دوره کاملی از سیره و زمانه امام کاظم(ع) ارائه شود92/11/21

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2024.jpegحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور  با بیان این که جامعه شیعی و اسلامی در جهان اسلام  بعد از انقلاب چه دستاورد‌هایی از سیره اهل بیت (ع)داشته است اظهارداشتند: انجمن تاریخ پژوهان، دوره کاملی از سیره و زمانه امام کاظم(ع) را جهت ارائه  الگوهای معرفتی برای جامعه اسلامی و جهانی ارائه دهد.

ایشان  با بیان این که عمل به تکلیف در جامعه باید نهادینه شود تصریح کردند: اگر جامعه ای بر اساس تلکیف گرایی   عمل کند « شکست» معنا  نخواهد داشت؛ البته کسانیکه  تکلیف گرایی را رد کنند،نشان از کوته نظری آنان است.

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري ابراز داشتند:باید برای جامعه شیعی و اسلامی ، تکلیف گرایی  و عمل به تکلیف در سیره اهل بیت (ع) ارائه و تبین گردد.

از پیش داوری پرهیز کنیم

مدیرحوزه های علمیه کشور با اشاره به روایتی از امام کاظم(ع) فرمودند: امام کاظم (ع) می فرماید: پیش داوری هایی که گاهی به صورت مثبت و یا منفی نمود پیدا می کنند، نباید انسان را از تکلیف خود باز دارد  .

آیت الله حسینی بوشهری اظهارداشتند: حقیقت گرایی و واقع بینی باید ملاک عمل افراد باشد و حقیقت نباید  فدای  پیش داوری افراد در جامه واقع شود.

رئيس هيات علمي بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به زیارت نامه های اهل بیت(ع) ابراز داشتند:زیارت نامه های اهل بیت(ع) مملو از تلفیق عرفان و مبارزه با ظلم بوده است .

عضو هيات امناء جامعه المصطفي با بیان این که ابعاد معرفتی زیارت نامه های اهل بیت(ع) توسط انجمن تاریخ پژوهان حوزه تبیین شود اظهارداشتند: تکلیف گرایی و محور قرار دادن  بعد تکلیفی در زیارت نامه ها، بیان شده که باید به تناسب توسط  انجمن تاریخ پژوهان مورد بررسی و ارائه گردد .

آیت الله حسینی بوشهری اظهارداشتند: امام کاظم(ع)  با چهار خلیفه، هم عصر بوده، تمام مشکلات را به  جان خریده  و تلفیق بین عرفان و مبارزه بوده است .

عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه با اشاره به عبودیت امام خمینی (ره) در تبعیت از سیره اهل بیت (علیهم السلام) اظهارداشتند: در اوائل مبارزات بنیان گذار انقلاب اسلامی، عده ای فقط به کارهای انقلابی پرداخته بودند و عبودیت را  کنار گذاشته بودند،در صورتی که امام راحل حتی در هواپیما نیز نماز شبشان ترک نشده است.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند:امام کاظم (ع) با همه صلابت و ایستادگی در مقابل دشمنان از دین دفاع کرده است و در مسائل شخصی اهل مدارا بودند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.