شبکه «ولایت»، منبر جهانی شیعه 92/05/12

http://www.h-bushehri.ir/images/01/e66e1b2aeea0a2b2b40baec044f78084.jpgمشاور عالی شبکه جهانی ولایت به توضیح اهداف، عملکرد‏ها و دستاوردهای این شبکه پرداخت و وجود یک شبکه جهانی برای تبلیغ و ترویج مذهب شیعه را دغدغه همه دغدغه‌مندان تشیع دانست و گفت: مدت‌ها بود که حوزه علمیه قم به دنبال ایجاد شبکه‌ای برای جهانی کردن تبلیغ خود بود، لذا عده‏‎ای از دانشمندان حوزه بر این شدند که شبکه‌ای ماهواره‌ای را تاسیس کنند و دروس حوزه علمیه و ندای شیعه را به گوش تمام جهانیان برسانند. از آنجا که آیت‌الله مکارم شیرازی در کارهای نو و بدیع در زمینه قرآنی پیش‎قدم هستند،طرح این مرکز زیر نظر ایشان پیگیری شد.

لذا طرح ایجاد این شبکه را محضر رهبر انقلاب پیشنهاد دادند و در نهایت با حمایت ایشان شبکه جهانی ولایت در ۵ تیرماه ۱۳۸۹ برابر با ۱۳ رجب ۱۴۳۱هجری قمری و مناسبت میلاد امام علی(ع) فعالیت خود را شروع کرد و بحمدالله یک تریبونی برای شیعه و حوزه علمیه شد. ما شعارمان این است که این شبکه از‎آنِ همه مسلمانان است، لذا با گرایشی که عزیزان اهل سنت ما به آن معتقد هستند، مکتب اهل بیت را بیان می‌کنیم. امروز بهترین عامل وحدت میان شیعه و سنی پس از قرآن، محبت پیامبر خدا و اهل بیت (علیهما السلام) است. لذا ما اهل سنت را از وهابیت جدا کردیم و اهل سنت را برادر و عزیر خودمان خود می‌دانیم به همین دلیل ما تقریبا می‌توانیم ادعا کنیم که یک سوم از مخاطبین ما از برادران اهل سنت هستند و این افتخاری برای مکتب شیعه است که با خلق علوی خودش می‌تواند وحدت میان شیعه و سنی را ایجاد کند.

مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری شبکه جهانی ولایت در خصوص اعضای تشکیل دهنده این شبکه گفت:شبکه جهانی ولایت یک شورای سیاستگذاری دارد که زیر نظر آیت‌الله مکارم شیرازی تشکیل شده است. از اعضای این شورا می‌توان از حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‎های علمیه سراسر کشور ،آیت‌الله حسینی قزوینی، آیت‌الله اعرافی، حجت‌الاسلام ربانی و دکتر زمانی نام برد که از چهره‌های شاخص حوزه هستند. این شبکه به دو صورت ماهواره‌ای و اینترنتی پخش می‌شود. ما از ماهواره Hot Bird ،nilesat و galaxy۱۹ برای پخش برنامه‎های خود استفاده می‌کنیم. چهار قاره توسط ماهواره پوشش داده می‌شود و دریک قاره دیگر برنامه‎ها به صورت آنلاین پخش می‌شود. در کشور ایران با توجه به ممنوعیت استفاده از ماهواره، هموطنان می‌توانند برای استفاده از شبکه ولایت با حداقل امکانات اینترنتی و با سرعتی حدود ۱۲۸ مگابایت، این شبکه را به صورت آنلاین دنبال بکنند.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.