خلاصه خطبه های نماز جمعه قم مورخ98/06/29 به امامت حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس برگزار شد با تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان اظهار داشتند: در دهه اول ماه محرم امسال مجالس عزاداری باشکوهی در سراسر کشور برگزار شد که برپایی این مراسم عاشورایی کشور را از حوادث مصون می‌دارد.

ایشان به در پیش بودن هفته دفاع مقدس اشاره کردند و گفتند: ایستادگی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس سبب شد تا کشورهای دیگر نیز از ملت بزرگ ایران الگوبرداری کنند و شجاعت ملت ایران در تاریخ ثبت شده که همین امر موجب حصول پیروزی‌های دیگری می‌شود

فرهنگ بسیجی که از دوران سال‌های دفاع مقدس برجای مانده می‌بایست در جامعه حکم‌فرما باشند و این فرهنگ به دنبال جذب حداکثری است که باید برای حراست و پاسداشت از این فرهنگ تمام تلاش خود را به کار بست.

ایشان در بخش دیگری از خطبه‌های خود به موضوع مذاکره با آمریکا اشاره کردند و در این خصوص گفتند: روش دشمنان در واقع فشار آوردن حداکثری به ملت بزرگ ایران است که این موضوع را بدون پرده پوشی بیان می‌کنند که با وارد کردن فشار حداکثری می‌خواهد مسئولان نظام جمهوری اسلامی را پای میز مذاکره بیاورند و از این طریق خواسته‌های خود را تحمیل کنند.

 آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری در زمینه مذاکره با آمریکا ابراز داشتند: رهبر معظم انقلاب فرمودند که با آمریکا وارد مذاکره نخواهیم شد و این امر به دلیل آن است که آنها فکر نکنند فشار حداکثری جواب داده و مسئولان به دلیل فشارهای آنها پای میز مذاکره آمدند.

دشمنان به طمع سال‌های قبل فکر کردند که می‌تواند مردم را به خیابان‌ها بکشاند اما ملت ایران تا آخر پای نظام اسلامی ایستاده و از آن حراست می‌کنند.

ایستادگی ملت ایران شرط دارد و آن این است که مسئولان از توانمندی‌های داخلی و ظرفیت‌های غنی انسانی و مادی استفاده کنند که اگر به این موارد توجه شود پیروزی قطعی است.

ایشان به حادثه آتش سوزی پالایشگاه نفت عربستان اشاره کردند و گفتند: امروز همه دنبال عامل اصلی حمله به این پالایشگاه هستند اما نمی‌خواهند بپذیرند که یمنی‌ها این حمله غرور آفرین را انجام داده‌اند و هر روز یکی از کشورها را مقصر می‌دانند.

عربستانی‌ها و کشورهای حامی آنان حمله به پالایشگاه نفتی را جنایت جنگی می‌نامند اما کسی نمی‌گوید در این سال‌ها که مردم بی‌گناه یمن به خاک و خون کشیده شدند جنایت بوده است و آنان باید از ظلم به ملت یمن دست بردارند.

آن روزی که ما می‌گفتیم که اگر نگذارند نفت ما صادر شود اجازه صدور نفت به کشورهای دیگر را نیز نمی‌دهیم، آنان فکر می‌کردند که ما تنگه هرمز را می‌بندیم اما تصور نمی‌کردند که جبهه مقاومت اینگونه به آنان ضربه وارد کند.

امام جمعه قم همچنین گفتند: این روزها در آستانه سال تحصیلی هستیم که همه باید بدانند علم موجب اقتدار کشور و منشأ قدرت است و اگر امروز در صنایع دفاعی و پزشکی در منطقه حرف اول را می‌زنیم به دلیل تحصیل علم است و نباید از این امر غفلت کنیم.

امام جمعه قم  به راهپیمایی اربعین اشاره کردند و گفتند: این راهپیمایی موجب افزایش معرفت حسینی شده و کار بزرگی است که رقم می خورد و همگان در این راهپیمایی شرکت می کنند و عشق و ارادت را به سالار شهیدان اعلام می کنند

ایشان با تاکید بر رعایت تقوای الهی گفتند: امام صادق(ع) می فرمایند که هر کسی که به وسیله تقوا تمسک به خدا بجوید، خدای متعال به او روی می آورد و او را حفظ خواهد کرد.

امام جمعه قم در ادامه به 25 ماه محرم اشاره کردند و گفتند: این روز سالروز شهادت امام سجاد(ع) است شخصیتی که در پاسداری از عاشورا و کربلا، ذره ای و لحظه ای آرام نگرفت و در گسترش پیام و فرهنگ عاشورا تلاش کردند.

ایشان با اشاره به برگزاری سوگوراری ها در ایام محرم گفتند: از ملت بزرگ ایران و از سخنرانان و گویندگان و مداحان، قدردانی می کنم که در گسترش سوگ عاشورا تلاش کردند، امسال مجالس عاشورایی شور خاصی داشت.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفتند: دفاع مقدس جزو افتخارات کشور ماست و رزمندگان با کارنامه درخشان خود، حماسه آفریدند و شجاعت ملت ایران و اعتماد به نفس شما در تاریخ ثبت شد.

روحیه معنویت گرایی در دوران دفاع مقدس، موج می زد و یک فرهنگ بسیجی در جامعه ایجاد شد که باید حفظ شود، فرهنگ بسیجی یعنی سیاسی اند نه سیاست زده، دنبال جذب حداکثری اند اما دنبال تسامح و تساهل نیستند.

ملت ما باید این نکته را بداند که راهبرد دشمنان فشار حداکثری به ایران است و از این طریق می خواهند مسئولان را پای میز مذاکره کشانده و خواسته های خود را به ملت تحمیل کنند و به دنیا بگویند که این فشار روی ملت ایران تاثیر گذاشت.

 

Please publish modules in offcanvas position.