چکیده ای از خطبه های نماز جمعه 92/04/21به امامت حضرت آیت الله حسینی بوشهری

 آیت الله حسینی بوشهری که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(س) نماز جمعه قم را اقامه می کردند، با اشاره به سالروز کودتای نوژه و دیگر توطئه های استکبار جهانی بر علیه انقلاب اسلامی، فرمودند: این انقلاب صاحب دارد و امداد غیبی در پیروزی و حفظ آن نقش داشته است و دشمنان به جایی نخواهند رسید

امام جمعه قم در خطبه اول نماز جمعه قم با اشاره به اینکه تقوا، حصار محکم الهی است،فرمودند: هر که به تقوا روی آورد، وابستگی به دیگران را از دست خوهد داد.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: مرگ برنامه ای پیش روی همه مردم جهان است و همگان را می رباید. کسی از دست مرگ فرار نمی کند و هر لذتی را نابود می کند و هر نعتمی را زایل می کند.

ایشان تصریح کردند: در ماه مبارک رمضان قرار داریم، ماهی که ماه بندگی، ماه توبه، ماه دعا و ما انابه است. در این ماه خوب است به سیره اهل بیت(ع) پیرامون ماه رمضان  سخن گفته شود.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کردند: الگو برداری از ائمه جمعه از روش های تربیتی خوب است و امروزه دانشمندان نیز الگوبرداری را در شیوه های تربیتی مورد توجه قرار داده اند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به حلول ماه رمضان، بیان داشتند: در ماه رمضان، الگو گرفتن از ائمه در دو بعد قابل توجه است. بعد اول، ارتباط ایشان با خداست و بعد دوم رابطه ایشان با مردم و توصیه های ایشا ن است.

ایشان با اشاره به سیره ائمه در ماه رمضان، تصریح کردند: ائمه وقتی ماه رمضان می شد، مانند این بود که هدیه بزرگی را به دست آورده اند و براساس قرآن، چون ماه رحمت خداوند است، مومنان احساس شادی می کردند.

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري، افزودند: پیامبر و اهل بیت(ع)، آمدن ماه رمضان را بشارت می دادند و نکاتی را مطرح می کردند که باعث تشویق ایشان بشود. پیامبر اکرم می فرماید: موقعی که ماه رمضان فرا می رسد، ابواب رحمت الهی باز می شود و درهای قهر وغضب الهی بسته می شود.


استاد حوزه علمیه قم تصریح کردند: این بزرگترین بشارتی است که پیامبر می دهند و حساب این ماه را از بقیه ماه ها جدا می کنند. رنگ چهره پیامبر دگرگون می شد و یک آمادگی بیشتری برای ماه رمضان پیدا می کردند. این تغییر چهره تا دهه آخر ادامه داشت.

ایشان افزودند : در حالات امام رضا آمده است که در جمعه آخر شعبان خطاب به اباصلت فرمودند: سعی کن برای ماه رمضان آماده باشی و امانتی به گردنت نباشد و در دلت کینه هیچ مومنی نباشد. امام رضا می فرماید: اینها را قبل از آغاز ماه رمضان از خودت جدا کن و کینه کسی را به دل نداشته باش.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کردند: سیره پیامبر این بود که هنگامی که هلال ماه رمضان را مشاهده می کردند، دعاهای زیبایی می کردند و می فرمودند: خداوندا  مارا همراه با امنیت، همراه با سلامت، همراه با اعتقاد به اسلام، همراه با روزی گسترده، همراه با رفع بیماری ها، همراه با تلاوت قرآن بگردان.

امام جمعه قم اضافه کردند: امام رضا علیه السلام در روایاتی امتیازات ماه رمضان را شرح می دهند و می فرمایند: ماه رمضان ماه بزرگی است. نماز و دعا در ماه رمضان  با ماه های دیگر قابل مقایسه نیست و خداوند درجات را بالا می برد. صدقه در این ماه با صدقه ماه های دیگر خیلی فرق دارد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به فضیلت قرآن در ماه رمضان فرمودند: در حالات ائمه دین آمده است که همواره قرآن می خواندند. در سیره امام خمینی آمده است که ایشان در روز 7 بار قرآن می خواندند و وقتی چشمشان مشکل پیدا کرد، در نجف پزشکان می گفتند که قرآن نخوان، ایشان فرمودند من چشم را برای قرآن می خواهم و اگر نتوانم قرآن بخوانم، چشم را نمی خواهم.

ایشان در پایان خطبه اول فرمودند: ماه رمضان سه سفره دارد، سفره احکام تا مواظب باشیم روزه مان باطل نشود. سفره نوافل و مستحبات و سفره سوم پرهیز از گناه.

  معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به نامگذاری امروز در تقویم به نام روز عفاف و حجاب فرمودند: امروز سالروز به خاک و خون کشیده شدن قیام مردم مشهد توسط رضاخان پهلوی است.

ایشان افزودند: حجاب مرز میان زن و مرد است و حفظ حجاب، حفظ خانواده است. هیچ گاه حجاب مانعی برای فعالیت های زنان
در عرصه های سیاسی و اجتماعی نبوده و نخواهد بود.

امام جمعه قم تصریح کردند: در رژیم طاغوت فضا را چنان باز گذاشته بودند که حیا و عفت زنان نادیده انگاشته می شد. جهان غرب نیز علیه حجاب و عفاف تبلیغ می کند در حالی که در اسلام حجاب برای حفظ حرمت زنان وضع شده است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به علاقه مردم به اسلام، خاطرنشان کردند: شاید شما مویتان بیرون باشد ولی چون به اسلام علاقه مند هستید، پس به حجاب هم اهمیت بدهید و دستور الهی را انجام بدهید.
ایشان افزودند:صدا و سیما باید برای ترویج حجاب برنامه های بیشتری پخش کند و فرهنگ سازی در این زمینه را مد نظر خود قرار دهد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سالروز کشف کودتای نوژه فرمودند: این مملکت صاحب دارد و به مدد امداد غیبی به پیروزی رسیده و حفظ شده است و نقشه های دشمنان به جایی نمی رسد

Please publish modules in offcanvas position.