خلاصه خطبه های نماز جمعه قم مورخ97/02/07 به امامت حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد، با تبریک در پیش بودن نیمه شعبان اظهار داشتند: موضوع مهدویت فقط منحصر به شیعیان نیست بلکه در تمامی ادیان وجود دارد و در این راستا منتظران باید زمینه‌های ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) را فراهم کنند.

ایشان همچنین با اشاره به فرارسیدن روز جهانی کار و کارگر بیان داشتند: کار و کارگری در دین مبین اسلام از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است و رسول الله(ص) دست کارگران را می‌بوسیدند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشتند: امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب به سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده امید است که کالاهای ایرانی با کیفیت بهتری به بازار عرضه شود.

رابطه کارفرما و کارگر همانند رابطه حاکم و محکوم نیست و در این زمینه باید ارتباط دینی و اخلاقی برقرار باشد.

ایشان با بیان اینکه وظیفه ما در زمان غیبت دعا کردن است، ادامه دادند: به تعبیر خود امام (عج) برای تعجیل در امر فرج، بسیار دعا کنید که همان فرج شماست و امام صادق(ع) نیز در این خصوص می فرماید کسانی که دوست دارند از یاران امام باشند باید منتظر باشند و تنها انتظار کافی نیست باید فضا را برای ظهور آماده کنند و اخلاق فردی، اجتماعی و تقوا را بالا ببرند.

ایشان  با اشاره به مواضع آمریکا در خصوص موضوع برجام، بیان داشتند: آمریکایی‌ها بیان می‌کنند که ۲۳ اردیبهشت‌ماه تصمیم نهایی خود درباره خروج از برجام را خواهند گرفت و آنها به دنبال باج خواهی هستند در صورتی که آمریکا پس از توافق برجام قدمی در این زمینه بر نداشت و تلاش کرد تا این توافقنامه تضعیف شود.

امام جمعه قم  با بیان اینکه اروپایی‌ها می‌خواهند که بر روی توافقنامه برجام باقی بمانند، افزودند: آن‌ها البته تقسیم کاری کردند و می‌خواهند شروطی را به کشور ما تحمیل کنند و از این طریق امتیازات دیگری بگیرند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزودند: آن‌ها می‌خواهند اقتدار نظامی و منطقه ایران اسلامی را از بین ببرند ولی آنها باید بدانند که اگر از برجام خارج شوند ما نیز هم از برجام و هم از ان پی تی خارج می‌شویم.

پیش بینی رهبر معظم انقلاب در خصوص رفتار آمریکایی‌ها امروز کاملاً مشخص و آشکار شده است و این امر نشان از درایت و تدبیر رهبر معظم انقلاب دارد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به فیلم منتشر شده از درگیری پلیس با یک فرد ساختارشکن که در یکی از پارک‌های تهران کشف حجاب کرده بود، بیان داشتند: این روزها هیاهویی در این زمینه در فضای مجازی ایجاد شده است و متأسفانه برخی از نمایندگان نیز اظهاراتی دارند که انسان متعجب می‌شود.

 ایشان با بیان اینکه در این اتفاق پلیس خانم با فردی که کشف حجاب و ساختارشکنی و فحاشی کرده برخورد می‌کند اما عجیب است که نماینده مجلس که برای حفظ ارزش‌های اسلامی قسم خورده است به گونه‌ای موضع می‌گیرد که در حقیقت دفاع از ساختارشکنان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کردند: البته ما معتقد نیستیم که همه اقدامات پلیس درست است و ممکن است در جایی قانون‌شکنی نیز صورت گیرد اما این صحیح نیست که یک نماینده مجلس از هنجارشکنان دفاع کند و نباید به این دلیل که بیگانگان از این صحبت‌ها طرفداری می‌کنند آنها را بیان کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری ضمن دعوت مردم به تقوا بیان کرد: انس الهی، عزت و بی نیازی از رهگذر تقوا برای انسان حاصل می شود.

ایشان با اشاره به معیارهای شناخت معروف و منکر گفتند: معیارهایی که توسط انبیا و در قرآن مطرح شده می تواند ما را به منکر و معروف برساند و هرآنچه می تواند در جامعه موجب عزت شود مصداق معروف و هرآنچه موجب ذلت شود مصداق منکر است.

امام جمعه قم با بیان اینکه بندگی خدا، بی نیازی از مردم، صدق، راستی، همدلی، وحدت کلمه و هماهنگی در جامعه، جهاد و شهادت در جامعه اسلامی مایه عزت امت است، عنوان کردند: داشتن اخلاق خوب از موارد مهمی است که در جامعه عزت آفرین است و حضرت علی(ع) در این خصوص می فرماید چه بسیار انسان های با شخصیتی که به خاطر اخلاق نامناسب و تندشان در جامعه زمنیه های ذلت را برای خود فراهم می کنند و چه بسا افرادی که در جامعه دارای موقعیت اجتماعی نیستند اما به خاطر اخلاق پسندیده در جامعه عزت مند می شوند.

ایشان با بیان اینکه یکی از عوامل موفقیت رسول گرامی اسلام مسئله اخلاق ایشان بود، تصریح کردند: لازم است در برخود با مردم در گفتار و رفتار حرمت دیگران را نگه داریم و اخلاق دینی و اسلامی را رعایت کنیم تا جامعه ما یک جامعه ارزشمند و عزت افرین باشد.

آیت الله حسینی بوشهری، انصاف، عدل و رسیدگی به حقوق مردم را از دیگر عوامل عزت آفرین در جامعه دانستند و گفتند: اگر در جامعه ای عدالت و انصاف وجود نداشته باشد عزت آفرین نخواهد بود؛ گاهی فقر در جامعه به دلیل عدم برقراری عدالت در آن است.

ایستادگی در مقابل بیگانگان و ستمگران موجب عزت جامعه اسلامی می شود و در روایتی از حضرت علی (ع) آمده است که هر آدمی خود را زیر چتر قدرت بیگانگان قرار دهد ذلیل است؛ امروز می بینید چه کسانی میلیاردها پول می دهند به کفار تا به زندگی و تاج و تخت خود ادامه دهند.

Please publish modules in offcanvas position.