عدم توجه مردم به خرید اجناس ایرانی یک مشکل دامن گیر اقتصادی است/ تولیدکنندگان اجناس باکیفیت تولید کنند96/01/05

  عضو شورای عالی حوزه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص اهتمام مسئولان به ایجاد شغل برای جوانان، فرمودند : بارها رهبر معظم انقلاب و بزرگان نسبت به بیکاری جوانان و عدم وجود اشتغال گلایه های بسیاری مطرح کردند؛ متاسفانه بسیاری از خانواده ها، جوانان تحصیل کرده بیکار دارند.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»، عضو شورای عالی حوزه در گفت وگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها ضمن تبریک آغاز سال جدید به ملت ایران، به نامگذاری سال 1396 به عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری اشاره داشتند و گفتند: چندسالی است که رهبر معظم انقلاب به دلیل اهمیت مسائل اقتصادی، شعار سال را به موضوع اقتصاد مقاومتی اختصاص داده اند.

ایشان تصریح کردند: امسال علاوه بر عنوان کلی اقتصاد مقاومتی در شعار سال، شاهد طرح دو عنوان "تولید" و "اشتغال" هستیم که اگر تا پایان سال این دو عنوان در جامعه ما تحقق پیدا کند، در حقیقت اقتصاد مقاومتی هم شکل لازم را پیدا می کند.

عضو شورای عالی حوزه با اشاره به اینکه عدم تمایل مردم به خرید اجناس ایرانی به یکی از مشکلات دامن گیر کشور تبدیل شده است، ابراز داشتند: متاسفانه فرهنگ سازی لازم هم در این زمینه انجام نشده است؛ بخش کثیری از مردم ما روی خوشی به تولیدات داخلی نشان نمی دهند و به همین دلیل حتی کسانی که تولیدات داخلی دارند، ناگزیر هستند برای اینکه کالاهای آنها مورد توجه مصرف کنندگان قرار بگیرد، اجناس خود را با نام و نشان خارجی عرضه کنند.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: بعضی از کالاها و اجناس داخلی کیفیت به مراتب بهتری از نوع خارجی دارد اما از آنجا که تبلیغات کالاهای اجناس خارجی در جامعه رونق پیدا کرده، تمایل مردم هم به سمت و سوی برندهای خارجی است.

ایشان بر لزوم عرضه اجناس باکیفیت از سوی تولیدکنندگان داخلی تاکید کرد و گفت: تولیدات داخلی باید علاوه بر کیفیت و دوام مناسب، جذابیت لازم را برای مشتری داشته باشد.

دیدگاه‌ها   

حمیدرضاصفوی
#1 حمیدرضاصفوی 1396-01-05 11:29
این حرف کاملا درسته ولی تا انقلابی در وجود مردم برپا نشه کسی جدی نمیگیره هم تولید کننده ها جنس نامرغوب بیرون میدن بخاطر سود خودشون هم خریدارها اعتمادشون رو از دست دادن باید این انقلاب برپا بشه غیرتشون به جوش بیاد تا از این وضع نجات پیدا کنیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.