خلاصه خطبه های نماز جمعه مورخ 1401/01/19

خطیب نماز جمعه قم بابیان اینکه دشمن ابتدا ترور شخصیت می‌کند و بعد که زمینه آماده شد خود شخصیت را ترور می‌کند، گفت: دشمن روحانیت را در چشم مردم نازیبا نشان می‌دهد و همه تقصیرات را به گردن روحانیت می‌اندازد و کم کاری‌های مسئولین را به گردن طلبه‌ای که مسئولیتی هم ندارند می‌اندازد.

 

حضرت آیت الله حسینی بوشهری، «دامت برکاته»، در خطبه نماز جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ که در مصلای قدس قم برگزار شد، عنوان کردند: ناآگاهی و جهل نسبت به خداوند و پاداش بندگی خدا، سهل انگاری والدین در تربیت فرزندان و گناه در زندگی از عوامل بازدارنده عبودیت خداوند است.

 

ایشان با بیان اینکه قساوت قلب، رسوایی و بدنامی در دنیا، ایجاد حالت غفلت در انسان و کوتاهی عمر از آثار گناه در زندگی است، ادامه دادند: عذاب وجدان از آثار دیگر گناه است که گاهی به انسان به قدری فشار می‌آورد که انسان را به سر حد مرگ می‌رسانند.

 

رییس جامعه مدرسین، با اشاره به اینکه این‌ها در رابطه با جامعه اسلامی است، تصریح کردند: برخی بیان می‌کنند که در اروپا که دین و ایمان ندارند، جور دیگر هستند؛ اما حساب آن‌ها از حساب جامعه اسلامی جدا است و خداوند معامله‌ای دیگر با آن‌ها می‌کند.

 

امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید پناه می‌برم به خدا از گناهانی که نابودی می‌آورد، امروز ثابت شده است که بین جسم و روح انسان رابطه وجود دارد. روحی که آلوده شد، روی جسم اثر می گذارد و جسم بیمار می‌شود. منشأ همه بیماری‌ها گناه نیست، اما برخی بیماری‌ها از گناه است که گاهی مقدمات مرگ انسان را فراهم می‌کند.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری در خطبه دوم عنوان کردند: شهر ما باید در تراز شهر اسلامی باشد؛اگر کسی روزه نمی‌گیرد تظاهر به روزه‌خواری نکند؛ مسئولین مربوطه تمهیدات لازم را بیندیشند که جلوی این امر گرفته شود و حریم ماه رمضان حفظ شود.

 

روزه گرفتن به قبل از انقلاب و عصر پیامبر (ص) برمی‌گردد و اگر افراد با شخصی مشکل ‌دارند، چرا باخدا لجاجت می‌کنند، مسائل را به هم آمیخته نکنید. دشمن می‌خواهند علاوه بر تحریم‌های اقتصادی یک بی‌تفاوتی از نظر فرهنگ دینی در جامعه ایجاد کند.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، با اشاره به رحلت حضرت خدیجه (س) اظهار کردند: پیامبر به این بانو احترام زیادی می‌گذاشتند و در غم از دست دادن ایشان سوگوار شدند و در روایات به عقل و درایت ایشان اشاره شده است که کاروان بزرگ تجاری را عهده‌دار بودند، همچنین قبل از ایمان آوردن به پیامبر (ص)، موحد بودند.

 

شجاعت از دیگر ویژگی‌های حضرت خدیجه (س) بود و شجاعت به معنای شمشیر در دست گرفتن نیست و شجاعت به معنای این است که در جایی که همه می‌گویند نه تو بگویی آری و ایثار نیز از دیگر ویژگی‌های این بانو است.

 

خطیب نماز جمعه قم، با بیان اینکه دشمن ابتدا ترور شخصیت می‌کند و بعد که زمینه آماده شد خود شخصیت را ترور می‌کند، گفتند: دشمن روحانیت را در چشم مردم نازیبا نشان می‌دهد و همه تقصیرات را به گردن روحانیت می‌اندازد و کم کاری‌های مسئولین را به گردن طلبه‌ای که مسئولیتی هم ندارند می‌اندازد.

 

ایشان با بیان اینکه همه باید جهاد تبیین کنند، زیرا دشمن ضعف‌های انقلاب را بزرگ و دستاوردها را کوچک جلوه می‌کند، اظهار کردند: ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم، اما برخی فناوری هسته را برای ایران غیرضروری بیان می‌کنند؛ اما آدم به یاد دوران قاجار می‌افتد که نفت تازه کشف شده بود و می‌گفتند این ماده سیاه و بد بو به درد نمی‌خورد بدهید برود؛ امروز می‌بینیم که چقدر مهم است. دشمن تلقین می‌کند که همه مشکلات به خاطر فناوری هسته‌ای است.

 

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کردند: در جریان مذاکرات از چهار موضوع تضمین، راستی آزمایی پا به پای هم، خاتمه دادن به دعوای به دنبال سلاح هسته ای بودن ایران و سپاه پاسداران کوتاه نمی آییم و اگر مسئولین کوتاهی کنند مردم نمی پذیرند.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کردند: سال جدید را رهبر معظم انقلاب، تولید با دو ویژگی دانش بنیان و اشتغال آفرین بودن معرفی کردند.

 

تولید گره گشای مسائل اقتصادی و اجتماعی است و مسائل فرهنگی به دنبال فقر به وجود می آید

 

Please publish modules in offcanvas position.