خلاصه خطبه های نماز جمعه مورخ94/08/15 به امامت حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در خطبه های نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به 25 محرم سالروز شهادت امام سجاد(ع) بیان کردند: ایشان تا پایان دوران امامت در فضایی پر اختناق زندگی می کردند، از این رو حضرت نمی توانستند کاری گسترده و بنیادین انجام دهند.

نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري افزودند: امام سجاد(ع) در زمانی زندگی می کردند که شرایط ناسالم فرهنگی بیداد می کرد به گونه ای که مدینه و مکه مرکز زنان آوازه خوان بود، تنها کاری که امام می توانستند انجام دهند این بود که شعله ای از معنویت روشن کنند تا مردم دست از برخی کارها بردارند از این رو ایشان در قالب دعا معارف را منتقل کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به 14 آبان روز فرهنگ عمومی اظهار داشتند: در استان ها شورای فرهنگ عمومی با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس می شود، نسبت به مصوبات این شورا باید دقت کرد و به آن یاری رساند که این شورا پارلمان محلی برای رصد و از بین بردن مشکلات است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با تقدیر از حضور پرشور ملت ایران در راهپیمایی ضد استکباری 13 آبان فرمودند: به تعبیر برخی از کارشناسان نه تنها در قم بلکه در سراسر کشور این حضور دانشجویی و دانش آموزی در طول سه دهه کم نظیر بوده است.

امام جمعه قم با بیان این که مردم ایران هوشیار هستند، ابراز داشتند: اگرچه امروز مسأله برجام مطرح شده و به ظاهر با مجموعه1+5 توافق صورت گرفته اما هوشمندی و هشدارهای رهبر فرزانه انقلاب و بصیرت ملت سبب شد تا مردم در میدان حضور پیدا کرده و اعلام کنند که مبارزه با استکبار پشتوانه قرآنی، عقلانی دارد و تجربه تاریخی می گوید که نباید خوش خیال باشیم.

با خوش خیالی نمی توان کاری از پیش برد

ایشان عنوان کردند: با خوش خیالی نمی توان کاری را به پیش برد، تجربه تاریخی نشان می دهد مصدق روزی دچار خوش خیالی شد و به آمریکا تکیه کرد و همین سبب شد تا کودتای 28 مرداد علیه وی به راه بیفتد، تا روزی که یقین پیدا نکنیم دشمن کینه توز دست از دشمنی بر نداشته پرونده مقابله با استکبار همچنان در کشور مفتوح است.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مسائل منطقه ای خاطرنشان کردند: وزیرخارجه ایران در اجلاس وین که درباره سوریه تشکیل شده بود شرکت کرد، سخن جمهوری اسلامی همواره در همه جا منطقی است؛ خوشبختانه خروجی اجلاسیه اکثرا دیدگاه هایی بود که ایران مطرح کرده بود.

ایشان اضافه کردند: دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران عبارت از حفظ تمامیت ارضی سوریه، عدم حق دخالت قدرت های خارج از منطقه در مسائل منطقه ای، برگزاری انتخابات آزاد و عدم تجهیز گروه های تروریستی و تکفیری است؛ کسانی در یمن جنایت می آفرینند و پول خود را در اختیار تروریست ها قرار می دهند سیاست یک بام و دو هوا را دنبال می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که می گویند در یمن رییس جمهور مستعفی آنان را دعوت کرده است، بیان داشتند: رییس جمهور یمن استعفا داده اما در سوریه رییس جمهور قانونی وجود دارد که می گوید تروریست ها نباید تجهیز شوند اما این کشورها بدون توجه به تجهیز و حمایت خود ادامه می دهند.

امام جمعه قم فرمودند: عربستان باید از جنایت و بمباران یمن دست بردارد، بیش از 5 هزار نفر در جریان همین حملات بی رحمانه به شهادت رسیده اند، حکومتی که به زن و بچه رحم نمی کند چگونه عنوان خادم الحرمینی را یدک می کشد.

امام جمعه قم با بیان این که مستکبران غربی به دنبال تقسیم عراق به سه منطقه هستند، اظهار داشتند: درباره بحرین و همه کشورها می گوییم که تمام مردم آن ها باید حق رأی داشته باشند، چرا مستکبران به سخنان منطقی توجه نمی کنند و به بیراهه می روند.

ایشان با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با سفرا و دیپلمات های جمهوری اسلامی ادامه دادند: رهبری در این دیدار تعبیر بسیار بلندی داشتند که باید با آب طلا نوشته شود، ایشان فرمودند سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی سیاست های استوار و ثابتی است که تغییر دولت ها نمی تواند آن ها را تغییر دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که دیپلمات ها و سفرای ایران باید اصول انقلابی را رعایت کنند، ابراز داشتند: این افراد نباید هیچگاه مرعوب دشمنان شوند بلکه باید حقیقتا سفیران نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند که شأن و وظیفه آن ها چنین اقتضائی دارد.

 آيت الله حسيني بوشهري با اشاره به نامه رهبر انقلاب به رییس جمهور و تبیین الزامات 9 گانه اجرای برجام عنوان کردند: نامه رهبر فرزانه انقلاب به رییس جمهور نامه ای بسیار مهم بود که از آن باید به یک منشور یاد کرد؛ رهبری خواسته هایی را مطرح کردند که باید به همه آن ها توجه شود.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کردند: تاکید مهم رهبری در این نامه این بود که هیأتی تشکیل شود که بر بند بند عملیاتی شدن مسأله برجام نظارت کند، خواست ملت ایران این است همانگونه که رییس جمهور و دست اندرکاران نسبت به این مسأله وعده دادند ان شاءالله به این وعده عمل شده و هیأتی برای نظارت دقیق تشکیل شود.

امام جمعه قم تأکید کردند: خواست ملت ما این است که به بیانات رهبری در خصوص تشکیل هیئت نظارت بر اجرایی شدن برجام عمل شود .

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته»، با اشاره به فرا رسیدن شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشتند: بعد از واقعه عاشورا و سپری شدن دوران اسارت خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) فضای فرهنگی آن زمان به قدری نامطلوب بود که حضرت تلاش کردند در قالب دعا به تبیین معارف الهی بپردازند.

ایشان با اشاره به ۱۴ آبان، روز فرهنگ عمومی ابراز داشتند: شورای فرهنک عمومی در هر استان تشکیل می‌شود و مردم و مسئولان می‌بایست نسبت به مصوبات این شورا دقت کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، عنوان کردند: مصوبات شورای فرهنگی عمومی باید ضمانت اجرایی داشته باشد چرا که این شورا در حقیقت یک پارلمان محلی است که می‌تواند معضلات و مشکلات فرهنگی را رصد کند.

ایشان تصریح کردند: ما تا روزی که یقین پیدا کنیم دشمن کینه توزمان دست از دشمنی برداشته است، پرونده مسیر مبارزه با استکبار در کشورمان باز است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به حضور جمهوری اسلامی ایران در اجلاس وین در خصوص پایان جنگ در سوریه ابراز داشتند: وزیر امور خارجه ما در اجلاس وین شرکت کرد و دیدگاه‌های ایران اسلامی به صورت منطقی مطرح شد و خروجی این اجلاس نیز بر اساس دیدگاه‌های جمهوری اسلامی بود.

امام جمعه قم فرمودند: ما دنبال حفظ تمامیت ارضی سوریه هستیم و معتقدیم که قدرت‌های خارجی حق دخالت در امور داخلی سوریه را ندارند و باید انتخابات آزاد در این کشور برگزار شود و گروه‌های تروریستی نیز نباید از سوی کشورهای دیگر تجهیز شوند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه بیگانگان باید در یمن دست از ویرانگری و طغیان بردارند تأکید کردند: عربستان سعودی با حمایت غربی‌ها در این مدت ۵ هزار انسان را به شهادت و تعداد زیادی را مجروح کرد و از طرفی هم عنوان خادم الحرمین را یدک می‌کشد.

نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري ادامه دادند: مستکبران در عراق می‌خواهند این کشور را تقسیم کنند و در بحرین نیز معتقدیم که هر بحرینی می‌بایست یک رأی داشته باشد.

Please publish modules in offcanvas position.