دین‌شناسی و دین‌باوری دو وظیفه مهم دانشجویان در عصر کنونی است96/11/08

امام‌جمعه قم دو وظیفه دین‌شناسی و دین‌باوری را برای آشنایی دانشجویان با مسائل دینی مهم ارزیابی و گفتند: شناخت دین نخستین وظیفه هر انسان دین‌داری است.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، شهر قم را شهر مرجعیت و حوزه علمیه دانستند و اظهار داشتند: امروز در شرایط خاص و حساسی قرار داریم بنابراین لازم است در این شرایط تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

ایشان سیره عملی و اخلاقی ائمه معصومین(ع) را مورد اشاره قراردادند و گفتند: الگو قراردادن سیره عملی و رفتاری ائمه(ع) برای همه ما راه‌گشا است و این مبانی برای جامعه اسلامی حجت است.

برای آنکه زندگی بهتری داشته باشیم همه ما باید از مبانی اخلاقی و سیره عملی ائمه(ع) الگوبرداری کنیم، و ائمه معصومین(ع) مادر خود حضرت زهرا(س) را به‌عنوان الگو معرفی کرده‌اند.

آیت‌الله حسینی بوشهری دو وظیفه دین‌شناسی و دین‌باوری را برای آشنایی دانشجویان با مسائل دینی مهم ارزیابی و تصریح کردند: شناخت دین نخستین وظیفه هر انسان دین‌داری است، و داشتن دانش و تفکر امری لازم برای هر شخص است اما برخی سخنان ناپخته‌ای در مورد دین می‌زنند که ناسنجیده است.

ایشان با بیان اینکه برخی زوایای دین پنهان مانده است، ادامه دادند: بهترین منبع دین‌شناسی سیره اهل‌بیت(ع) و وحی است، و ائمه معصومین(ع) تأکید داشتند که دین را از اهلش دریافت کنیم، کسانی که دین را از منابع قوی گرفتند ماندگاری‌شان در مسیر دین بیشتر بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.