توبه نخستين سفارش براي ورود به ماه مبارک رمضان است93/04/08

http://www.bushehri.net/images/busshehri/452%203.jpgمعاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فرمودند: اولين سفارشي که در رابطه با ادب ورود به ماه رمضان توصيه شده است، بحث توبه است؛ زيرا اگر فردي آلوده باشد نمي تواند در اين ماه رابطه عبد و رب را ايجاد کند.
حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» در برنامه ضيافت شبکه قرآن و معارف سيما اظهار داشتند: همان طور که در رابطه با ورود به مکان هاي خاص آداب خاص است در ورود به زمان هاي خاص نيز آداب خاصي وجود دارد ماه رمضان نيز عيد اولياء الله است، لذا هر چه ادب ورود اين ماه را بيشتر رعايت کنيم بهره مندي مان از اين ماه بيشتر خواهد شد.
ایشان افزودند: اگر ما روي اين ماه حساب باز کرده و با توجه وارد اين ماه بشويم مسلما از برکاتش نيز بيش از پيش برخوردار خواهيم شد. اين ماه مبارک داراي دو قوس مي باشد يک قوس، قوس نزول است و يک قوس نيز قوس صعود است. قوس نزول، همان نزول قرآن مي‌باشد و قوس صعود نيز مربوط به صعود و اوج انسان است.
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم بيان داشتند: اولين سفارشي که در رابطه با ادب ورود به ماه رمضان توصيه شده است، بحث توبه است؛ زيرا اگر فردي آلوده باشد نمي تواند در اين ماه رابطه عبد و رب را ايجاد کند در اين ماه رب بايد عبد را به رسميت بشناسد و اين زماني صورت خواهد گرفت که عبد خودش را آماده کند و نوعي پاکي در خود ايجاد کرده باشد.
ایشان تأکيد کردند: از ديگر مواردي که براي وارد شدن به اين ماه عظيم بسيار مهم مي‌باشد اين است که سعي کنيم حق الناس بر گردن ما نباشد و اگر از کسي امانتي در دست داريم آن را به صاحبش بازگردانيم از طرفي فراموش نکنيم که اگر مي خواهيم خداوند ما را ببخشد و انتظار داريم تا اين بخشش بزرگ نصيبمان شود از خطاهاي ديگران نيز بايد بگذريم ‏ از ديگر مواردي که در اين ماه سفارش شده است توکل کردن به خداوند است؛ يعني توکلمان به حضرت حق را بايد افزايش دهيم.

Please publish modules in offcanvas position.