زبان دانی در حوزه باید به یک نهضت تبدیل شود93/12/08

http://bushehri.net/images/busshehri/11/120/IMG152441217.jpgمدیر حوزه‎های علمیه کشور بر لزوم تبدیل شدن امر زبان دانی در حوزه به یک نهضت تأکید کردند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته»، صبح دیروز در همایش بزرگ زباندانان حوزه در مدرسه عالی دارالشفا فرمودند: جای این اقدام بسیار مهم در حوزه‎ها خالی بود.

ایشان افزودند: این مطالبه همیشه از حوزه وجود دارد که هرچه طلاب زباندان حوزه بیشتر باشد، در تبلیغ بین المللی توفیقات بیشتری نصیب ما خواهد شد.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور تصریح کردند: آموزش زبان باید در حوزه به یک نهضت تبدیل شود و تا زمانی که در عمل اقدامی بایسته انجام ندهیم، تحولی را در این عرصه شاهد نخواهیم بود.

ایشان بیان داشتند: آیات و روایات الهی به حوزه می‎گویند، وقتی طلاب روحانیون نقش پیامبری را به عهده می‎گیرند، باید در عرصه های مختلف فعالانه ایفای نقش داشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه دادند: حوزه علمیه ما به مرکزیت قمی است که امام صادق(ع) فرمودند: علم از این شهر به مشرق و مغرب می رود و در کره زمین کسی باقی نماند که پیام دین به او برسد، ولی رسیدن به این جایگاه نیازمند ابزارهایی چون زبان آموزی است.

ایشان افزودند: اعتقاد داریم خود پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) اولین مبلغ بودند و این تبلیغ به هیچ عنوان از شان ایشان کاسته نشد و به همین ترتیب مهم ترین وظیفه ما تبلیغ است.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور تصریح کردند: جلب مخاطبان به صرف زبان آموزی و زبان دانی امکان پذیر نیست؛ تعداد قابل توجهی از علمای ما به چند زبان مسلط بودند و این مساله به این دلیل بود حس می‎کردند که در آن سوی مرزها رسالتی بر آنها بار است.

ایشان فرمودند: علما، مرزبان اعتقادی هستند و مرزبان اعتقادی نباید خود را به یک مرز جغرافیایی محدود کند؛ بلکه باید عالی ترین و برجسته‎ترین معارف را از حوزه بگیرد و به دنیا منتقل کند.

عضو شوراي عالي حوزه‎هاي علميه افزودند: باید طلاب را وارد گردونه زبان آموزی کنیم و البته انگیزه‎های طلاب جوان را نیز در این زمینه افزایش دهیم.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور تصریح کردند: یکی از گلایه‎های طلاب ما در این عرصه آن است که بسیاری از آنها زبان را فرا گرفتند، ولی به دلیل اینکه به کار گرفته نشدند، مطالب آموخته خود را فراموش کردند.

رئيس هيات علمي بعثه مقام معطم رهبري فرمودند: باید به ضرورت‎ها، شیوه‎ها و نحوه اعزام مبلغان زبان دان توجه شود تا بتوانیم به بهترین شکل تبلیغ بین الملل را ارایه کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کردند: زبان دانی در حوزه باید به یک فرهنگ تبدیل شود و در این راستا تقریر نویسی دروس خارج به زبان عربی برای طلاب الزامی خواهد شد.

دیدگاه‌ها   

حبیب نوروزی
#10 حبیب نوروزی 1395-05-18 06:42
امر به معروف اگر تاثیر داشته باشد باید انجام شود در کشور ما می دانند تاثیر ندارد اما انجام می دهند
نقل قول کردن
شاهدی
#9 شاهدی 1395-05-10 07:59
از برکت دولت تدبیر و دروغ امربه معروف تبدیل به عتیقه شد
نقل قول کردن
همت
#8 همت 1395-03-07 21:48
مردم کشور ما راهی را می رن که آخرش بی تفاوتی نسبت به همه چیزه طوری شده هرکس به فکر خودشه و بقیه براشون مهم نیستتد اینه که اگه کسی داره جون میکنه بجای کمک ازش فیلم میگیرن
نقل قول کردن
جواهری
#7 جواهری 1394-12-08 08:45
جامعه بدون امربه معروف مانند مردابی گندیده است
نقل قول کردن
سعید
#6 سعید 1394-11-17 17:13
سلام از مطالبی که زحمت جمع اوری ان را کشیدید ممنون.موفق باشید
نقل قول کردن
ربیع
#5 ربیع 1394-11-14 20:59
امر به معروف و نهی از منکر لازمه یک جامعه است فعلا که باید توکل کردتوکل یعنی این که انسان وظیفه خود را در حد توانایی انجام داده و نتیجه کارها را به خداوند واگذار نماید
نقل قول کردن
بنده خدا
#4 بنده خدا 1394-10-21 18:01
بسیارممنون از سایت خوبتون
خیلی مفید بود
نقل قول کردن
بی ریا
#3 بی ریا 1394-10-20 09:40
گنهکارى که از ناهى از منکر مى رنجد همانند مسافر یک کشتى است که در آن رخنه اى ایجاد مى کند آنگاه از اعتراض دیگر مسافران بر مى آشوبد
نقل قول کردن
ناشناس
#2 ناشناس 1394-10-19 18:58
گنهکارى که از ناهى از منکر مى رنجد همانند مسافر یک کشتى است که در آن رخنه اى ایجاد مى کند آنگاه از اعتراض دیگر مسافران بر مى آشوبد.
نقل قول کردن
حسین مطیعی
#1 حسین مطیعی 1394-10-12 04:10
چیزی که همین الان داریم عواقبش رو میبینیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.