خلاصه خطبه های نماز جمعه قم مورخ97/07/06 به امامت حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»

حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر مقدس قم با اشاره به حمله تروریستی اخیر در ابتدای هفته دفاع مقدس اظهارکردند: متاسفانه در این حادثه دردناک شاهد شهادت و جانبازی عده ای از هموطنان عزیز بودیم؛ این حرکت خباثتی دیگر از مزدوران و اربابان آنها بود که می خواستند جنگ رابه داخل ایران بکشند ولی حضور گسترده مردم در تشییع پیکرهای پاک شهدا بصیرت این مردم را ثابت کرد و پرونده انتقام گیری رزمندگان اسلام را نیز سنگین تر کرد.

امام جمعه قم  با اشاره به آغاز سال تحصیلی در مدارس و دانشگاه ها و حوزه های علمیه نیز گفت: خوشبختانه کشور ما در سالهای اخیر از رشد قابل قبولی برخوردار بوده است و امیدواریم این رشد متوقف نشود و دانشجویان و اساتید این مسیر را به زیبایی ادامه دهند و کشور را به رشد و توسعه بیشتری برسانند.

ایشان درباره عملیات تروریستی اهواز خاطرنشان کردند: دشمنان نظام با حادثه تروریستی اهواز پرونده خودشان را سنگین کردند. این حمله با هدایت آمریکا و برخی از حاکمان منطقه صورت گرفت که گفتند ما جنگ را به داخل ایران می کشیم.

آیت الله حسینی بوشهری با قدردانی از حضور مردم اهواز در مراسم تشییع پیکر شهدا گفت: باید با عاملان این جنایت برخورد قاطع شود

ایشان  با اشاره به ویژگی های تقوا اظهار کردند: تقوا یک پناهگاه استوار است و همیشه باید تقوا را ملاک زندگی خودمان بدانیم، هر اقدامی که به تحقق عدالت اجتماعی بیانجامد، مصداق بارز معروف است.

ایشان با بیان اینکه عدالت اجتماعی در عرصه های فرهنگی، اقتصادی و خانوادگی دارای وجوهی است ادامه دادند: از شاخصه های عدالت اجتماعی، شایسته سالاری است، بر این اساس هر کسی در جایگاه متناسب خود باید قرار بگیرد، اگر این مساله ملاک عمل قرار می گرفت، بسیاری از مشکلات در جامعه حل می شد.

امام جمعه قم افزودند: شاخص دیگری برای عدالت اجتماعی توجه ویژه به حقوق نیازمندان و افراد فقیر است، فقر در میان تلخی های زندگی، تلخ ترین چیز است و گاهی شاهد بروز فقر در جامعه هستیم. براساس روایات فقر هرچند کم هم در جامعه زیاده جلوه می کند و نباید شاهد چنین پدیده ای در جامعه اسلامی باشیم.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری ضعف در دین را جزو پیامدهای فقر دانستند و تصریح کردند: اگر عدالت اجتماعی در جامعه محقق شود، فقر در جامعه از بین خواهد رفت، هر جا که عدالت اجتماعی نباشد، فقر وجود خواهد داشت. متاسفانه اکنون شاهد هستیم برخی از فقر در جامعه رنج می برند، اما برخی ثروت های بسیار فراوان دارند.

ملت ایران ملت عاشورایی است و این نشان می دهد که ملت ما می تواند از گردنه های سخت عبور کند و دشمن را ناکام بگذارد، ملت ایران با وجود تمام سختی ها در برابر تهدیدات دشمن خواهد ایستاد.

اگر صلابت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در دوران اسارت نبود و افشاگری چهره نفاق توسط این بزرگواران صورت نمی گرفت، واقعه عاشورا تحریف می شد.

ایشان با اشاره به ویژگی های دوران دفاع مقدس اظهار کردند: در آن دوران دشمن با کمک کشورهای مختلف به ایران حمله کرد، اما کشورمان با پشتوانه ملت توانست بر دشمن پیروز شود، اگر واقعیت های آن دوران بیان نشود، دشمن واقعیت های دوران دفاع مقدس را تحریف خواهند کرد.

غربی ها در دوران جنگ تحمیلی سلاح شیمیایی در اختیار صدام قرار دادند و او با این سلاح به کشورمان حمله کرد، باید حقیقت دوران دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود؛ روزی جنگ نظامی علیه کشورمان صورت گرفت و اکنون شاهد جنگ اقتصادی دشمن علیه ایران هستیم.

کشورمان در سال های اخیر از رشد خوبی در زمینه علمی برخوردار بود و امیدوار هستیم که این رشد متوقف نشود و اساتید و دانشجویان این مسیر را ادامه بدهند.

موضع رئیس جمهور در سازمان ملل از موضع اقتدار بود که قابل تقدیر است، رئیس جمهور در برابر بدعهدی گفت که ما نیازی به گفت و گو نداریم، باید شاهد مواضع استوار در این خصوص در تراز نظام باشیم.

آیت الله حسینی‌بوشهری با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار کردند: از روسای سه قوه به خصوص قوه مجریه می‌واهم که برای بی ثباتی اقتصادی علاجی پیدا کنند، هر ساعت شاهد کاهش ارزش پول ایران هستیم و دولتمردان باید از اقتصاددانان برجسته برای برون‌رفت از بحران استفاده کنند.

گرانی در جامعه غوغا می کند و شاهد هستیم که برخی در این خصوص همچون دشمن عمل می کنند و کالایی که در اختیارشان هستند را احتکار می کنند، دشمن از این وضعیت خوشحال است، برخی از مشکلات مربوط به تحریم است، اما برخی از مشکلات به داخل کشور برمی گردد.

باید در سیاست های اقتصادی تجدیدنظر صورت بگیرد و دولت نظارت بیشتری بر بازار داشته باشد، برخی گویی در داخل کشور در وضعیت کنونی به دنبال تسویه حساب با مردم هستند.

ایشان ادامه دادند: غربی ها در دوران جنگ تحمیلی سلاح شیمیایی در اختیار صدام قرار دادند و او با این سلاح به کشورمان حمله کرد، باید حقیقت دوران دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود؛ روزی جنگ نظامی علیه کشورمان صورت گرفت و اکنون شاهد جنگ اقتصادی دشمن علیه ایران هستیم.

ایشان در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت ایام سوگواری سید الشهداء تصریح کردند: آئین عزاداری ایام محرم با شکوه و بسیار تحسین برانگیز برگزار شد و مداحان و سخنرانان و مدیحه سرایان حق مطلب را به خوبی ادا کردند.

ملت ایران همواره عاشورایی اند و انقلاب آن ها ریشه در عاشورا دارد از این رو با وجود گردنه های صعب العبور در مسیر انقلاب،مردم ایران می توانند از این گردنه ها عبور کنند و دشمن را ناکام بگذارند.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کردند:همان گونه که امام حسین با شعار هیهات من الذله در برابر دشمن ایستاد ملت ایران نیز به دلیل عظمت انقلاب اسلامی و با وجود همه سختی ها در مقابل دشمن می ایستد.

۱۹ محرم آغاز حرکت کاروان اسیران به سمت شام است اگر حرکت اسیران و حضور حضرت زینب کبری(ع) نبود کربلا با تحریف مواجه می شد و رویدادهای عاشورا در کربلاء باقی می ماند و به گوش جهان نمی رسید.

امام جمعه قم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کردند: رژیم بعثی در سال ۵۹ به ایران حمله کرد اما ملت ایران در این ۸ سال با پایداری در جبهه مقابل ایستادند.

ایشان تصریح کردند:رهبری درباره دفاع مقدس فرمودند اگر روایت گری درستی از دفاع مقدس نداشته باشیم دشمنان مستند تحریف شده برای انقلاب می نویسند باید واقعیات ها را برای جهان ترجمه کنیم.

 

Please publish modules in offcanvas position.