روز بازگشت

http://h-bushehri.ir/images/book/001.png

 

روزبازگشت  به قلم  حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» می باشد روز بازگشت، نقش باور به معاد در زندگی فردی  و اجتماعی؛ را بیان می کند

مشخصات اثر

آیت الله حسینی بوشهری، سید هاشم- 1335؛

روز بازگشت، نقش باور به معاد در زندگی فردی  و اجتماعی؛

تنظیم: موسسه فرهنگی انوار طاها؛

نشر: قم- شهاب الدین 1390؛

نوبت چاپ: دوم؛ مهر ماه 90.

 

 چکیده کتاب

انسان معتقد به معاد سعی در گزینش زندگی انسانی و نه حیوانی دارد و این رمز سعادت اوست؛ زیرا در مسیر زندگی خویش سعی در تطبیق دادن اعمال خود با وحی دارد و تخطی نمی‏کند از این رو کتاب حاضر در واقع نگاهی به آثار تربیتی ایمان به این حقیقت زندگی بشر دارد و با تعرضی کوتاه به چگونگی وقوع مرگ، دیدگاه‏های مختلف در حیات پس از مرگ، آثار ارزشمند تربیتی اعتقاد به آن را در تعاملات اجتماعی بشری مورد بررسی قرار می‏دهد.

این نوشته در نود و شش صفحه، تمام مباحث و موضوعات چیستی معاد و پیرامون آن را به صورت موجز با قلمی شیوا مطرح نموده و مخاطبان آن، عموم مردم و تمامی کسانی که قصد مطالعه درباره چیستی معاد دارند، است.

این کتاب با یک مقدمه شروع و از چیستی معاد و اینکه چرا معاد از اصول دین است؟ بحث را پی‏ می‏گیرد. از نوآوری‏های کتاب حاضر، توجه به زندگی اجتماعی با استفاده از آیات قرآن است، که با قلمی روان و موجز نگارش یافته‏ است. سرفصل‏های اصلی کتاب عبارتند از: کارکردهای عقیده به معاد، عامل باز دارنده سرکش منکران معاد، رویکرد پیامبران به معاد، معاد در قرآن، کیفیت معاد، وجود روح، بیان قرآن کریم در اثبات و تجرد روح، ضرورت تحقق معاد، اجل مسمی در قرآن، عوامل کوتاهی عمر، وقایع هنگام مرگ و بعد از آن، عالم برزخ.

در این کتاب نویسنده با استفاده از آیات قرآن و روایات و بیان داستان‏های عینی، مباحث چیستی معاد را به  خوبی تبیین می‏کند. در پایان کتاب، برای دسترسی آسان خواننده، آیات و روایت به صورت فهرست‏ وار ذکر شده و منابع عربی و فارسی آن (قریب به 25 عدد) نیز بیان شده است.

 

Please publish modules in offcanvas position.