ظواهر معنوی و فرهنگی قم حفظ شود/ مردم انتظار دارند نمای قم مذهبی باشد96/03/05

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برلزوم حفظ میراث فرهنگی و مذهبی شهر قم در مقابل سیر رو به رشد بلند مرتبه سازی در این شهر تاکید کردند.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، پیش از ظهر دیروز در دیدار دکتر سقائیان نژاد شهردار قم، گفتند: در سالهای گذشته شهر قم به عنوان یک مرکز استان با اهمیت در کشور چهره چندان جالبی نداشت، ولی تلاشهای بسیاری برای  رفع این نقایص انجام شد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزودند: آنچه مورد اهمیت است، توجه به قم، باید در یک فاز جدی و نگاه همه جانبهای انجام شود، خوشبختانه پس از آغاز فعالیت شما و روند مدیریتی که در پیش گرفته شد، مشخص شد، به جای اینکه جزیی نگر و بخشی نگر باشید، سعی کردید با توجه به چینش صحیح پایهها و اصول، همه جوانب را در مدیریت شهری در نظر بگیرید.

یکی از کارهای خوبی که در مدیریت شهردار فعلی رخ داد، شکل گیری سند مهمی بود که با همکاری حوزه در خصوص شهر قم انجام شد؛ امیدواریم در سال جدید نیز شاهد اتمام پروژههای ناتمام در شهر قم باشیم و در سالهای آینده، رشد موزون و متناسب شهر قم که موجبات آبرومندی بیشتر این شهر را فراهم میکند ادامه یابد.

آیتالله  حسینی بوشهری بیان کردند: شهر قم باید به شکلی ساخته شود که هر کسی وارد این شهر میشود در ارزیابی خود از یک شهر مقدس و مذهبی دید حقیقی پیدا کند؛ این ارزیابی از سوی مردم و زائران انجام میشود و آنها انتظار دارند، نمای بسیار خوبی از یک شهر مقدس و مذهبی ببینند، ولی متاسفانه امروزه شاهد رشد آسمان خراش و بافت غیر مانوس با بافت اصلی قم هستیم که امیدواریم این بحث نیز در مدیریت آتی شهرداری دنبال شود.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.