تحقيقات کاربردي مسير جديدي در امنيت بخشي به جامعه است93/04/22

http://www.bushehri.net/images/namazjome/IMAGE11405145647636.jpgحضرت آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جلسه شورای پژوهشی فرماندهی انتظامی استان قم، امنیت را مهم ترین رکن زندگی بشر عنوان کردند

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور فرمودند: فلسفه ماه مبارک رمضان و روزه داری دعوت به تقواست، نماز ، عبادت و روزه در ماه مبارک رمضان انسان را به سمتی سوق می دهد که زمینه جرم و گناه هم نسبت به خود و هم نسبت به جامعه کمتر می شود.

ایشان سپس با بیان اینکه تحقیقات کاربردی در نیروی انتظامی نشان دهنده عزم جدی ناجا برای باز کردن مسیر جدیدی در امنیت بخشی به جامعه است، افزودند: تحقیقات کاربردی در نیروی انتظامی کار بسیار مهمی است که علاوه بر کار فیزیکی، یک عقبه فکری و نظریه پردازی داشته و چارچوبی را برای اقدامات مشخص کند.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری اظهار امیدواری کردند: تحقیقات کاربردی و پژوهشی در نیروی انتظامی فقط کارهای کتابخانه داری و رسانه ای صرف نباشد بلکه کاربردی بوده و به عنوان مزرعه نمونه در قم کار شود و نه تنها در کشور قابل اجرا بوده بلکه کسانی که در این کشور نیستند ولی با آرمان های دینی و باورهای اعتقادی سر و کار دارند، استفاده کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه وظیفه نیروی انتظامی ایجاد امنیت و آرامش در جامعه است نقش این نیرو را کلیدی خواندند و تصریح کردند: هرچه ما در زمینه تحقق بخشیدن به مولفه های امنیت تلاش و هم افزایی داشته و حوزه، عالمان دینی، محققان و دانشگاهیان نیز در این عرصه قلم بزنند سزاوار است زیرا رکن مهم زندگی امنیت است.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارکردند: ظرفیتی که نیروی انتظامی استان قم در اختیار دارد، ظرفیت حوزه علمیه است و این خود یک ظرفیت ممتازی است که در سایر استان ها وجود ندارد و باید بخوبی از آن استفاده کند.

امام جمعه قم در ادامه به روایتی از امام صادق (ع) اشاره کردند و بیان داشتند: ایشان می فرمایند، "قرآن را به نطق در آورید و نکات و معارف قرآن را که خدا برای هدایت بشر آورده استفاده بهره برداری کنید".

ایشان افزودند: در روایات، مفصل اشاره شده که تمام راهکارهایی که شما در زندگی فردی و اجتماعی به دنبال آن هستید، در آموزه های دینی وجود دارد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه فطرت انسان دین مداری است و این لطف الهی است که اگر دعوت فطرت را در کنار دعوت انبیا قرار دهیم خروجی آن انسان سالم می شود، اضافه کردند: یکی از مسائلی که در جای جای دین می بینیم تقویت بنیان های اعتقادی در جامعه است .

همچنین در ادامه فرمانده انتظامی استان قم نیز در سخنانی با بیان اینکه پلیس علاوه بر تقویت توان جسمی به دنبال توانمندی علمی و فکری کارکنان است، تصریح کرد: با پیشرفت علوم، پلیس باید از این فضا به دور نبوده و از این پیشرفت ها در توانمندسازی خود استفاده کند.

سردار مجتبایی روز آمدی را جز ملزومات کار پلیس دانست و گفت: هر چه پلیس به علم و فناوری مسلط باشد، وظیفه اش را بهتر انجام خواهد داد .

Please publish modules in offcanvas position.