لزوم حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی/ مسیر نظام آموزشی باید تغییر کند96/01/05

  عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری طی سخنانی  بر لزوم حمایت دولت از تولیدکنندگان و صنایع داخلی تاکید کردند وفرمودند: یکی از مهم ترین مشکلات صاحبان صنایع، بازپرداخت وام های سنگینی است که در هنگام آغاز کار از بانک دریافت کرده اند اما به دلیل عدم رونق اقتصادی، امروز گرفتار پرداخت اقساط سنگین این وام ها هستند.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته» تصریح کردند: ارائه تسهیلات دولت و تولید باکیفیت اجناس داخلی می تواند زمینه را برای رونق تولید ملی فراهم کند.

ایشان همچنین در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص اهتمام مسئولان به ایجاد شغل برای جوانان، اظهار داشتند: بارها رهبر معظم انقلاب و بزرگان نسبت به بیکاری جوانان و عدم وجود اشتغال گلایه های بسیاری مطرح کردند و حق همین است؛ متاسفانه بسیاری از خانواده ها، جوانان تحصیل کرده بیکار دارند.

امام جمعه قم افزودند: اگر تولید داخلی و کارخانجات ما رونق پیدا کند و کارآفرینان عرصه مناسبی برای ایجاد اشتغال داشته باشند و دولت نیز با برنامه ریزی مناسب از تولیدکننده حمایت کند، خیل عظیمی از جوانان ما جذب بازار کار می شوند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی ما نباید انتظار پشت میز نشستن داشته باشند، تصریح کردند: در کشور ما نظام آموزشی باید در مسیر حرفه و مهارت آموزی قرار گیرد تا هنگام فارغ التحصیلی جوانان، زمینه برای اشتغال داشته باشند.

ایشان افزودند: مسئله تحول در روند آموزشی ما یک مسئله جدی است که می تواند زمینه اشتغال کار را برای نسل جوان ما فراهم کند.

معاون جامعه مدرسین در پایان ابراز امیدواری کردند با تلاش مسئولان شاهد تحقق شعارسال و رفع دغدغه های مقام معظم رهبری در عرصه اقتصادی باشیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.