خطبه های نماز جمعه مورخ 95/02/10

 

بسمه تعالی

مشروح خطبه‏ های نماز جمعه

حضرت آیت الله حسینی بوشهری

مورخ 95/02/10                                                      خطبه شماره 117

 

خطبه اول

السلام علي المهدي الذي وعد الله عز و جل أن يملأ به الأرض عدلاً و قسطاً کما ملئت ظلماً و جوراً

أعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمٰن الرحيم

الحمد لله نَحْمَدُهُ و نَسْتَعينُهُ و نَسْتَغْفِرُهُ و نَسْتَهْديهِ و نُؤمِنُ بِهِ و نَتَوَکَّلُ عليه

و نعوذ بالله من شُرورِ أنفسنا و من سيئات أعمالنا

و نشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شريک له

و نُصَلّي و نُسَلِّمُ علي حبيبه و نجيبه و خيرته في خلقه، حافظ سِرِّهِ و مُبَلِّغِ رسالاته، بشير نعمته و نذير نقمته، سيدنا و نبينا حبيب إله العالمين أبا القاسم محمد و علي آله الطيبين الطاهرين المعصومين المُکَرَّمين الهدات المهديين و اللعن الدائم علي أعدائهم أجمعين من الآن إلي قيام يوم الدين

عباد الله اوصيکم و نفسي بتقوي الله

قال مولانا أمير المؤمنين علي بن أبي طالبٍ عليه أفضل صلوات المصلين:

«إلجَئوا إلَی التَّقویٰ فَإنَّهُ جُنَّةٌ مَّنیعَةٌ مَّن لَّجَأَ إلَیها حَصَّنَتهُ و مَنِ اعتَصَمَ بِها عَصَمَتهُ»

بندگان خدا خودم و شما را به تقواي الهي سفارش مي­کنم. وجود مقدس امیر مؤمنان علی علیه­الصلاه­والسلام در این سخن کوتاه می­فرمایند: به تقوا پناه برید، زیرا تقوا سپری است قوی و استوار. هرکس بدان پناه برد، او را حفظ می‌کند و هرکس بدان بپیوندد، تقوا او را نگه می­دارد. جایگاه تقوا در آموزه­های دینی جایگاه رفیع و بلندی است. این همه سفارش به تقوا به خاطر سالم ­سازی محیط جامعه است از گناه و فساد و دوری از هوای نفس و شیطان.

بحثمان در خطبه اول پیرامون مسئله اصول حاکم بر روابط اجتماعی بود. در رابطه با این موضوع بحث­های مفصل در ضمن سرفصل­هایی بیان کردیم. بحث امنیت را در ضمن این بحث، در ضمن خطبه­ هایی تاکنون دنبال کردیم تا رسیدیم به بحث امنیت فرهنگی. در خطبه گذشته تعریفی ارائه دادیم، گفتیم امنیت فرهنگی یعنی احساس امنیت و نبود تهدید نسبت به باورها، ارزش­ها و هنجارها در یک جامعه اسلامی و بعد ادامه دادیم که به خاطر نقش تأثیرگذاری که برنامه­ های دینی در رابطه با جامعه اسلامی دارد، دشمنان بیکار نمی­ نشینند و مسئله­ای که رهبری بارها و بارها روی آن تکیه کردند، مسئله تهاجم فرهنگی است به خصوص نسبت به کشورهای اسلامی، نسبت به دینداران و دین­باوران. در خطبه گذشته به بخشی از این موضوع پرداختیم و توضیحاتی دادیم. منتها وعده­ای دادیم که در این خطبه به آن اشاره کنیم. مطلب اول راجع به ویژگی­های تهاجم فرهنگی است و مطلب دوم در رابطه با بسترهای تهاجم فرهنگی است. تهاجم فرهنگی دارای چه ویژگی­هایی است؟ چه زمینه­هایی تأثیرگذارند و تهاجم فرهنگی را در یک جامعه تقویت می­کنند؟ به چند مورد به عنوان ویژگی­های تهاجم فرهنگی اشاره می­کنم.

1-    تهاجم فرهنگی آرام و بی­سروصداست. دشمنان هیاهو به پا نمی­کنند. آرام و بی­سروصدا با امکاناتی که در اختیار دارند، در جوامع دینی و مذهبی مسئله تهاجم فرهنگی را مدیریت و رهبری می­ کنند.

2-    برای اکثریت مردم نامرئی و نامحسوس است. یعنی مردم معمولاً لمس نمی­ کنند که تهاجمی شکل گرفته.

3-    با برنامه و ابزار گسترده انجام می گیرد: گاهی با حربه اقتصادی، گاهی با حربه سیاسی، گاهی با حربه نظامی.

4-    گسترده و فراگیر است برخلاف تهاجم نظامی. در تهاجم نظامی دشمن به یک نقطه از کشور حمله می­کند، مرزها در تیررس دشمن قرار می­گیرند. اما پای تهاجم فرهنگی که به میان آمد، خانه­ای، روستایی، شهری از آن در امان نیست. تمام مناطق یک کشور تحت تأثیر تهاجم فرهنگی قرار می­گیرد. لذا خطر تهاجم فرهنگی به مراتب از تهاجم نظامی بالاتر است. تهاجم نظامی جان انسان­ها را نشانه می­گیرد، اما تهاجم فرهنگی ذهن و قلب انسان­ها. سخنی رئیس جمهور اسبق آمریکا دارد، آیزنهاور سخنش این است بعد از جنگ جهانی دوم اعلام کرد که بزرگترین جنگی که ما در آینده در پیش داریم، جنگ نظامی نیست. عین تعبیر او این است بلکه جنگی است برای تسخیر اذهان انسان­ها. ابزار تسخیر قلب انسان­ها همین تهاجم فرهنگی است نه تهاجم نظامی که نقطه­ای را بکوبند و عده­ای را از بین ببرند و جان انسان­ها را بگیرند.

5-    تهاجم فرهنگی برخلاف تهاجم نظامی که حساسیت­برانگیز است، در دوران دفاع مقدس زمانی که مردم می­شنیدند مرزها در خطر است، فلان شهر بمباران شده، از تمام نقاط کشور بسیج می­شدند تا در مقابل دشمن بایستند. اما ویژگی تهاجم فرهنگی این است که حساسیت­ها را آرام­آرام از بین می­برد و گویا افراد را در خواب می­کند. تهاجم نظامی افراد را بیدار می­کند. این تفاوتی است که بین تهاجم فرهنگی و تهاجم نظامی است. نگاه کنید بچه­ها، جوانان، نوجوانان موقعی که عادت کردند به ابزاری که دشمن در جهت تهاجم فرهنگی از آن استفاده می­کنند، دیگر احساس مشکل نمی­کنند، جزء برنامه روزمره زندگی آنها می­شود. این به عنوان یک خطر جدی است که باید مراقبت کرد تا این مسئله در جامعه تحقق پیدا نکند. پیشگیری کنیم و اگر در جامعه تحقق پیدا کرد، با عوامل آن مبارزه کنیم.

6-    یکی از مسائل مهم در تهاجم فرهنگی تدریجی بودن آن است. همانطور که عرض کردم در جامعه نامحسوس جلوه می­کند، به همین خاطر است. لذا کارشناسان و متولیان فرهنگی، مراکز دینی و مساجد، حسینیه­ها، حوزه­های علمیه، کانون­های فرهنگی و دانشگاهی باید بسیج شوند و مقابله کنند با این پدیده زشت که توسط دشمنان طراحی و برنامه­ریزی می­شود.

منتهای مراتب با همه این شرایط که تهاجم فرهنگی دارد، اگر بسترهای لازم برای تهاجم فرهنگی فراهم نشود، هیچ کدام از این موارد تأثیرگذار نیست. عمده چیزی که زمینه­ساز است برای تهاجم فرهنگی و تأثیر آن، بسترها و زمینه­هایی است که توسط عوامل بیرونی و گاهی عوامل درونی ممکن است شکل گیرد. من این عوامل را به دو بخش تقسیم می­کنم:

1-    عوامل بیرونی، دشمن چه می­کند تا تهاجم فرهنگی او تأثیرگذار باشد. زمینه­ها و ابزاری که به نحوی دشمن روی آن سرمایه­گذاری می­کند:

تولید برنامه­های مبتذل، امروز شبکه­های ماهواره­ای را نگاه کنید. اینها فضا را آماده می­کند برای تخریب بنیان­های دینی و فرهنگی جامعه.

تلاش برای دین­زدایی از راه­های مختلف، این هم زمینه ایجاد می­کند برای تأثیرگذاری تهاجم فرهنگی در یک جامعه

و مسئله دیگری که می­تواند در تهاجم فرهنگی به عنوان بستر توسط دشمن استفاده شود، ایجاد روحیه خودباختگی فرهنگی است.

2-    اما بسترهای درونی، آنچه مربوط به دشمن است انسان گلایه ندارد. دشمن، دشمن است. اما آنچه که مربوط به بسترهای درونی است، مسئولان باید توجه کنند، خانواده­ها باید توجه کنند، متولیان امر باید توجه کنند، این عوامل گاهی از بسترهای بیرونی مهم­تر و بالاتر است.

اولین مسئله مشکلات و کاستی های اقتصادی و اجتماعی است. اگر در یک جامعه فقر وجود داشت، انسان­های فقیر و ناتوان شیفته می­شوند، برای آنها برنامه­های دشمن جذابیت پیدا می­کند. پس باید عوامل فقر و فقر را از جامعه دینی دور کرد.

ضعف­هایی که در خانواده وجود دارد، ضعف­های موجود در محیط مدرسه برای تربیت فرزندان، ضعف­هایی که در جامعه است، اینها زمینه­ساز تهاجم فرهنگی است.

ضعف برنامه­ریزی، متولیان فرهنگی اگر گاهی خود را مشغول کنند به بحث­های روزمره و مسائل جناحی و امثال اینها و به فکر برنامه­ریزی برای طبقات مختلف جامعه نباشند، مخاطبان و نیازهای آنها را نشناسند، به هنگام برای آنها برنامه­ریزی نکنند، اینها بسترهایی می­شود برای دشمن.

رشد افکاری که ریشه در مکاتب غربی دارد، افرادی که گاهی شعار می­دادند در طول تاریخ کشور که باید همه جامعه بی­قید و شرط آداب و رسوم، تربیت، علوم و صنایع دنیای غرب را یکجا بپذیرند، انسان­هایی که هویت خود را از دست داده­اند، اینها اگر در روزنامه­ها مقاله بنویسند، اگر در جامعه سخنرانی کنند و اگر فکرشان در جامعه نفوذ پیدا کند می­تواند تأثیر منفی بر فکر و فرهنگ جامعه داشته باشد.

ناآگاهی مردم و نسل جوان، ما نباید بسنده کنیم به اجتماعاتی که در مصلاهای نماز جمعه و مساجد و محل­های سخنرانی پدید می­آید، همه جوانان و مخاطبان ما اینجا نیستند و باید طوری طراحی کرد که در محیط­های مختلفی که نسل جوان حضور پیدا می­کند، برای همه آنان پیام روشن و واضح داشته باشیم.

﴿إنَّ اللهَ يَأمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإحْسان وَ ايتاءِ ذي الْقُرْبيٰ وَ يَنْهيٰ عَن الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَرِ وَ البَغْيِ يَعِظُکُمْ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرون﴾

پروردگارا در فرج مولایمان تعجیل فرما. پروردگارا توطئه­های دشمنان را به خودشان برگردان. به امام راحل روح و رضوان عنایت فرما. به رهبر عزیز انقلاب عزت، سلامت، توفیق، طول عمر بابرکت مرحمت فرما. به مراجع بزرگوار تقلید عزت روزافزون مرحمت فرما. به این جمع عزیز و گران­مایه، حامیان دین خدا و متدینین عزت بیشتر مرحمت فرما. به نسل جوان غیرت دینی عنایت فرما. به بانوان، عفت، به عالمان، توفیق عمل، به بازاریان و اصناف، انصاف عنایت بفرما. پروردگارا از تو می­طلبیم باران رحمتت را شامل حال امت اسلامی بگردان.

إنَّ أحْسَنَ الْحَديثِ وَ أبْلَغَ الْمَوْعِظَة کِتابَ اللهِ الْعَزيز

أعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمٰن الرحيم

(بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ‌ * إِنَّا أَعْطَيْنَاکَ الْکَوْثَرَ * فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَ انْحَرْ * إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ)

صدق الله العلي العظيم

 


خطبه دوم

السلام عليکِ يا بنت رسول الله، السلام عليکِ يا بنت ولی الله، السلام عليکِ يا بنت موسي بن جعفر، إشفعي لنا في الجنة فإنَّ لکِ عندالله شأناً من الشأن

أعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمٰن الرحيم

الحمد لله رب العالمين بارئ الخلائق أجمعین ثم الصلاة و السلام علي سيدنا و نبينا حبيب إله العالمين أبا القاسم محمد و علي آله الطيبين الطاهرين اللهم صل و سلم علي مولانا أمير المؤمنين علي بن أبي طالب و علي فاطمة الزهراء سيدة نساء العالمين و علي الحسن و الحسين سَيِّدَي شباب أهل الجنة و علي علي بن الحسين زين العابدين و إمام العارفين و علي محمد بن عليٍ الباقر و علي جعفر بن محمدٍ الصادق و علي موسي بن جعفرٍ الکاظم و علي علي بن موسي الرضا المرتضي و علي محمد بن عليٍ الجواد و علي علي بن محمدٍ الهادي و علي الحسن بن علي الزکي العسکري و علي الحجة القائم المهدي حججک علي عبادک و أمنائک في بلادک بهم نَتَوَلّيٰ و من أعدائهم نَتَبَرَّئُ اليٰ يوم القيامة

عباد الله اوصيکم و نفسي بتقوي الله

قال مولانا أمير المؤمنين:

«التَّقویٰ سَبَبٍ بَی۟نَکَ و بَی۟نَ الله إن۟ أخَذ۟تَ بِهِ و جُنَّةٌ مِّن۟ عَذابٍ ألیمٍ»

بندگان خدا خودم و شما را به تقواي الهي سفارش مي­کنم. وجود مقدس امیر مؤمنان علی علیه­الصلاه­والسلام می­فرماید: تقوا استوارترین رشته ارتباطی بین شما و خداست، اگر پایبند به تقوا باشید. تقوا سپری است استوار در مقابل عذاب الهی و گرفتاری­ها و مشکلاتی که برای شما ممکن است پیش آید.

در خطبه دوم به بیان مناسبت­ها می­پردازم. اولین نکته­ای که باید به آن اشاره کنم این است که روز 9 اردیبهشت به عنوان روز شوراها نامگذاری شده. ریاست محترم شورای شهر قم، شهر کریمه اهل بیت، سخنران قبل از خطبه­ها بودند و گزارشی از کارکرد شورای شهر قم خدمت شما نمازگزاران ارائه دادند. رسالت اصلی شوراها گره­گشایی و حل مشکلات روستاها، شهرها و بخش­ها است. شوراها باید با عزمی استوار در عین انسجام و وحدت رویه به گره­گشایی از مشکلات مردم بپردازند. البته قوانینی که مربوط به شوراهاست، نیاز به ترمیم دارد. شوراها آن اختیارات لازم را ندارند. لذا باید هم شوراها تلاش کنند برای رسیدن به جایگاه خود و هم دولت و مجلس به گونه­ای برنامه­ریزی کنند که جایگاه شوراها در سطح کشور ارتقا پیدا کند. شوراها یک مسئولیت دارند در قبال شما مردم، موقعی که شما به آنها مراجعه می­کنید باید با آغوش باز نسبت به مشکلات شما رسیدگی کنند و یک وظیفه هم شما مردم نسبت به نمایندگان و منتخبین دارید. زمانی که مطلبی را با شما در میان می­گذارند، درددلی می­کنند، مشکلی را مطرح می­کنند، شما نیز به آنان کمک کنید تا با وحدت و یکپارچگی و هماهنگی و همدلی إن­شاءالله کارها رونق و رواج بیشتری پیدا کند.

مناسبت دوم روز 11 اردیبهشت ماه روز جهانی کارگر است. کارگر در اسلام دارای جایگاه والایی است. مقام کارگر تا آنجاست که نبی گرامی اسلام خاتم انبیا محمد مصطفی صلی­الله­علیه­وآله­وسلم دست کارگر را می­بوسد و در این جمله ارزشمند می­فرماید: «مَن سَعیٰ عَلیٰ عَیالِهِ فی طَلَبِ الحَلال فَهُوَ فی سبیلِ الله» کسی که برای گذران زندگی خود و خانواده تلاش کند، این انسان در مسیر الهی حرکت کرده است. چند نکته باید اینجا مطرح کنم که هم دولت توجه کند هم کارگران توجه کنند و هم جامعه. اولین مسئله کیفیت و استحکام کار است. کارگران عزیز باید کاری را که انجام می­دهند، استحکام لازم را داشته باشد، قابل رقابت با کالاهایی باشد که به عنوان کالای خارجی در بازار مطرح است. من مطمئنم اگر جنسی را که کارگران ما در کارخانجات تولید می­کنند، از کیفیت و مرغوبیت خوبی برخوردار باشد، قطعاً مردم به جنس خارجی علاقه نشان نمی­دهند. این وظیفه کارگران است. بنابراین باید مهارت­های لازم را کسب کنند. نکته دوم دولت باید توجه کند امنیت شغلی کارگران را تأمین کند. گاهی کارخانه­ای تعطیل می­شود، کسی به سراغ صاحب کارخانه نمی­آید که مشکل تو چیست؟ چرا این همه کارگر بیکار نشسته­اند؟ اینها چگونه پاسخگوی خانواده­شان باشند؟ گاهی دو ماه، گاهی سه ماه یا بیشتر کارگری که زندگیش با حقوق روزانه او تأمین می­­شود، بی­پناه می­ماند. بانک­ها باید به مدد کارخانجات بشتابند. دولت باید به مدد کارخانجات رود. جامعه کارگر جامعه سطح بالای از نظر درآمد نیست. باید رعایت حال اینها را کرد. تولید ثروت خوب است اما نه به هر قیمت. اگر عده­ای بخواهند کالاهای خارجی وارد کنند و از این طریق به کارخانجات ضربه بزنند، این با دین و انسانیت و کرامت انسانی سازگاری ندارد.

مسئله بعدی که خیلی مهم است از نظر اقتصادی در جامعه که رهبر عزیز انقلاب هم تذکر دادند، مبارزه با قاچاق است، آن هم قاچاق مافیایی که به تعبیر رهبری «ده­ها و صدها کانتینر از مبدأ تا تهران» چه خبر است؟ با چه کسانی هماهنگ کردند؟ چگونه ساز و کاری برایش ایجاد کرده­اند که کسی به آنها چیزی نمی­گوید؟ گاهی می­خواهند قانون مبارزه با قاچاق را اجرایی و عملیاتی کنند، اولین ضربه­ای که وارد می­شود به افرادی است که در مناطق ساحلی و دوردست­اند و زندگیشان براسان درآمد روزمره­شان است. کار کارشناسی کنند تا این مشکل در جامعه ایجاد نشود.

روز معلم، روز شهادت استاد مرتضی مطهری، این نامگذاری یک نامگذاری بامضمون، پرمغز و نمادین است. شهید مطهری چه ویژگی­هایی داشت که روز شهادت او را روز معلم نامگذاری کرده­اند؟ شهید مطهری، انسانی آگاه و بصیر، مسئولیت­شناس، پردغدغه، مخلص، انسانی که دنبال نام و عنوان نبود، این ویژگی­های شهید مطهری است. هرجا احساس می­کرد مسئولیتی متوجه اوست، در آنجا حضور پیدا می­کرد. ولذاست که روز شهادت او با این همه ویژگی یک معلم تمام­عیار را به عنوان تجلیل از معلمان نامگذاری کرده­اند. لذا معلمان عزیز خوب است که شهید مطهری را الگوی خود قرار دهند، هم در تعلیم و علم­آموزی، یاد دادن محتوا و در انتقال اخلاق و رفتار به دانش­آموزان. امروز دانش­آموزان دنبال الگو می­گردند و بهترین الگو برای دانش­آموزان معلمانند که امیدواریم بتوانند براساس این رسالت سترگ و بزرگ عمل کنند.

مسئله دیگر روز 25 ماه رجب، روز شهادت وجود مقدس امام هفتم امام موسی­بن­جعفر علیه­السلام است. آن بزرگوار در سن 55 سالگی به شهادت رسید. معاصر آن حضرت خلفای جور عباسی بودند. آنچنان خفقان در محیط و فضای آن روز ایجاد کرده بودند که امام چاره­ای جز این نداشت که راه پدر را ادامه دهد. تربیت شاگرد و پرداختن به علم و دانش و تربیت فرزندان و توسعه اخلاق در جامعه دینی و اسلامی. کلمات آن حضرت راهگشای همه ماست. این جمله زیبا از آن حضرت است: «لَیسَ مِنّا مَن لَّم یُحاسِب نَفسَهُ فی کُلِّ یوم» از ما اهل بیت نیست اگر کسی هر روز به محاسبه نفس خود نپردازد. نگوید من چگونه هستم، چگونه باید باشم، چه کردم؟ این از آموزه­های آن حضرت است. سالگرد شهادت آن امام همام را محضر شما نمازگزاران صمیمانه و متواضعانه تسلیت عرض می­کنم.

بنا به نقلی 26 ماه رجب روز وفات حضرت ابوطالب است، بزرگ حامی رسول گرامی اسلام. متأسفانه عده­ای نمی­دانم به چه دلیلی جفا می­کنند نسبت به این شخصیت بزرگ قریش. شخصیتی که پیغمبر بارها و بارها در رابطه با فضائل او سخن گفته است. ولذا من پیشنهاد می­دهم صاحبان قلم و اندیشه بیشتر درباره این شخصیت کتاب بنویسند تا او را به جامعه دینی و اسلامی معرفی کنند.

روز 27 ماه رجب فرخنده روزی است، روز مبعث نبی خاتم محمد مصطفی. درباره این شخصیت قرآن در مقام منت برآمده: ﴿لَقَد۟ مَنَّ اللهُ عَلَی ال۟مُؤمِنینَ إذ۟ بَعَثَ فیهِم۟ رَسولاً مِّن۟ أَن۟فُسِهِم۟ یَت۟لوا عَلَی۟هِم ءایاتِهِ و یُزَکّیهِم۟ و یُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ و الحِ۟ک۟مَةَ و إن۟ کانوا مِن۟ قَب۟لُ لَفی ضَلالٍ مُّبین﴾ واژه منت نه آن تعبیری است که ما در جامعه به کار می­بریم. منت موقعی است که نعمت گرانبها و سنگینی به کسی داده شود، در قرآن و واژه­های دینی از این واژه استفاده می­شود. البته سخن گفتن درباره بعثت و ارمغان آن مجال بیشتری می­طلبد. امیدوارم سخنرانان محترم بتوانند تبین کنند و رسالت امروز حوزویان در ادامه بعثت نبی اکرم برای انتقال فرهنگ اسلامی در سطح دنیا را روشن کنند.

آخرین مطلب تحلیلی است در رابطه با مسائل روز جامعه. توجه دارید که آمریکایی­ها پشت سر هم مانع­تراشی و کارشکنی می­کنند. اینکه رهبر عزیز انقلاب فرمودند ما بدبینیم، ما اعتماد به آمریکایی­ها نداریم، شاید برای عده­ای سخت جلوه می­کرد. ولی هرچه زمان می­گذرد، سند خیانت­های آمریکا روز به روز بیشتر می­شود و معلوم نیست تا کی این پرونده قطور ادامه یابد. یک روز به ایران­هراسی و اسلام­هراسی دامن می­زنند، یک روز کشور ما را به عنوان یک کشور ناامن در سطح جهانی مطرح می­کنند، یک روز ما را متهم به طرفداری از تروریست می­کنند، یک روز ما را به عنوان ناقض حقوق بشر مطرح می­کنند. عده­ای که با اینها مشغول مذاکره بودند در رابطه با مسئله انرژی هسته­ای شاید باورشان این بود حالا که ما این گام را برداشته­ایم، ممکن است دشمنی­های آمریکا کم شود. یک دفعه ناباورانه همه چشم باز کردیم در روز روشن 2 میلیارد دلار از دارایی­های ملت ایران را با حکم یک دادگاه مصادره می­کنند. اتفاق عجیبی است. قوه مقننه قانونی را تصویب می­کند، قوه قضاییه حکم صادر می­کند و قوه مجریه مهر صحت بر آنچه قوه قضاییه حکم صادر کرده می­نهد. این چه وضعی است؟ قانون جنگل حاکم است؟ ما معتقدیم این ملت، ملتی است استوار و نه تنها این توطئه بلکه در مقابل هزاران توطئه آمریکایی­ها خواهد ایستاد.

این روزها می­شنوم گاهی بعضی دولت قبلی را متهم می­کنند که او عامل این مسئله بوده، بعضی دولت فعلی را متهم می­کنند که شما کوتاهی کرده­اید، اینها آدرس غلط دادن به جامعه است. اینطور عمل نکنید. مردم از شما قوای سه­گانه انتظار دارد چون پای حقوق ملت ایران در میان است، آنچه در توان دارید و امکانات به شما اجازه می­دهد، در مقابل این تجاوز آشکار و غارت آمریکایی­ها بایستید تا حقوق ملت را از حلقوم آنها بیرون بیاورید.

﴿ربنا آتنا في الدنيا حسنةً و في الآخره حسنةً و قنا عذاب النار

پروردگارا ما را بيامرز. توطئه­های دشمنان را به خودشان برگردان. آنان را بیش از پیش در صحنه جهانی و بین­المللی رسوا و مفتضح بفرما. در فرج مولایمان تعجیل فرما. پروردگارا از تو می­طلبیم به این ملت رشد و عظمت عنایت فرما. روح بلند رهبر فقیدمان عالی است، اعلی بگردان. به مقام معظم رهبر عزیز انقلاب طول عمر بابرکت مرحمت فرما. به مراجع بزرگوار تقلید، این پاسداران دین و مکتب، سلامت، عزت عنایت فرما. باران رحمتت را شامل حال امت اسلامی بگردان.

إنَّ أحْسَنَ الْحَديثِ وَ أبْلَغَ الْمَوْعِظَة کِتابُ اللهِ الْعَزيز

أعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمٰن الرحيم

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ‌

(الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ‌ * الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ‌ * مَالِکِ يَوْمِ الدِّينِ‌ * إِيَّاکَ نَعْبُدُ وَ إِيَّاکَ نَسْتَعِينُ‌ * اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ ‌* صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَ لاَ الضَّالِّينَ‌)

صدق الله العلي العظيم

 

Please publish modules in offcanvas position.