رئیس جمهور منتخب باید خود را رئیس جمهور همه ملت بداند/ ضرورت توجه به امر به معروف و نهی از منکر96/03/12

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»،در خطبههای این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، ضمن بیان اینکه همه باید به نظر شورای نگهبان احترام بگذارند و اگر تخلفی هم صورت گرفته دستگاه‌های زیربط با متخلفان برخود خواهند کرد، تصریح کردند: رئیس جمهور منتخب باید خود را رئیس جمهور همه بداند و ملت نیز هم رئیس جمهور را رئیس خود بداند.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه مورد مراسم حج گفتند: مسئولان برای تأمین امنیت و کرامت زائران ایرانی برنامه‌ریزی و با دولت میزبان مذاکره کردند که امیدواریم این عمل عبادی به سلامت انجام شود.

ایشان با اشاره به اوضاع نابسامان یمن، افزودند: ۵۵ هزار نفر از مردم مسلمان یمن به وبا مبتلا شدند و ۵۰۰ نفر فوت کردند؛ یمن در حال فروپاشی است و از مسؤلان و مردم می‌خواهیم با همه توان به ملت یمن کمک کنند.

آیت الله حسینی بوشهری به پیامدهای زیان‌بار ترک امر به معروف و نهی از منکر، اشاره کردند و اظهار داشتند: امر به معروف و نهی از منکر دارای دو کارکرد پیشگیری و درمان است.

ایشان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نوعی تعهد دینی، اخلاقی و مسؤلیت پذیری اجتماعی است و به منظور سعادتمندی جامعه انجام می‌شود، گفتند: جامعه‌ای که پایبند به این عمل باشد زنده و بالنده است و جامعه‌ای که آن را ترک کند قطعا مرده، بدون تحرک و فاقد مسؤلیت پذیری اجتماعی است.

امام جمعه قم ضمن بیان اینکه باید تلاش کنیم تا این فریضه مهم الهی به خصوص در ماه رمضان ترک نشود، افزودند: انحطاط شخصیت، سستی ایمان و محروم شدن از قرب الهی از جمله پیامدهای فردی ترک این عمل است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.