مسئولان و مردم توطئه های دشمنان را بشناسند/امام با شعار "نه شرقی نه غربی" دست رد به بلوک غرب و شرق زد96/03/15

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری" عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگاریکی از خبرگزاری ها، پیرامون تحقق آرمان های انقلاب اسلامی، اظهار داشتند: بخش قابل توجهی از آنچه امام راحل به عنوان آرمان های انقلاب اسلامی مطرح کردند، تحقق یافته است

یکی از مسائل مهمی که قبل از پیروزی انقلاب امام(ره) روی آن تأکید داشتند تغییر در نظام طاغوتی بود که با حضور و همت مردم نظام طاغوت به نظام اسلامی تغییر پیدا کرد و این بزرگترین مسئله ای بود که اتفاق افتاد.

قبل از انقلاب، براساس تبلیغات دشمنان داخلی و خارجی بین دین و سیاست تمایز قائل بودند یعنی می گفتند که دینداران نباید در عرصه سیاست ورود کنند این امام (ره) بود که با تدبیر و با نگاهی که به اسلام و سیاست داشتند پیوندی میان دین و سیاست ایجاد کردند.

 معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم استقلال کشور را یکی از مهمترین مسائل مورد نظر امام(ره) دانستند و اضافه کردند: بارها شاهد این بودیم که بیگانگان در سرنوشت ملت ایران دخالت کردند و با قانون کاپیتولاسیون و مواردی مشابه آن استقلال را از ملت ایران گرفته بودند اما حرکت امام راحل و آرمان های ایشان با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، استقلال سیاسی را برای کشورمان به ارمغان آوردند.

برخی حکومت های دیگری که انقلاب کرده اند به بلوک شرق و غرب وابسته بودند اما امام(ره) با شعار نه شرقی نه غربی دست رد به روی بلوک شرق و غرب زد.

نظام ما نظامی است که براساس آرمان های امام خمینی(ره) پی ریزی شده است و این نکته مهمی است.

همسایگان ایران در کشورهای مختلف برای اینکه بتوانند خودشان را در قدرت نگه دارند به ابرقدرت ها متکی اند اما نظام جمهوری اسلامی به مردم متکی است

ما در بسیاری از مسائل همچنان نیاز داریم با همراهی و همت مردم کار را به جلو ببریم در زمینه استقلال اقتصادی اگر شعار اقتصاد مقاومتی رهبری محقق شود در این عرصه به خودکفایی می رسیم.

دشمنان نظام اسلامی هجمه های فرهنگی تحت عنوان شبیخوان فرهنگی علیه کشورمان در نظر دارند باید مسئولین و مردم ما دست به دست هم بدهند نقشه ها و توطئه های دشمنان را بشناسند و نسل جوان تحت تاثیر قرار نگیرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه توجه و رسیدگی به مستضعفین همواره مورد تاکید امام(ره) بوده است، خاطر نشان کردند: در بحث فقر هم در جامعه گام های بلندی برداشته شده است اما همچنان نیازمندیم مسئله اشتغال و تولید به صورت برجسته تر توسط دولت ها دنبال شود و برنامه ریزی کنند تا نسل جوان ما در مسئله اشتغال مشکلش حل شود

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.