مراسم آغاز سال تحصیلی مرکز فقهی امام علی (ع)قم برگزار شد96/06/29

مراسم آغاز سال تحصیلی مرکز فقهی امام علی (ع)قم، با حضور آیت الله حسینی بوشهری عضو شورای عالی حوزه های علمیه برگزار شد.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، درمراسم آغاز سال تحصیلی مرکز فقهی امام علی علیه السلام با اشاره به وظایف طلاب و ماموریت روحانیت گفتند: طلاب باید مسلط به علوم برای پاسخگویی به شبهات بوده و برای این موضوع نیاز به برنامه ریزی مسئولان دارد؛ روحانیت و طلاب نیز  باید برای آینده خود برنامه ریزی کنند تا بتوانند خدمت بیشتری به اسلام و انقلاب داشته باشند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که گاهی  طلبه ای وارد دانشگاه می شود به دلیل نداشتن بنیه های قوی علمی در مقابل یک شبهه عقب نشینی می کند تاکید کردند: طلاب باید شرایط زمان را درک کنند و در برابر بدعت ها و شبهات فقهی و کلامی پاسخگو باشند، دشمنان طراحی های گسترده ای کرده اند تا ذهن جوانان را مشغول کنند.

امام جمعه قم خاطرنشان کردند: شبهات زیادی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی وارد می شود که اگر ما دست روی دست بگذاریم و اقدامی انجام ندهیم؛ جوانان و نوجوانان را از دست خواهیم داد.

معاون جامعه مدرسین با بیان این که امروز دنیا برای 100 سال آینده خود برنامه ریزی می کند گفتند:  اما  متاسفانه ما گاهی از یک برنامه ریزی محدود غافل هستیم، در حالی که برای مؤثر واقع شدن باید با برنامه ریزی جدی عمل کرد.

آینده حوزه را باید در نظر گرفت که حوزه مجتهد، ملا، محقق و نظریه پرداز می خواهد، طلاب هیچگاه از خدمت رسانی به نظام نباید دریغ داشته باشند، بلکه آنچه در توان دارند را باید در طبق اخلاص گذاشته و  ایثار کرد؛  امروز  مدرسه و محراب به تنهایی کافی نیست؛ بلکه باید بر اساس توانمندی ها و نیازها کارهایی را انجام داد، طلبه ای که تنها احساس تکلیف می کند، اما بار علمی ندارد دایره اثرگذاری او کم خواهد بود، طلبه ای تاثیر گذاری او بالا است که ملا باشد.

مرکز فقهی امام علی علیه السلام در سال 92 تحت اشراف آیت الله موحدی کرمانی در شهر مقدس قم، با هدف تربیت طلابی مهذب،عالم،کارآمد و روشمند، تاسیس شد که در آینده بتوانند پاسخگوی نیازهای فقهی در جامعه اسلامی باشند.

در این مرکز علاوه بر دروس فقه و اصول،  درس رجال کاربردی ، فلسفه و تفسیر هم تدریس می شود.

از خصوصیات دیگر این مرکز کلاس های آشنایی با مبانی دروس خارج است و هدف از آن آشنایی مختصر طلاب سطح عالی با مبانی فقهی ، اصولی است که در دروس خارج مطرح می شود.

پایه های 7 تا 10 حوزه در این مرکز آموزشی بنا بر طرح جدید سطوح عالی حوزه در طول 5 سال برنامه ریزی شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.