دغدغه مراجع معظم تقلید در خصوص مسائل مختلف حوزه را می‌ستاییم93/06/13

http://www.bushehri.net/images/0be52bc4d77f3aef1f171609882eb909_M.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» ، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، با بیان اینکه در حال حاضر 16 انجمن علمی در حوزه فعال است، فرمودند: هر ساله طلاب و فضلا دست به قلم می‌شوند و متناسب با نیازهای حوزه، جامعه و نظام اسلامی کتاب تالیف می‌کنند که در این راستا جشنواره کتاب سال حوزه و جشنواره علامه حلی هر ساله برگزار می شود و آخرین نوشته های طلاب به این دو جشنواره ارائه می گردد.

آیت الله حسینی بوشهری در خصوص رویکرد مدیریت حوزهای علمیه در مواجهه با وسایل ارتباط جمعی نیز بیان داشتند: امروز بحث اینترنت پرسرعت مطرح است که باید مراقب بود تا از رهگذر این اینترنت پرسرعت آسیب‌هایی تحمیل جامعه نشود و تنها تکیه به گسترش زیرساخت‌ها مناسب نیست.

امام جمعه قم تصریح کردند: مسئولین دولتی باید زیرساخت‌ها را کامل کنند و در عین حال باید جلوی نفوذ دشمنان در این عرصه گرفته شود در غیر این صورت جامعه از ناهنجاری‌های اخلاقی مصون نخواهد ماند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور بیان داشتند: دغدغه مراجع معظم تقلید در خصوص مسائل مختلف حوزه را می‌ستاییم و معتقدیم که نباید به شرایط فعلی رضایت داد و ما معترفیم که نقص‌هایی در کار وجود دارد که برای حل آن باید گامهای اساسی برداشت.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در خصوص کاهش تعطیلات حوزه های علمیه نیز که مورد تاکید مراجع تقلید است افزودند: تقویم آموزشی حوزه های علمیه طراحی شده که بر اساس آن استانهایی که دارای آب و هوای مناسب تری هستند دوره تحصیلی آنها به مدت یک ماه افزایش خواهد یافت.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشتند: شروع سال تحصیلی برخی از مدارس علمیه در تعدادی از استانها از ابتدای شهریورماه شروع شده و در عین حال باید توجه داشت که تحصیل در حوزه‌های علمیه تنها در قالب برگزاری کلاسهای درسی نیست و تعطیلاتی که رخ می‌دهد همانند ماه مبارک رمضان و دهه محرم حوزویان به رسالت خود در امر تبلیغ عمل می کنند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه شرایط جامعه به ما اجازه نمی‌دهد که حوزه های همانند گذشته به کار خود ادامه دهندبیان کردند: ما حوزه علمیه فعال و پاسخگو می‌خواهیم تا بتواند به نیازهای جامعه پاسخ دهد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه امکانات لازم امروز در حوزه علمیه وجود ندارد، افزودند: اعتبارات دولتی حوزه در مقایسه اعتبارات سایر مراکز اندک است و حوزه سعی کرده متکی به خود باشد هر چند که دولت ها هم کمک‌هایی داشته‌اند.

ایشان با بیان اینکه هدف ما افزایش کمی مراکز حوزوی و طلاب نیست، افزودند: هر طلبه‌ای که وارد حوزه می‌شود باید از نظر اخلاق و رفتار حائز شرایط هایی باشد و دغدغه اصلی ما دغدغه کمی حوزه نیست بلکه دغدغه کیفی داریم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه در زمینه مباحث قرآنی کارهای خوبی در سالهای اخیر  در حوزه علمیه صورت گرفته است، خاطرنشان کردند: معاونت تهذیب حوزه های علمیه حجم برنامه‌های خود را بر روی توجه به قرآن کریم معطوف کرده است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ادامه دادند: درس های تفسیر قرآن در گذشته در حوزه علمیه انگشت شمار بود اما در پایان سال گذشته بیش از 200 درس تهذیب در حوزه‌های علمیه برگزار شد.

ایشان ابراز داشتند: هم اکنون 450 مدرسه علمیه در سراسر کشور فعالیت می‌کنند که ارزیابی های سالیانه ای از چگونگی عملکرد آنان صورت می گیرد و مدارسی که دارای شرایط لازم نباشند اجازه پذیرش داوطلب جدید را نخواهند داشت و هم اکنون نیز تعداد 15 هزار طلبه که دارای کد تحصیلی هستند در سراسر کشور مشغول به تحصیلند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.