی است ونباید مردمی که همیشه در صحنه، ولایت مدار و پای انقلاب ایستاده اند را تنها رها کرد.

ایشان با بیان اینکه بین دولت و مردم رابطه متقابلی وجود دارد گفتند: با وجود مشکلات و تنگناهای دولت اما انتظار می رود اگر برای مردم اتفاقی پیش آید، دولت تنها به وعده اکتفا نکند و به فریاد مردم برسد.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری همچنین در دیدار با خانوده های قربانیان حادثه طغیان آب دریا در شهر دیر دیدار و از نزدیک از آنان دلجویی کردند.

حادثه طغیان دریا و بالاآمدن آب صبح روز یکشنبه در بندر دیر استان بوشهر رخ داد و علاوه بر 2 کشته، چهار ناپدید و 17 مصدوم، باعث تخریب و خسارت وارد شدن به منازل، مغازه ها، تاسیسات ساحلی، پارک ساحلی، وسایل شهر بازی کودکان، خودروهای پارک شده در ساحل، قایق های صیادی پهلوگرفته در اسکله صیادی این بندر شد.

بندردیر(dayyer) در فاصله 200 کیلومتری جنوب بوشهر قراردارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.